بوراک توزکوپاران : به زندگی بدون عشق عادت کردم + بیوگرافی

بوراک توزکوپاران ( به ترکی Burak Tozkoparan ) متولد ٢٣ آبان ۱٣٧۱ در استانبول، موزیسین و بازیگر ترک است. همراه وای آره باشید تا به بیوگرافی بوراک توزکوپاران بپردازیم: 

 

 

خانواده و تحصیلات بوراک توزکوپاران

 

خانواده بوراک اصالتا اهل ریزلی ترکیه هستند. او دو برادر بزگتر از خود بنام اوئور و سرهات دارد. بوراک دوران دبیرستان را در دبیرستان تورک کیزیلایی کارتال آنادولو تمام کرد و سپس وارد دانشگاه اوکان شد و با بورسیه کامل به تحصیل در رشته سینما و تلویزیون پرداخت. 

 

خانواده و تحصیلات بوراک توزکوپاران

 

بوراک در سال ٢۰۱۱ در مسابقات وودافون ۱۴ که در بین دبیرستان ها برگزار شده بود شرکت کرد و توانست با ساز Bateri رتبه اول مسابقات را بدست آورد. او در زمینه ی موسیقی، با گروه‌های زیادی از جمله گروه پروانه کار کرده و در این گروه به عنوان نوازده باتریست فعال کرده است.

 

 

طبق گفته بوراک، او اولویت خود را موزیک می داند و پدرش نیز به موسیقی بسیار علاقمند است. او به خانواده بسیار اهمیت میدهد و از نظر او، خانواده همه چیز است. او ترانه سرایی نیز می کند و قصد دارد تا یک آلبوم منتشر کند. اطرافیان او صدای وی را زیبا میدانند. بوراک، ورزش فیتنس و شنا نیز انجام می دهد و یک سگ بنام کراش دارد. 

 

 

آغاز کار بازیگری

 

بوراک توزکوپاران برای اولین بار با سریال از هم پاشیده به دنیای بازیگری قدم گذاشت و با نقش گرپینار در کنار بازیگرانی همچون ابرو اوزکان، لیلا تانلار، آلینا بوز، نورگل پشیل چای، مینه توگای، باریش فالای و سارپ آککایا به ایفای نقش پرداخت. بوراک اولین بازی سینمایی خود را در سال ٢۰۱۶با فیلم Gonenc Uyanik تجربه کرد.

 

 

او در سال ٢۰۱٧ وارد کادر سریال معروف غنچه های زخمی شد و به ایفای نقش علی کمیسر پرداخت. آخرین بازی بوراک توزکوپاران مربوط به فیلم مست عشق در سال ۲۰۲۳ و ایفای نقش سلطان ولد است. فیلم مست عشق محصول مشترک ایران و ترکیه است. 

 

 

قد و وزن بوراک توزکوپاران

 

قد بوراک ۱٨۰ سانتی متر و وزن او ٧۰ کیلوگرم است.

 

قد و وزن بوراک توزکوپاران

 

همسر و نامزد بوراک توزکوپاران

 

بوراک مجرد است. مدتی شایعه بود که بوراک با لیلا تانلار و بیران داملا ییلماز رابطه دارد. بوراک در مصاحبه ای چنین گفته است: “به زندگی بدون عشق عادت کردم. طرفدارانم زیاد هستن اما دوست دختر ندارم. دخترانی هستند که دم در خانه ام می آیند و جیغ میزنند و گریه می کنند. اون ها رو خیلی دوست دارم. چقدر خوبه که هستند.” 

 

 

اینستاگرام بوراک توزکوپاران 

 

بوراک در اینستاگرام فعال است و در حال حاضر ۱٫۷ میلیون دنبال کننده دارد.  

 

اینستاگرام بوراک توزکوپاران 

 

فیلم ها و سریال های بوراک توزکوپاران 

 

٢۰۱۴- سریال Paramparca (از هم پاشیده ) در نقش اوزان گورپینار 

 

٢۰۱۶- فیلم سینمایی Hesapta Ask در نقش مرت

 

٢۰۱٧- سریال Kirgin cicekler (غنچه های زخمی) در نقش علی کمیسر

 

٢۰۱٩- سریال Tek yurek (یکدل) در نقش جم سروهان

 

۲۰۱۹- فیلم Sesinde Aşk Var ( توی صدات عشق هست ) در نقش روزگار 

 

۲۰۲۰- سریال Gençliğim Eyvah ( امان از جوانی ) در نقش زولا

 

۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱- سریال Menajerimi Ara ( با مدیر برنامه ام تماس بگیر ) – خودش 

 

۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲- سریال destan ( حماسه ) در نقش تمور تگین 

 

۲۰۲۳- سریال Ateş Kuşları ( پرندگان آتش ) در نقش بارباروس

 

۲۰۲۳- فیلم Intoxicated by Love ( مست عشق ) در نقش سلطان ولد 

 

از دست ندهید