مهاجرت به کره جنوبی : تمام مزایا و معایب مهاجرت و زندگی در کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی : این روز ها بحث مهاجرت بسیار داغ شده است و افراد به دلایل مختلف تصمیم به مهاجرت می گیرند. در این میان، چندین مقصد در بین ایرانیان رایج شده است که کره  جنوبی از جمله ی آن هاست.

 

 

همانطور که اطلاع دارید، کره ی جنوبی یکی از کشور های جنوب شرق آسیا است که از نظر صنعتی و تکنولوژیک، جزو قدرت های آسیا و جهان به حساب می آید و از جمله کشور هایی است که نرخ جرم و جنایت در آن بسیار اندک است.

 

 

در این مطلب سعی کرده ایم تا به تمامی مزایا و معایب مهاجرت به کره جنوبی اشاره داشته باشیم تا کسانیکه قصد مهاجرت یا زندگی در این کشور را دارند با دید بازتری تصمیم گیری کنند.

 

 

همچنین تجربیات افراد خارجی که در این کشور زندگی کرده اند را برایتان آورده ایم تا با جزئیات بیشتری از شرایط زندگی و فرهنگی این کشور آشنا شوید. با وای آره همراه باشید:

 

 

مهاجرت به کره جنوبی : اجازه ی آپارتمان در کره

 

مهاجرت به کره جنوبی : اجازه ی آپارتمان در کره

 

کرستین برگلند که در کره جنوبی زندگی کرده است، می گوید: “مردم کره در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند و اغلب قیمت این آپارتمان ها در مقایسه با آپارتمان های منطقه ی گران قیمت منهتن ایالات متحده بسیار بالاتر است.” اگر میخواهید در کره جنوبی خانه ای اجاره کنید باید چند صد هزار دلار به عنوان گرو به صاحبخانه پرداخت کنید؛ حتی برای کرایه ی خانه در مناطق گران قیمت، مجبور هستید تا چند ده هزار دلار برای این کار کنار بگذارید.

 

 

اگر قرارداد کاری داشته باشید و برای تدریس به کره بیایید در این زمینه نگرانی نخواهید داشت چرا که بسیاری از مدارس معمولا اجاره خانه شما را پرداخت خواهند کرد یا حداقل، هزینه اجاره را به حساب شما واریز می کنند.

 

 

در بسیاری از موارد، آپارتمان ها در کره، نسبت به استاندارد آپارتمان ها در اروپا کوچکتر هستند. بسیاری ازآپارتمان ها بجای کلید سنتی، از قفل الکترونیکی استفاده می کنند.

 

 

پس از مهاجرت به کره، صرفه جویی در هزینه ها و نهایت استفاده از فضای کوچک، در سازگاری با این کشور، کمک زیادی به شما خواهد کرد.  

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: تراکم جمعیت کره

 

مهاجرت به کره جنوبی: تراکم جمعیت کرهکریستین برگلند در این رابطه چنین می گوید: “تراکم جمعیت کره بسیار بالاست؛ بخصوص تراکم جمعیت پایین شهر سئول با تراکم میدان تایمز برابری می کند.”

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: ساعات کار طولانی

 

مهاجرت به کره جنوبی: ساعات کار طولانی

 

یکی از سخت ترین جنبه های فرهنگی کره جنوبی، کنار آمدن با ساعات کاری طولانی این کشور است. کره جنوبی پس از مکزیک و کاستاریکا سومین کشور جهان در زمینه ی ساعات کار طولانی است و ساعات کاری آن ها با کشور های غربی قابل مقایسه نیست.

 

 

اکثریت مردم این کشور بطور معمول بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می کنند و بیشتر مردم، روزهای تعطیل کمی دارند. در کنار کار طولانی مدت، اکثریت کره ای ها تمایل به شرکت در میهمانی ها را دارند و شهر های اصلی این کشور به برگزاری میهمانی های شبانه معروف هستند.

 

 

 طبق گفته ی کریگ اورکوهارت؛ فضای کم، باعث نزدیک شدن و توجه مردم به یکدیگر می شود. کریگ می گوید: “من هرگز کار گروهی همچون کار گروهی کره ای ها که برای تکمیل کار با یکدیگر همکاری می کنند، ندیده ام. اگر می خواهید کار پیچیده ای را انجام دهید که نیاز به تلاش بسیار زیاد و هماهنگ دارد باید از کره ای ها کمک بخواهید.”

