غذاهای خطرناک : این میوه ها و غذاهای خطرناک می توانند شما را بکشند!

غذاهای خطرناک : برخی از غذاهای معمولی که هر روزه می خوریم می توانند ما را بکشند. قطعا خوردن شکر یا چربی زیاد برای سلامتی مضر است و می تواند در طولانی مدت منجر به بیماری شود؛ اما در مورد غذاهای سالمی مانند سیب که تصور می کنیم سالم هستند چطور؟

 

 

اگر غذاهایی را که در این لیست آورده ایم به درستی استفاده نکنید می توانند ضرر های جبران ناپذیری به سلامتی تان وارد کنند. با وای آره همراه باشید: 

 

گیلاس 

 

غذاهای خطرناک : گیلاس 

 

خود میوه گیلاس، بی خطر و بسیار خوشمزه است اما نباید هسته های این میوه را بخورید. دانه‌های گیلاس در داخل هسته قرار گرفته اند و این دانه ها به میزان کافی سیانید در خود جای داده اند که می توانند یک شخص ۶۸ کیلویی را از پا در بیاورند.

 

سیب زمینی 

 

غذاهای خطرناک : سیب زمینی 

 

سیب زمینی به طور کلی بی خطر است، اما اطمینان حاصل کنید که آنها هنوز سبز نشده اند. برخلاف چراغ راهنمایی، هنگام مشاهده سیب زمینی سبز باید متوقف شوید. سیب زمینی‌های سبز علاوه بر تلخ بودن، ترکیب سولانین شیمیایی را تولید می کند که می تواند باعث استفراغ و حتی ایست قلبی شود. 

 

 

میوه ها و غذاهای خطرناک جهان

 

سیب 

 

غذاهای خطرناک : سیب 

 

برخی از مردم دوست دارند سیب را به همراه هسته های آن بخورند اما این افراد باید بدانند که هسته یک سیب معمولی حاوی ٧۰۰ میلی گرم سیانید است. خوشبختانه ٢۰۰ هسته سیب برای کشتن یک فرد کافی است و یک سیب معمولی حدود ۱۰ هسته دارد. 

 

 

میوه گیاه الدربری یا آقطی سیاه

 

غذاهای خطرناک : میوه ی گیاه الدربری یا آقطی سیاه

 

مربای الدربری بسیار خوشمزه است اما شما نباید آن را بصورت خام مصرف کنید. الدربری حاوی گلیکوزید است که پس از سوخت و ساز، به نوعی سیانید تبدیل می شوند. همانند بادام تلخ، سیانید موجود در گیاه الدربری می تواند با پخته شدن خنثی شود.

 

 

گوجه فرنگی 

 

غذاهای خطرناک : گوجه فرنگی 

 

طبق تحقیقات انجام شده، برگ ها و ساقه گوجه فرنگی حاوی گلیکوکالوئید سمی است. اگرچه گلیکوکالوئید به احتمال زیاد شما را نمی کشد، اما می تواند باعث درد شدید معده و گرفتگی عضلات شود. 

 

 

دانه کرچک

 

دانه ی کرچک

 

خوشبختانه مردم معمولا دانه این گیاه را نمی خورند اما احتمالا روغن کرچک را به عنوان یک درمان خانگی استفاده کرده اید. با اینکه این روغن ممکن است مزه بسیار تلخی داشته باشد اما کاملا ایمن است.

 

 

با این حال، از دانه های کرچک خام می توان برای تهیه ماده ریسین که ماده ای سمی است، استفاده کرد. یک عدد دانه کرچک برای کشتن یک فرد معمولی کافیست.

 

 

بادام 

 

بادام 

 

اکثر بادام های موجود در بازار بی خطر و شیرین هستند اما باید مواظب بادام های تلخی که در طبیعت وحشی به وفور یافت می شوند باشید. بادام تلخ حاوی ماده ای است که درون بدن به سیانید تبدیل می شود اما پختن بادام تلخ، سم آن را خنثی خواهد کرد.

 

 

میوه ها و غذاهای خطرناک جهان 

 

قارچ 

 

غذاهای خطرناک : قارچ 

 

اکثر قارچ ها بی خطر هستند اما مصرف میزان کمی از قارچ آمانیتا ورنا (ملقب به فرشته ویرانگر) و قارچ کلاهک مرگ، می تواند باعث درد شکم شده و در صورت مصرف زیاد به کبد، کلیه و قلب، آسیب جدی وارد کند.

