گریه کردن و ۵ مشکل جسمی که میتوانید با گریه، آن ها را درمان کنید

زنان در ایالات متحده هر ماه بصورت میانگین ٣.۵ مرتبه گریه می کنند در حالیکه متوسط گریه مردان ۱.٩ مرتبه است. با اینحال جامعه، گریه کردن را نوعی ضعف می داند. اگر احساس میکنید نیاز به گریه دارید جلوی اشک های خود را نگیرید. گریه کردن بیش از آنچه می کنید برایتان مفید است. در این مطلب به منافع گریه کردن اشاره خواهیم کرد. با وای آره همراه باشید: 

 

 

۱. استرس 

 

مطالعه انجام شده در سال ٢۰۱۴ نشان داد که گریه کردن می تواند به کاهش استرس کمک کند. نتایج گریه، به سرعت ظاهر نمی شود و ممکن است کاهش استرس و آرام شدن فرد، چند دقیقه پس از گریه کردن آشکار شود. طبق تحقیقات، گریه می تواند موجب فعال شدن سیستم عصبی پاراسمپاتیک (PNS) شود. PNS، تاثیر آرامبخش بر روی مغز دارد. 

 

 

٢. فشار خون

 

فشار خون بالا می تواند منجر به چندین مشکل جدی نظیر سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلبی، زوال عقل و حتی نارسایی کلیوی شود. اما خبر خوب این است که طبق مطالعات انجام شده، گریه کردن نه تنها می تواند فشار خون را کاهش دهد بلکه می تواند آن را تحت کنترل درآورد. علاوه بر این، گریه شدید می تواند ضربان نبض را ثابت نگاه دارد. 

 

 

٣. تجمع سموم 

 

زمانیکه اشک از چشمانتان جاری می شود، گرد و غباری که در چشم هایتان جمع شده، شسته می شود. همچنین، زمانیکه گریه می کنیم، سمومی که بواسطه ی استرس در بدن جمع شده است، از بین می روند. از بین رفتن سموم موجب کاهش سطح هورمون استرس و در نتیجه، افزایش روحیه شما می شود. بنابراین جای تعجب نیست که اغلب اوقات پس از گریه، احساس سبکی می کنیم.

 

 

۴. تغییرات خلقی 

 

اگر تعجب می کنید که چرا اخیرا پرخاشگر و نگران شده اید، ممکن است هیچ پاسخ مشخصی برای این سوال پیدا نکنید. تغییرات خلقی می توانند به دلایل مختلفی بروز کنند. یکی از این دلایل، تجمع منگنز در بدن است. زمانیکه گریه می کنید، منگنز تجمع یافته، با اشک چشم‌هایتان از بدن خارج می شود. کاهش تجمع منگنز در بدن، موجب آرامش می شود.

 

 

۵. درد

 

گاهی اوقات وقتی درد جسمی داریم، گریه کردن امری بدیهی است. گریه، ترفند بدن برای کاهش درد است. طبق تحقیقات انجام شده، گریه کردن علاوه بر آرامش بخش بودن، باعث آزاد شدن اکسی توسین و آندورفین می شود. این عناصر شیمیایی، احساس خوبی به افراد داده و موجب کاهش درد جسمی و احساسی آن ها می شوند.

از دست ندهید