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: تشابه

 

مهاجرت به کره جنوبی: تشابه

 

کریگ اورکوهارت در مورد تشابه بسیاری از شهر ها و محله ها می گوید: “شما پس از ورود به کره به سرعت به این موضوع پی می برید که هر ایستگاه مترو و هر محله ای دارای فروشگاه‌های ارزان قیمت مشابه، فروشگاه های زنجیره ای مشابه و رستوران های خانوادگی مشابهی هستند. بطوریکه هیچ تفاوتی بین آن ها مشاهده نمیکنید.”

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: فرهنگ محدود کننده و خودخواهانه

 

مهاجرت به کره جنوبی: فرهنگ محدود کننده و خودخواهانه

 

بسیاری از کره ای ها، از فرهنگ اجتماعی محدود کننده ی کره راضی نیستند و دوست دارند کشورشان را ترک کنند. کره ای ها مردمان بسیار مغروری هستند و شما همیشه یک خارجی محسوب می شوید.

 

 

اهمیتی ندارد چقدر در زبان کره ای مهارت دارید، چند سال در کره زندگی کرده اید، کجا کار کرده‌اید، در کدام مدرسه درس خوانده اید، ازدواج کرده اید یا نه، نوع ویزایتان چیست و غیره.

 

 

شما در هر شرایطی برای کره ای ها یک خارجی محسوب می شوید و این چیزی است که اگر بخواهید برای مدت طولانی در کره اقامت داشته باشید باید با آن کنار بیایید. خارجی هایی که به کره سفر میکنند نیز نباید از زل زدن کره ای ها بخصوص افراد سالخورده تعجب کنند.

 

 

طبق گفته ی آیریس تو که زبان انگلیسی را در کره ی جنوبی آموزش دیده است: “در کره، چیزهای متفاوت، زیاد قابل پذیرش نیستند و اگر کسی رفتار آزادانه تر و بی تفاوت تری داشته باشد مردم کره این موضوع را به حساب این میگذارند که این فرد به خارج از کشور سفر کرده است.

 

 

کریستین برگلند در آخرین اظهارات خود چنین می گوید:” ممکن است کره جنوبی کشور ثروتمندی باشد اما زندگی در این کشور مشکل است حتی اگر پولدار باشید. ترک این کشور به معنی خلاص شدن از این شرایط است اما بدین معنی نیست که در خارج از کره، زندگی هیجان انگیز و لذت بخشی در انتظار یک کره ای است.”  

 

 

یکی از مهاجران کانادایی بنام کن اکرت می گوید: “یکی از مسائل ناامید کننده که من در این کشور مشاهده می کنم این است که چگونه فرهنگ کره ای ها در سراسر کشور سایه افکنده است و بجز تعداد اندکی از آن ها اکثریت مردم دوست دارند تا کره ای ها را از خارجی ها متمایز کنند. در کانادا، امکان ندارد که یک فرد بصورت مداوم بگوید من کانادایی هستم و حتی وقتی به خارج از کشور سفر می کند فقط غذا، موسیقی و  فرهنگ کانادایی را ترجیح دهد. اما در کره این مسائل عادی است. شما تا وقتی که قهوه را قهوه کره ای تصور نکنید نمی توانید آن را بخورید!”

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: مصرف بالای مشروبات الکلی

 

مهاجرت به کره جنوبی: مصرف بالای مشروبات الکلی

 

فقط روس ها و ایرلندی ها نیستند که به مصرف مشروبات زیاد معروف هستند بلکه کره نیز یکی از کشور های معروف در زمینه مصرف بالای مشروبات الکلی است. مشروب معروف کره‌ای‌ها سوجو نامیده می شود.

 

 

به دلیل ساعات کار طولانی، ساعت مطالعه بالا، و فشار های اجتماعی بسیار زیاد، کره ای ها از جمله ملتی هستند که به مصرف زیاد مشروبات معروف اند. طبق گفته ی آیریس تو: “فرهنگ مصرف مشروبات در این کشور مسخره است و افراد از سنین پایین شروع به مصرف مشروب می‌کنند. دیدن افرادی که شب ها تلوتلو کنان در خیابان راه می روند و دست یکدیگر را گرفته اند تا زمین نخورند امری عادی است.”

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: زبان کره ای   

 

مهاجرت به کره جنوبی: زبان کره ای   زبان و حروف الفبای کره ای بخشی از فرهنگ هماهنگ کره جنوبی است که شباهت اندکی با زبان و نوشتار سایر کشور ها دارد. آغاز یادگیری زبان کره ای و شرکت در کلاس های این زبان یکی از عاقلانه ترین کار ها قبل از ورود به این کشور است.

 

 

 هجاها و تلفظ کلمات این زبان کاملا ساده است اما تسلط کامل به زبان کره ای می تواند مدت زیادی طول بکشد. نوشتار کره ای نیز چالش دیگر در این زمینه است.

