بیوگرافی اجه ارکن + علت جدایی از همسرانش و ماجرای قتل همسر آخرش

اجه ارکن ( به ترکی Ece erken ) متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۷ در منطقه چورلوی تکیرداغ؛ بازیگر و مجری سرشناس ترک است. در این مطلب قصد داریم تا بیوگرافی کامل و روابط خصوصی اجه ارکن را تقدیمتان کنیم. با وای آره همراه باشید:

 

 

خانواده و تحصیلات اجه ارکن

 

پدر و مادر اجه جدا شده اند و پدر او برای دوم ازدواج کرده است. اجه به غیر از خود یک برادر بزرگتر دارد که سرگرد است. خانواده پدری اجه اصالتا اهل سامسون هستند. او به خاطر شغل پدرش که در حال حاضر سرهنگ بازنشسته است، در شهرهایی همچون آئری، آنکارا و قبرس زندگی کرده است.

 

خانواده و تحصیلات اجه ارکن

 

این مجری زیبا، در حال حاضر به همراه پسر و مادرش در منطقه ماسلاک استانبول که یکی از بهترین مناطق استانبول است زندگی می کند. اجه تحصیلات دانشگاهی ندارد و فارغ التحصیل دبیرستان بشیکتاش آتاترک آنادولو استانبول است.

 

 

او یکی از طرفداران پروپاقرص تیم فوتبال بشیکتاش است و به آشپزی علاقه‌ای ندارد. اجه به تنیس، سوارکاری، اسکی، رانندگی، گوش دادن به موسیقی، و سینما بسیار علاقمند است و به زبان انگلیسی تسلط دارد. 

 

 

آغاز کار حرفه‌ای

 

اجه ارکن کار مجریگری را در ۱۲ سالگی و با رادیو و تلویزیون بایراک قبرس آغاز کرد. او سپس به ترتیب در رادیو vizyon و رادیو Genc آنکارا کار کرد و سپس کار در شبکه kral TV را آغاز کرد. اجه پس از آن، با رادیو Metropol FM ،Alem FM ،Show و در آخر با رادیو viva کار کرد.

 

 

 او حضور در تلویزیون را برای اولین بار در کانال Star آغاز کرد و پس از آن در Kanal 6 ،Number one TV ،Genc tv حضور پیدا کرد. اجه ۴ سال نیز در Show tv برنامه اجرا کرد و سپس مشغول اجرای برنامه در شبکه ATV شد. 

 

 

او همچنین در سال ۲۰۰۰، در سریالی بنام Nilgun نقش اصلی را برعهده داشت. اجه در حال حاضر صاحب ۴ خانه است و دغدغه اش پول و سپس سرمایه گذاری است. او چندین بار نیز چهره برند های مختلف بوده است. 

 

پیج اینستاگرام اجه ارکن 
اجه ارکن در کنار پسرش ایمن

 

رنگ چشم، قد و وزن اجه ارکن 

 

رنگ چشم اجه سبز – آبی، قد او ۱.۶۸ سانتی متر و وزن وی ۵۷ کیلوگرم است. 

 

 

همسر و نامزد اجه ارکن

 

اجه ارکن در سال ۲۰۰۷ با فردی بنام تونجر اورهان ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۹ از وی جدا شد.

 

همسر و دوست پسر اجه ارکن
اجه ارکن در کنار همسر اولش تونجر اورهان

 

او از تونجر اوزتارهان به خاطر بدرفتاری، کتک و اعتیاد او به الکل، جدا شده بود. اجه و‌ همسرش هر دو دوست داشتند بچه دار شوند که این امکان برای آن ها بوجود نیامد. اجه حتی در بازگشت از سفری که با تونجر به پاریس داشت در هواپیما از وی کتک خورده بود.

 

 

 اوزتارهان در حال حاضر متاهل و صاحب دو فرزند است. اجه در مصاحبه‌ای گفته است که به خاطر طلاق از تونجر پشیمان است!

