بیوگرافی تامر حسنی : ماجرای افتادن سه باره به زندان و روابط خصوصی پرماجرا

تامر حسنی ( به لاتین Tamer hosny ) متولد ۲۵ مرداد ۱۳۵۶ در قاهره ی مصر؛ خواننده، بازیگر، آهنگساز، کارگردان و ترانه سرای مصری است. در این مطلب قصد داریم تا به بیوگرافی کامل تامر حسنی بپردازیم. با وای آره همراه باشید:

 

 

خانواده و آغاز کار خوانندگی  

 

 تامر حسنی با نام کامل تامر حسنی شریف عباس فرغلی از پدری مصری و مادری سوری متولد شده است. تامر به مدت ۵ سال فوتبال بازی کرده و به ساز های گیتار و پیانو مسلط است.

 

تامر حسنی کیست؟

 

او کار خوانندگی را در سال ۲۰۰۲ با همخوانی با خوانندگان دیگر آغاز کرد و در سال ۲۰۰۴ اولین آلبوم خودش به نام حب را روانه ی بازار کرد.

 

 

 تامر با انتشار این آلبوم شهرت بسیاری بدست آورد و تبدیل به یکی از خوانندگان سبک رمانیک جهان عرب شد. طرفدار تامر حسنی به او لقب “ستاره ی نسل” و “ستاره ی صحنه” را داده اند اما وی در مصاحبه ای اعلام کرده است که به القابی که طرفدارانش به او می دهند اهمیت زیادی نمیدهد.

 

زندگینامه ی تامر حسنی

 

 اگرچه او عنوان ستاره ی صحنه را به دلیل تلاش هایی که سر صحنه می کشد دوست داشته و از طرفدارانش تشکر کرده اما عنوان ستاره ی نسل را نپسندیده و چنین عنوان کرده: “من ستاره نیستم. من طرفدار عناوین نیستم اما خوشحالم که تلاش هایم برای موسیقی توسط طرفدارانم درک شده. عنوان مورد علاقه ی من وقتی خارج از کشور کار میکنم عنوان “هنرمند عرب مصری” است.

 

آلبوم ها و آهنگ های تامر حسنی

 

تامر در سال ۲۰۱۶ یکی از داوران مسابقه ی the voice kids عربی بوده است. او تا به امروز آلبوم ها و آهنگ متعددی را منتشر کرده است. آخرین آلبوم وی بنام عیش بشوقک در سال ۲۰۱۸ منتشر شده و فروش موفقی داشته است.

 

بیوگرافی کامل و جدیدترین عکس های تامر حسنی

 

تامر حسنی همچنین در سال ۲۰۱۹ آهنگ رسمی و مخصوص بازی های المپیک تابستانی بنام Right where im supposed to be (دقیقا جایی هستم که تصور میکردم) را به همراه رایان تدر، آوریل لوین، لوییس فانسی، حسین الجسمی، و اصاله نصری در ابوظبی و امارات متحده ی عربی اجرا کرد.

 

 

تامر حسنی و کار کارگردانی

 

تامر حسنی کار کارگردانی را برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ و با کارگردانی موزیک ویدئوی خود بنام “Sa 7eet 3 la sotha” آغاز کرد. تامر قبل از انتشار این موزیک ویدئو مدت زیادی بود که دوست داشت کارگردانی را تجربه کند و موزیک ویدئو‌ اش را خودش کارگردانی کند.

 

 

 

ورود به عرصه ی بازیگری

 

تامر حسنی اولین بار در سال ۲۰۰۴ با فیلم مصری حالت حب به دنیای بازیگری قدم گذاشت و در این فیلم بسیار درخشید. او در سال ۲۰۱۱ در درام تلویزیونی آدم در کنار بازیگرانی همچون دینا فواد، احمد ظاهر و می عز الدین به ایفای نقش پرداخت. این فیلم بهترین سریال سال ۲۰۱۱ جهان عرب شد و بازدید زیادی را در یوتیوب به خود اختصاص داد.

 

فیلم ها و سریال های تامر حسنی
تامر و همسرش در کنار مراد ییلدریم و ایمانه البانی

 

تامر پس از ایفای نقش در فیلم عاشقانه ی عمر و سلمی ۱ (۲۰۰۷)، مر و سلمی ۲ (۲۰۰۹)، با انتشار سری سوم این فیلم در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از این فیلم راضی نبوده است. او کسی را در این ماجرا مقصر ندانسته و مسئولیت آن را خودش بر عهده گرفت.

 

 یکی دیگر از فیلم های موفق تامر حسنی، فیلم اهواک در سال ۲۰۱۵ بود. او در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون غاده عادل و احمد مالک به هنرنمایی پرداخته است.