 

 

با اینکه برخی از افراد معتقد هستند که نوشتار کره ای تشابهاتی با زبان ژاپنی دارد اما در حقیقت نوشتار زبان کره ای با سایر زبان ها کاملا متفاوت است.

 

 

به دلیل اینکه زبان کره ای یک زبان الفبایی است، خواندن آن کاملا ساده است. کره ای ها اغلب انگلیسی بلد نیستند و اگر هم بلد باشند به خاطر خجالتشان و یا ترس از اشتباه کردن، انگلیسی صحبت نمی کنند. با اینکه استثناهایی در این زمینه وجود دارد اما معمولا افراد محلی به خاطر نداشتن مهارت صحبت به زبان انگلیسی، جواب خارجی ها را بطور کامل نمی دهند.

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: سازگاری با فرهنگ غذایی کره

 

مهاجرت به کره جنوبی: سازگاری با فرهنگ غذایی کره

 

فرهنگ غذایی کره جنوبی از جمله نکات قابل توجهی است که بسیاری از مردم برای امتحان این غذا ها به کره سفر می کنند؛ با اینحال برای سایر افراد، سازگاری با فرهنگ غذایی کره ای ها می تواند بسیار مشکل باشد.

 

 

بدلیل اینکه غذا خوردن در بیرون از منزل جزو عادات اجتماعی کره ای هاست، قیمت غذا در رستوران ها، مقرون به صرفه است و شما می توانید لذیذ ترین غذا های محلی را تنها با چند دلار میل کنید.

 

 

غذاهای بین المللی گران تر هستند و به صرفه ترین آن ها اغلب زیر ۱۵دلار هستند. بیشترین از این مقدار هزینه برای غذا، گران محسوب بنظر می رسد و حتی در بین کره ای ها نیز این مقدار هزینه، لوکس تصور می شود.

 

 

در کره ی جنوبی؛ قیمت خواربار، قبوض خدمات شهری، حمل و نقل عمومی و حتی قیمت الکل در مقایسه با بسیاری از کشور های غربی مناسب است.

 

مهاجرت به کره جنوبی: انواع غذاهای کره ای ا

از غذاهای شناخته شده کره ای ها که در در سطح بین المللی معروف است می توان به کیمچی و باربیکیوی کره ای اشاره کرد. غذاهای کره ای در اصل تند هستند و چاشنی های پرحرارت و ادویه جات، غذا های ساده ای همچون برنج و سیب زمینی را بسیار خوشمزه میکند.

 

 

در فرهنگ غذایی کره، به سبزیجات و مواد اولیه ی تازه اهمیت زیادی داده می شود. پیدا کردن غذاهای غیر کره ای و غیر آسیایی در کره جنوبی بسیار مشکل است.

 

 

کره ای ها همچنین احترام زیادی برای افراد سالخورده قائل هستند بطوریکه سر میز غذا، غذای افراد سالخورده، اول از همه سرو می شود.

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: خیابان های نه چندان تمیز

 

مهاجرت به کره جنوبی: خیابان های نه چندان تمیز

 

سطل زباله های عمومی در خیابان های کره به ندرت پیدا می شوند و اغلب، زباله های جمع شده در گوشه ی خیابان ها قابل مشاهده هستند.

 

 

توصیه ی ما این است که اگر قصد سفر به کره را دارید یک بطری آب معدنی به همراه داشته باشید و زباله های خود مانند کاغذ، دستمال کاغذی، خرده ریز ها و غیره را داخل این بطری بیندازید.

 

 

البته لازم به ذکر است که تفکیک زباله در کره بسیار مهم است و مردم بسیار به این موضوع اهمیت می دهند.

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: اهمیت زیاد به روابط شخصی

 

مهاجرت به کره جنوبی: اهمیت زیاد به روابط شخصی

 

کره ای ها به روابط شخصی و روابط بین همکاران خود بسیار اهمیت می دهند و آشنا شدن با یکدیگر، جزو اولویت هایشان به حساب می آید. همکاران اغلب بعد از کار، با جمع شدن دور هم، شام و نوشیدنی صرف می کنند.  

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: استرس و نرخ خودکشی بالا

مهاجرت به کره جنوبی:  استرس و نرخ خودکشی بالا

 

موضوعی که احتمالا از آن مطلع هستید این است که جامعه ی کره یک جامعه ی بسیار پر‌استرس است و رقابت در همه ی زمینه ها بسیار زیاد است.

 

 

این موضوع، باعث ساعات کاری طولانی مدت شده است. مردم به برداشت اطرافیان از خود اهمیت زیادی می دهند، بطور مستمر مهارت های جدیدی یاد میگیرند یا مهارت های فعلی خود را بهبود می دهند. آن ها همچنین از سوی اطرافیان تحت فشار قرار می گیرند تا مورد خوب و کاملی برای ازدواج پیدا کنند.  

