این افراد مشهور در تصادفات رانندگی کشته شدند+ توضیح نحوه کشته شدن به همراه عکس

چهره های معروف جهان که در تصلدفات رانندگی کشته شدند. با وای آره همراه باشید:  

۱. لیزا لوپز آکا

اولین و یکی از چهره های معروف جهان در زمینه موسیقی که قصد معرفی او را داریم لیزا لوپز آکا است. لیزا لوپز آکا (به لاتین Lisa Lopes aka) متولد ۲۷ می ۱۹۷۱ در فیلادلفیا ایالات متحده و برنده ۴ بار جایزه گرمی، خواننده مشهور، موزیسین، ترانه سرا، رقاص و همچنین عضو گروه آر اند بی، فانک، سول و هیپ هاپ بود.

لیزا لوپز آکا خواننده از چهره های معروف دهه ۹۰ و ۲۰۰۰

والدین لیزا هنگامیکه او دوران ابتدایی مدرسه را می گذراند از یکدیگر جدا شدند و او پس از این ماجرا با مادر بزرگ خود زندگی می‌کرد. در ۲۵ آوریل ۲۰۰۲، خودرو میتسوبیشی مونترو لیزا در یک تصادف جاده‌ای در هندوراس با خودرویی دیگر برخورد کرد و وی به شدت زخمی شد. لیزا پس از مدتی به دلیل شکستگی گردن و آسیب نخاعی در بیمارستان از دنیا رفت.

۲.  استیو پریفونتین

استیو پریفونتین (به لاتین Steve Prefontaine)، قهرمان دو دهه ۱۹۷۰ که جوایز متعددی را در مسافت های متوسط و طولانی به دست آورده بود یکی از چهره های معروف ورزشی جهان و ایالات متحده بود.

استیو پریفونتین از چهره های معروف ورزشی و قهرمانی دو

پریفونتین، در ۲۵ ژانویه ۱۹۵۱ به دنیا آمد و در ۳۰ می ۱۹۷۵ از دنیا رفت. تصادف مهلکی که در نزدیک دانشگاه اورگان روی داد، در یک لحظه جان او را گرفت. خودرو ۱۹۷۳ convertible وی بر روی جاده چپ کرد و با افتادن وزن خودرو بر روی سینه اش، وی در یک دم جان باخت.

۳. جکسون پولوک

جکسون پولوک (به لاتین Jackson Pollock) یکی دیگر از چهره های مشهور جهان و از نقاشان برجسته و با استعداد آمریکائی بود که در سن ۴۴ سالگی از دنیا رفت. تاریخ تولد او به ۲۸ ژانویه ۱۹۱۲ و تاریخ مرگش به ۱۱ آگوست ۱۹۵۶ باز می گردد.

جکسون پولوک یکی از چهره های معروف جهان

جکسون پولوک یکی از پیشگامان جنبش هیجان نمائی انتزاعی بود که عمده شهرت وی به خاطر  سبک قطره ای در نقاشی هایش است. او در زمان تصادف، در حالیکه مست بود در یک مایلی خانه خود و با برخورد خودرو اش به یک درخت از دنیا رفت. دوست او، ادیس متسگر نیز به همراه وی در این تصادف کشته شد.

۴. درازن پترویچ

از دیگر چهره های مشهور ورزشی دهه ۱۹۹۰ می توان به درازن پترویچ اشاره کرد. اگر به بسکتبال علاقمند باشید حتما نام بسکتبالیست معروف جهان یعنی درازن پترویچ (به لاتین Drazen Petrovic) را شنیده اید. درازان پترویچ بسکتبالیست حرفه ای کرواسی الاصل در NBA بود که در ۲۲ اکتبر ۱۹۹۳ و تنها در ۲۸ سالگی، بر اثر حادثه مهلک رانندگی جان خود را از دست داد.

درازن پترویچ از چهره های معروف جهان در زمینه بسکتبال

این تصادف در ۷ مارس ۱۹۹۳، هنگامی که وی در بزرگراه اوتوباهن در آلمان در حال رانندگی بود اتفاق افتاد. به دلیل وقوع باران و طوفان شدید در مسیر، جاده بسته شده بود و به همین دلیل با برخورد خودرو درازن به یک کامیون، وی در دم جان باخت.

۵. فالکو 

پنجمین چهره معروف که قصد معرفی وی را داریم فالکو است. فالکو (با نام کامل و لاتین Johann Hans Hölzel)، یکی از بزرگترین موزیسین های زمان خود و متولد ۶ فوریه ۱۹۸۸ در اتریش بود. وی به خاطر آلبوم معروف خود به نام “Rock Me Amadeus” که آن را در سال ۱۹۸۵ منتشر کرد شهرت زیادی به دست آورد. 

فالکو چهره معروف موسیقی و جهان

فالکو هنگامی که در تعطیلات در جمهوری دومینیکن بود با خودرو SUV خود به یک اتوبوس در بزرگراه برخورد کرد و آسیب شدیدی دید. وی پس از چند روز تحمل آسیب دیدگی فراوان، در۶ فوریه ۱۹۸۸ در حالیکه دو هفته از جشن تولد ۴۱ سالگی اش می گذشت از دنیا رفت.