 

لیست کامل فیلم ها و سریال های تامر حسنی

 

 این فیلم یک داستان کمدی درباره ی یک جراج پلاستیک جوان بود که عاشق یک زن متعلقه می شود. فیلم اهواک توانست ۲۲ میلیون پوند مصری فروش داشته باشد. تامر در چندین کار دیگر نیز به بازی پرداخته و آخرین بازی وی مربوط به فیلم درام البدله در سال ۲۰۱۸ است.

 

 

ماجرای سفر به حج و دستگیری سه باره ی تامر حسنی

 

تامر در سال ۲۰۰۶ به جرم جعل اسناد سربازی و فرار از خدمت در ارتش به یکسال زندان محکوم شد اما وی تنها ۶ ماه را در زندان گذراند.

 

او در سال ۲۰۱۰ با سفر به حج موجب خشم بسیاری از اسلامگرایان عرب شد چرا که قبلا از این سال، وی به جرم فریب یک دختر جوان و همچنین شرابخواری به زندان افتاده بود.

 

ماجرای سفر به حج و دستگیری سه باره ی تامر حسنی

 

تامر حسنی و همکاری با برند های معروف 

 

تامر چهره ی تبلیغاتی نوشابه ی پپسی بوده و اولین سلبریتی عرب است که به تبلیغ برند عینک آفتابی Police پرداخته است.

 

 

جوایز تامر حسنی

 

تامر حسنی تا به امروز موفق به دریافت جوایز و عناوین متعددی شده است که از جمله آن ها می توان به عنوان بهترین خواننده ی خاور میانه، موفق ترین هنرمند، محبوب ترین خواننده، ستاره ی سال، بهترین خواننده ی سال، یکی از ۱۰ فرد پر نفوذ در جهان عرب، بهترین بازیگر سال، بهترین خواننده ی عرب، بهترین خواننده ی قاره ی آفریقا و عنوان بهترین خواننده ی کامل در خاورمیانه اشاره کرد.   

 

 

بیوگرافی تامر حسنی

 

قد و وزن تامر حسنی 

 

قد تامر ۱۷۵ سانتی متر و وزن او ۷۵ کیلوگرم است.

 

قد و وزن تامر حسنی 

 

همسر تامر حسنی 

 

تامر در سال ۲۰۱۲ با بسمه بوسیل، خواننده ی مراکشی و برنده ی مسابقه ی تلویزیونی آکادمی استار ازدواج کرد و در سال ۲۰۲۳ از او جدا شد. بسمه پس از این ازدواج، کار خوانندگی را کنار گذاشته بود و در حال حاضر برند آرایشی بهداشتی خود را راه اندازی کرده است. آن ها در حال حاضر دو دختر به نام تالیا و آمایا و یک پسر بنام آدم دارند.

 

همسر تامر حسنی 
تامر حسنی در کنار همسر سابقش بسمه بوسیل

 

اینستاگرام تامر حسنی 

 

تامر یکی از سلبریتی های فعال و پرطرفدار شبکه های اجتماعی است و تنها در اینستاگرام، ۳۲ میلیون دنبال کننده دارد.

 

اینستاگرام تامر حسنی

 

آلبوم های تامر حسنی

 

۲۰۰۵- آلبوم حب

۲۰۰۶- آلبوم عنیا بتحبک

۲۰۰۷- آلبوم یا بنت الایه

۲۰۰۷- آلبوم الجنه فی بیوتنا

۲۰۰۸- آلبوم قرب کمان

۲۰۰۹- آلبوم هاعیش حیاتی

۲۰۱۰- آلبوم اخترت صح

۲۰۱۱- آلبوم الی جای اهلا

۲۰۱۱- مینی آلبوم عمر و سلمی ۳

۲۰۱۱- مینی آلبوم smile

۲۰۱۳- آلبوم بحبک انت

۲۰۱۶- آلبوم عمری ابتدا

۲۰۱۸- آلبوم عیش بشوقک

۲۰۲۰- آلبوم خلیک فولاذی 

۲۰۲۲- آلبوم عشأنجی

۲۰۲۳- آلبوم هرمون السعاده 

 

فیلم های تامر حسنی

 

۲۰۰۴- فیلم حاله حب

۲۰۰۵- فیلم سید العاطفی

۲۰۰۷- فیلم عمر و سلمی

۲۰۰۸- فیلم کابتن هیما

۲۰۰۹- فیلم عمر و سلمی ۲

۲۰۱۰- فیلم  نور عینی

۲۰۱۲- فیلم عمر و سلمی ۳

۲۰۱۱- سریال آدم

۲۰۱۴- سریال فرق توقیت

۲۰۱۵- فیلم اهوک

۲۰۱۷- فیلم تصبح علی الخیر

۲۰۱۸- فیلم البدله

از دست ندهید