 

 

نرخ خودکشی در کره بسیار بالا بوده و بخشی از آن به دلیل جو بسیار پر استرسی است که در زمینه ی آموزش وجود دارد.

 

 

دانش آموزان این خودکشی ها را بیشتر زمانی انجام می دهند که از سوی اطرافیان تحت فشار قرار می گیرند تا مطالعه ی طولانی تر و عملکرد بهتری داشته باشند و وارد یک دانشگاه خوب شوند.

 

 

خود کشی در ژاپن و ۴ علتی که ژاپنی ها به خاطر ٖآن دست به خودکشی می زنند

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: خدمات آموزشی با کیفیت 

 

مهاجرت به کره جنوبی: خدمات آموزشی با کیفیت 

 

مدارس ابتدایی و راهنمایی کره جنوبی عموما از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و تمرکز خود را بر روی علوم، ریاضی، زبان کره ای و زبان انگلیسی قرار داده اند.

 

 

بسیاری از مدارس، حتی در مناطق روستایی، آن دسته از معلمان زبان را استخدام کرده اند که زبان مادری آن ها انگلیسی است. کلاس های خصوصی، بسیار معروف و در عین حال بسیار کامل و قوی هستند و hagwons نامیده می شوند.

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: خدمات درمانی ارزان

 

مهاجرت به کره جنوبی: خدمات درمانی ارزان

 

اگر یک مهاجر در کره جنوبی استخدام شود، تحت پوشش سیستم درمانی عمومی قرار خواهد گرفت و هزینه ی بسیار ناچیز و کیفیت درمانی بسیار با کیفیتی را دریافت خواهد کرد.

 

در مناطق شهری، پزشکان به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند گرچه بردن یک دوست مترجم با خودتان، کار عاقلانه ای است.

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: حمل و نقل

 

مهاجرت به کره جنوبی: حمل و نقل

 

بطور کلی، هزینه ی حمل و نقل در کره جنوبی گران نیست و بسته به طول مسیری که سفر خواهید کرد، هزینه ی بلیط نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر حمل و نقل عمومی، شما براحتی به تاکسی دسترسی خواهید داشت. نرخ تاکسی در سئول، پایین تر از سایر شهر های بزرگ جهان است.

 

 

همچنین شب ها که وسائط حمل و نقل عمومی کار نمیکنند استفاده از تاکسی تنها انتخاب شما خواهد بود. شب ها، کرایه تاکسی افزایش یافته و رفت و آمد با سرعت بیشتری انجام میگیرد. همچنین راننده های تاکسی، شب ها سخت گیر تر و انتخابگرتر می شوند. در اغلب موارد، دلیل این رفتار این است که آن ها شب ها تنها در منطقه ی خاصی کار می کنند اما روزها پولکی تر و حریص تر می شوند.

 

 

گاهی اوقات فرق گذاشتن راننده های تاکسی بین کره ای ها و خارجی ها در کره، مشکل بوجود می آورد. عدم سرویس دهی به مسافران تاکسی در کره کاملا غیر قانونی است و مسافران از سوی دولت تشویق می شوند تا در صورت مشاهده عدم سرویس دهی راننده های تاکسی یا دریافت کرایه ی اضافی، چنین راننده هایی را گزارش کنند.

 

 

مهاجرت به کره جنوبی: کره ی جنوبی، جزو بهترین مقاصد خرید

 

مهاجرت به کره جنوبی: کره ی جنوبی، جزو بهترین مقاصد خرید

 

کره ی جنوبی، محل خوبی برای خرید، بخصوص خرید محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت از پوست است. هم محصولات آرایشی و هم محصولات مراقبت از پوست دارای قیمت بصرفه و کیفیت بالایی هستند.

 

 

درمورد لباس نیز، بسته به سلیقه و برندی که انتخاب می کنید قیمت ها متفاوت خواند بود. کره  جنوبی، مغازه های لباس فروشی بصرفه ای دارد که آن ها را تقریبا در هر خیابانی مشاهده میکنید اما کیفیت لباس های بسیار ارزان همیشه عالی نیست.

 

 

بااینحال اگر دنبال لباس های برند میگردید مسلما باید پول بیشتری برای بدست آوردن کیفیت بهتر پرداخت کنید. یکی از مسائل جالبی که در کره جنوبی وجود دارد این است که افراد ممکن است، اجناس خارجی مثل پیراهن یا کلاه هایی که نوشته ی انگلیسی دارند را استفاده کنند و از معنی آن ها با خبر نباشند.

از دست ندهید