باید‌ها و نباید‌های جالب پیش از رفتن به عروسی ژاپنی ها

 
در ژاپن مانند اکثر نقاط جهان، عروسی‌ها جزو رویداد‌های رسمی به حساب می‌آیند؛ هر‌چند امروزه بسیاری از عروس و داماد‌های ژاپنی ترجیح می‌دهند تا مراسم عروسی خود را بصورت غیر‌رسمی و عادی برگزار کنند.
 

مراسم عروسی ژاپنی به چه شکل است؟

در مراسم‌های عروسی رسمی افراد بایستی دقت زیادی در طرز لباس پوشیدن خود داشته باشند که در این جا با جزئیات به این موارد اشاره خواهیم کرد: 

۱. نه لباس سفید و نه باز

در ژاپن و سراسر جهان یک سری رسم و رسومات رایج در مراسم عروسی بایستی رعایت شود که از‌جمله آن‌ها نپوشیدن لباس سفید است.
 
همانطور که همه می دانیم لباس سفید برای عروس رزرو شده است و اگر شما سعی کنید تا با پوشیدن لباس سفید خود را شبیه به عروس کنید، این موضوع یک بی‌ادبی بزرگ به عروس است. 
 

مراسم عروسی ژاپنی به چه شکل است؟

لباس‌های گشاد و پوشیدن لباس‌هایی که بدون شانه هستند و بالا‌تنه باز دارند  می‌تواند در مراسم‌های عروسی کشورهای دیگر کاملا قابل قبول باشد، اما این نوع لباس‌ها برای مراسم‌های عروسی ژاپنی مناسب نیستند. 

 
لباس‌هایی که دارای شانه باز هستند بسیار جلب توجه می‌کنند و لباس‌های پر زرق و برق داری محسوب می‌شوند به‌همین دلیل برای مراسم عروسی به‌اندازه کافی رسمی نیستند.
 
دختران ژاپنی تمایل دارند تا در مراسم عروسی، لباس‌های خود را با یک سارافون یا یک کت کوتاه ست کنند و یک سبک لباس دخترانه و در‌عین‌حال رسمی برای خود درست کنند.
 
نحوه شرکت در مراسم عروسی در ژاپن

۲. آرایش مو 

دخترانی که در مراسم‌های عروسی ژاپنی شرکت می‌کنند، بطور معمول آرایش موی نسبتا مفصلی انجام می‌دهند. از‌نظر ژاپنی‌ها آرایش مو روشی برای نشان دادن آرزوی خوشبختی برای زوج عروس و داماد است.
 
آرایش مو ژاپنی
 
از‌سوی دیگر آزاد گذاشتن موها و یا درست کردن موها با یک مدل ساده، بی‌ادبی محسوب می‌شود؛ به‌همین دلیل خانم‌ها پیش از عروسی برای درست کردن موهای خود از یک آرایشگر وقت می‌گیرند(معمولا مدل موی updo را ترجیح می‌دهند).
 
آرایش مو برای عروسی ژاپنی

۳. نحوه استفاده از زیور آلات 

در مراسم‌های عروسی ژاپنی سادگی بی‌معناست. زنان ژاپنی که در مراسم‌های عروسی شرکت می‌کنند سعی دارند تا بهترین گردنبند خود و بلندترین آن‌ها را استفاده کنند. آن‌ها به گردنبند‌های مرواریدی، گل سر و زیور آلات درخشان و همینطور گوشواره‌های بلند علاقه زیادی دارند. 
 

نحوه آرایش موی ژاپنی

از‌نظر خانم‌های ژاپنی هر‌چقدر این زیور‌آلات بیشتر باشند همان‌قدر بهتر است. همانطور‌که می‌توانید تصور کنید، مراسم‌های عروسی سنتی ژاپن شبیه به مراسم عروسی سایر کشور‌ها نیست بلکه مکانی برای نمایش زیور آلات و لباس‌های رسمی است. 
از دست ندهید