 

 

هات داگ 

 

غذاهای خطرناک : هات داگ 

 

باور کنید یا نه، طبق آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، هات داگ یکی از غذاهای خطرناک برای یک کودک خردسال است.

 

 

با کمال تعجب می توان گفت که این خطر به خاطر محتویات هات داگ نیست بلکه این خطر بخاطر شکل گرد این غذاست که می تواند راه های هوایی را مسدود کند. پس همواره به یاد داشته باشید که هات داگ بچه های کوچک را به قطعات ریز خرد کنید. 

 

غذاهای خطرناک دنیا

 

لوبیا قرمز

 

غذاهای خطرناک : لوبیا قرمز

 

لوبیای خام و قرمز حاوی سمی به نام فیتوهاماگلوتینین است. این سم شما را نمی کشد، اما باعث استفراغ و حالت تهوع می شود. برای از بین بردن سم، لوبیا را حداقل به مدت ده دقیقه بجوشانید.

 

 

ریواس 

 

غذاهای خطرناک : ریواس 

 

از ریواس، پای خوشمزه ای می توان درست کرد اما باید حواستان باشد تا از خوردن برگ های این گیاه اجتناب کنید. برگ های ریواس حاوی اسید اگزالیک شیمیایی هستند که از آن ها در ساخت بسیاری از محصولات تمیز کننده خانگی استفاده می شود.

 

 

مصرف ۹ کیلوگرم برگ ریواس برای کشتن یک انسان کافیست اما مصرف مقداری کمی از برگ ریواس می تواند موجب استفراغ و حالت تهوع شود.

 

برنج 

 

غذاهای خطرناک : برنج 

 

 هر وعده برنج (حدود یک چهارم لیوان) حاوی چند میکروگرم آرسنیک است. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، مرگ در اثرخوردن برنج، در بهترین حالت یک مفهوم نظری است، زیرا برای مردن یک انسان در اثر خوردن برنج، وی بایستی ۱۸۰۰ فنجان برنج مصرف کند که احتمالاً تا رسیدن به این مقدار، به معده درد مبتلا شده است.

 

 

جوز هندی 

 

غذاهای خطرناک : جوز هندی 

 

 

رنده کردن مقدار کمی جوز هندی روی قهوه یا هات تادی (آب سیب گرم و ویسکی) کاملا بی‌خطر است.

 

 

با اینحال نباید در مصرف این ادویه زیاده روی کنید چرا که مصرف بالای جوز هندی، مقدار زیادی از ترکیب آلی میریستین را وارد بدن خواهد کرد. در موارد نادر، مسمومیت با میریستین منجر به مرگ می شود. در مواردی نیز این سم می تواند باعث توهم و حالت تهوع شود.

 

 

غذاهای خطرناک و کشنده 

 

فوگو 

 

غذاهای خطرناک : فوگو 

 

فوگو (ماهی بادکنکی) خوراک لذیذ ژاپنی هاست اما سفارش دادن فوگو خطرات زیادی به همراه دارد. اعضای بدن و پوست ماهی بادکنکی حاوی سم تترودوتوکسین است.

 

 

این سم می تواند انسان را فلج و خفه کند. برای در امان ماندن از خطر مصرف فوگو، این غذا تنها  توسط سرآشپزهای با تجربه و مجوزدار که آموزش های ویژه دریافت کرده اند تهیه می شود.

 

 

لوبیای لیما 

 

غذاهای خطرناک : لوبیای لیما 

 

لوبیای لیما حاوی سیانید است. ایالات متحده، پرورش لوبیای لیما را مشروط به این کرده است که این لوبیا ها دارای سطح پایینی از سیانید باشند. برای در امان ماندن از سم این لوبیا ها، آنها را حداقل به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

 

 

ساناکجی ( اختاپوس)

 

غذاهای خطرناک : ساناکجی ( اختاپوس)

 

ساناکجی، یک غذای تهیه شده از اختاپوس زنده است که غذایی مشهور در کره بحساب می‌آید. با کمال تعجب، خطر این غذا به خاطر خوردن اختاپوس زنده نیست.

 

 

اگر این اختاپوس به خوبی جویده نشود ممکن است حفره های مکنده به گلو بچسبد و فرد را خفه کند.

از دست ندهید