 

 

اجه ارکن از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ با فردی بنام سرکان اوچار که چند سال از او کوچکتر بود، وارد زندگی مشترک شد و پس از یکسال از همسرش طلاق گرفت. او علت طلاق از سرکان را کنترل نداشتن وی روی عصبانیت‌اش و شکنجه روانی و جسمی اعلام کرده است.

 

همسر و دوست پسر اجه ارکن
اجه ارکن و همسر دومش سرکان اوچار

 

او در حال حاضر از سرکان پسری بنام ایمن دارد که متولد ۱۵ آپریل ۲۰۱۵ است. طبق گفته اجه در یکی از برنامه های تلویزیونی اش، وقتی وی سه ماهه باردار بوده از سرکان کتک خورده و وی به شکم او لگد انداخته است.

 

 

 آنطور که اجه میگوید، او در ازدواج با سرکان عجله کرده و به حرف مادرش که به او گفته بود، یکدیگر را بهتر بشناسید گوش نکرده است. سرکان اصراری زیادی داشته تا سریعتر با اجه ازدواج کند و توانسته اجه را به سرعت قانع کند. اجه حدود دو سال پیش، درگیری های زیادی بر سر حضانت فرزندش با سرکان داشته است که پس از درگیری های زیاد، در نهایت سرکان تصمیم به عقب نشینی گرفته است.  

 

 

اجه ارکن در سال ۲۰۱۹، در رابطه با سرکان چنین گفته است: “سرکان تصمیم گرفته تا در حق ایمن پدری کنه. بعد از این همه سال آدم میتونه عوض بشه؛ به خاطر همین تصمیم گرفتم تا یک شانس دیگه بهش بدم. فعلا از پرونده حضانت بچه کنار کشیدم!”

 

 

 اجه به شدت به بچه علاقمند است و در مصاحبه‌ای گفته است که تنها به خاطر بچه دار شدن با سرکان ازدواج کرده است و آدمی است که دوران دوستی قبل از ازدواج را دوست دارد. پدر و مادر اجه نیز علاقه شدیدی به داشتن نوه دارند و حتی قبل از ازدواج اجه با سرکان به او گفته اند که از بانک اسپرم استفاده کند و بچه دار شود!

 

 

اجه در سال ۲۰۲۱ با یک وکیل بنام شفق یازیجی اوغلو (Şafak Mahmutyazıcıoğlu) ازدواج کرد اما متاسفانه همسر او در سال ۲۰۲۲، در یک رستوران ماهی در باکیرکوی که متعلق به خودش بود، با اسلحه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از شدت خونریزی و دیر رسیدن آمبولانس، جان خود را از دست داد. در این حادثه، راننده شفق نیز زخمی شد. آنطور که گفته شده، این تیر اندازی به خاطر یک سوء تفاهم کاری بوجود آمده بود که شفق به عنوان وکیل، نقشی در اختلاف بین دو طرف، نداشته است. 

 

 

پیج اینستاگرام اجه ارکن 

 

اجه در اینستاگرام بسیار پرطرفدار است و در حال حاضر ۲٫۹ میلیون دنبال کننده دارد. 

 

 

فیلم ها و سریال های اجه ارکن 

 

۱۹۹۹- سریال Nilgün در نقش نیلگون 

 

۲۰۰۲- سریال Aşk ve Gurur ( عشق و غرور ) در نقش آهو 

 

۲۰۰۳- سریال Lise Defteri ( دفتر دبیرستان ) در نقش نیل 

 

 

برنامه های اجه ارکن 

 

۲۰۰۸- مجری برنامه Mavi Şeker 

 

۲۰۰۹- مجری برنامه En Beyaz Geceler 

 

۲۰۱۰- مجری برنامه Aç Aç Kazan 

 

۲۰۱۱- مجری برنامه Hayata Gülerken

 

۲۰۱۴- مجری برنامه Tatlım Benim 

 

۲۰۱۷- مجری برنامه İyi Fikir 

 

۲۰۱۸- مجری برنامه Söylemezsem Olmaz

 

از دست ندهید