۶.  گریس کلی

اگر فیلم “دختر روستایی” را دیده باشید حتما با هنرنمایی گریس کلی (به لاتین Grace Kelly) در این فیلم آشنا هستید. او حتی برای بازی در این فیلم جایزه اسکار دریافت کرد. گریس کلی در ۱۲ نوامبر ۱۹۲۹ در فیلادلفیا ایالات متحده متولد شد و یکی از چهره های جذاب و مشهور تاریخ هالیوود است. 

گریس کلی بازیگر فیلم دختر روستایی و چهره معروف هالیوود

او پس از ازدواج با حکمران شاهزاده نشین موناکو، عنوان ملکه این کشور را دریافت کرده و ملقب به گریس موناکو شد. کلی در سال ۱۹۸۲هنگامیکه سوار بر خودرو Rover بود بر اثر چپ شدن چند باره خودرو و آسیب دیدگی زیاد جان خود را از دست داد.

۷. جین منزفیلد

هفتمین چهره معروف جهان که قصد معرفی وی را داریم جین منزفیلد است. جین منزفیلد (به لاتین Jayne Mansfield)، بازیگر، مدل و خواننده ۳۴ ساله بلوند و جذاب آمریکایی بود. او در تصادف مهلکی که در یکی از بزرگراه های ایالات متحده به نام اینتر استیت ۹۰ اتفاق افتاد جان خود را از دست داد.

بازیگر هالیوود و نماد جنسی مشهور جهان در دهه ۵۰

جین منفیلد همچنین یکی از مشهورترین نماد های جنسی  دهه ۵۰ میلادی نیز به شمار می رفت. او در ۲۹ ژوئن ۱۹۶۷ هنگامیکه در حال رانندگی با خودرو Buick Electra 225 خود بود دچار سانحه شدید رانندگی شد و در دم جان باخت. او به همراه دوست پسر و سه کودک که درصندلی عقب بودند با پشت یک تریلر سنگین تصادف کرد که خوشبختانه کودکان جان سالم به در بردند. از جمله فیلم های جین منزفیلد می‌‌توان به دکمه وحشت، دهاتی لاس وگاس، اتاق تک نفره مبله، و عشق کهن اشاره کرد. 

۸. جیمز دین

 یکی دیگر از چهره های معروف جهان که آثار معروفی از خود بر جای گذاشته است جیمز دین است. جیمز دین (به لاتین James Dean)، که یکی از ستارگان مطرح هالیوود و نماد این صنعت به حساب می‌‌ آمد در یک تصادف جاده ای مهلک در ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵جان خود را از دست داد. دین هنگامیکه در حال رانندگی با Porsche 550 خود بود با خودرو فورد یک دانشجو تصادف کرد.

جیمز دین چهره معروف جهان و هالیوود

این تصادف از روبرو رخ داد و بقدری شدید بود که با رساندن فوری وی به بیمارستان نیز وی نجات پیدا نکرد. جیمز دین اولین بازیگری بود که پس از مرگ نامزد اسکار شد و همچنین اولین فردی است که پس از مرگ موفق به دریافت دو اسکار شده است. از جمله فیلم های جیمز دین که موفق به دریافت جایزه اسکار شده است می توان به فیلم شرق بهشت، شورش بی دلیل، و غول اشاره کرد. 

۹. پرنسس دیانا

یکی دیگر از چهره های معروف جهان، پرنسس زیبای بریتانیا است. مرگ پرنسس دیانا در ۳۱ آگوست ۱۹۹۷ و در یک تصادف جاده ای، در روزنامه های سراسر دنیا بسیار خبرساز شد. کار های خیریه پرنسس دیانا در جهان زبانزد خاص و عام بود.

پرنسس دیانای بریتانیایی یکی از چهره های معروف جهان

پرنسس دیانا با نام اصلی دیانا فرانسس (به لاتین Diana Frances) پس از ازدواج با شاهزاده ولز یعنی چارلز، القابی مانند شاهدخت ولز، وشس کورنوال، دوسش رافیسی و کنتس چستر را به دست آورد و در زمان مرگ صاحب دو پسر با نام های ویلیام و هری بود. خودرو مرسدس بنز W140 هنگامیکه با سرعت ۶۵ مایل بر ساعت حرکت میکرد با یک سر ستون بتنی برخورد کرد و شدت تصادف به قدری بود که وی به همراه راننده خود در دم جان باختند.

۱۰. پل واکر

پل واکر یکی دیگر از چهره های معروف جهان است که با مرگ خود تاسف زیادی را در بین علاقمندان به فیلم های هالیوود به وجود آورد. مرگ دلخراش پل واکر(به لاتین Paul Walker) یکی از شدید ترین  تصادفات رانندگی بود که این بازیگر پر استعداد هالیوود را در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳  به کام مرگ کشاند.

چهره معروف جهان، پل واکر بازیگر هالیوود و فیلم سریع و خشن

 واکر در هنگام مرگ دارای ثروت خالص ۲۵ میلیون دلار بود و بیشتر درآمد خود را صرف امور خیریه کرده بود. از پل یک دختر ۲۱ ساله به نام میدو باقی مانده است. پل در فیلم های متعددی به ایفا نقش پرداخته که فیلم “سریع و خشن” از جمله آن هاست. با برخورد خودرو پورشه پل به یک درخت ،انفجار شدیدی رخ داد و پل واکر به همراه راننده و مشاور مالی اش در یک لحظه جان باخت. 

از دست ندهید