بیوگرافی کامل مراد دالکیلیچ و ماجرای جدایی جنجالی از هانده ارچل

مراد دالکیلیچ (به ترکی Murat Dalkiliç ) متولد ۱۶ مرداد ۱۳۶۲ در کوش آداسی ازمیر؛ خواننده پاپ، ترانه سرا و بازیگر ترک است. او فعالیت خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده است. در این مطلب قصد داریم به بیوگرافی کامل و روابط خصوصی مراد دالکیلیچ بپردازیم. با وای آره همراه باشید:

 

 

خانواده و تحصیلات

 

مراد دالکیلیچ از پدری بنام مهمت سدات و مادری بنام هنیفه کورال متولد شده است. او خواهری بنام الیف و برادری بنام اوعور دارد. مراد برای دیدن خانواده اش بصورت مرتب به کوش آداسی میرود.

 

خانواده و تحصیلات مراد دالکلیچ

 

مراد دالکیلیچ در ۱۵ سالگی شروع به یادگیری پیانو کرد و گروه موزیک خود را تشکیل داد. او پس از تشکیل این گروه، خوانندگی آن را بر عهده گرفت.

 

 

مراد در آن دوران به بازی بسکتبال نیز علاقمند شده بود و پس از مدتی وارد تیم بسکتبال Kusadasi Spor شد. او با اینکه در ۱۷ سالگی بصورت حرفه ای بسکتبال بازی میکرد تصمیم گرفت ورزش را رها کند و وارد عرصه موسیقی شود. او در ۱۸ سالگی بسکتبال را کنار گذاشت و کار موزیک را با نواختن گیتار در کافه ها و بارها آغاز کرد. او در حال حاضر به ساز گیتار مسلط است.

 

بیوگرافی و عکس های مراد دالکلیچ

 

مراد دالکیلیچ در سال ۲۰۱۲ از رشته هنر های نمایشی دانشگاه استانبول بیکنت فارغ‌التحصیل شد و در سال ۲۰۱۳ برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته سینما و تلویزیون، وارد دانشگاه بیلگی استانبول شد.

 

مراد تا به امروز بیش از ۱۵ جایزه در زمینه موسیقی دریافت کرده است که جایزه پروانه طلایی جزوی از آن هاست.

 

 

آغاز کارخوانندگی

 

مراد دالکیلیچ تا به امروز ۷ آلبوم منتشر کرده است. اولین تک آهنگ مراد دالکیلیچ بنام Kasaba از آلبومی به همین نام که ترانه آن توسط سونر ساریکابادای و آهنگسازی آن توسط تولگا کلیچ انجام شده بود در اکتبر ۲۰۰۸ منتشر شد.

 

آهنگ ها و آلبوم های مراد دالکیلیچ

 

موزیک ویدئوی این آهنگ که با همکاری مشترک مراد بوز و مراد دالکیلیچ اجرا شده بود طرفداران زیادی پیدا کرد. آهنگ  Kasaba همچنین توانست به مدت ۷ هفته در صدر لیست Turkce top list (لیست برترین آهنگ های ترکیه) قرار بگیرد.

 

 

در سال ۲۰۱۴ آهنگ Derine از آلبوم Daha derine توانست جایگاه نخست لیست عنوان شده را برای مراد به ارمغان بیاورد. در این موزیک ویدئوی ۹ دقیقه ای که از صحنه های زیادی تشکیل شده بود، بازیگر معروف ترک، ازگه ازپیرینچی نیز به هنرنمایی پرداخته بود.

 

 

سایر آهنگ های این آلبوم عبارت بودند از iki yol ،Yni و Leyla. آخرین آلبوم مراد دالکیلیچ مربوط به آلبوم Epik در سال ۲۰۱۶ است. مراد در یکی از ترانه های آلبوم Epik به نام Boya gitsin با همسر سابقش مروه همخوانی کرده است. او آهنگ سازی و ترانه سرایی تمام آهنگ های این آلبوم را به غیر از یکی از آن ها خودش بر عهده داشته است.

 

 

ورود به عرصه ی بازیگری

 

مراد علاوه بر خوانندگی در زمینه بازیگری، مجریگری و کارگردانی نیز فعالیت کرده است. او برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ با فیلم Sil bastan به روی صحنه رفت و با افرادی همچون  امره کینای، سرگن یالچین، دیلارا گوندر، اسرا درمانجی اوغلو و بلما جانجیر همبازی شد.

 

 

آخرین بازی مراد دالکیلیچ مربوط به فیلم Dunya Hali است. نقش مقابل مراد دالکیلیچ را در این فیلم ملیس سزن بازی کرده است.

 

 

همخوانی ها

 

مراد دالکیلیچ، آهنگ sik sik را با ولگا تاموز، آهنگ kirk yildir bir gibisin را با امراه کارادومان، آهنگ Leyla را با Boygar و آهنگ های Sorma neden و Asinayiz را با اوغوزهان کوچ همخوانی کرده است.

 

معرفی تمام آهنگ ها , آلبوم ها و موزیک ویدئو های مراد دالکیلیچ

 

کارگردانی 

 

٢۰۱٨ کارگردانی فیلم Ustalar Alemi

 

 

مجریگری

 

مراد در سال ۲۰۱۴مجریگری مسابقه soyle soyleyebilirsen (اگه میتونی بگو) را بر عهده داشت.  

 

 

قد و وزن مراد دالکیلیچ

 

قد مراد ۱۷۱ سانتی متر و وزن او ۶۷ کیلوگرم است.

 

 

همسر مراد دالکیلیچ

 

مراد دالکیلیچ در سال ۲۰۱۵ با مروه بولگور، بازیگر ترک ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۷ این دو از یکدیگر جدا شدند.

 

همسر و نامزد مراد دالکلیچ
عروسی مراد دالکیلیچ و همسر سابقش مروه بولگور

 

او پس از جدایی از مروه در سال ۲۰۱۷ وارد رابطه با هانده ارچل شد. این دو چندین بار از یکدیگر جدا شده بودند و خبر جدائی آن ها در رسانه ها سرو صدای زیادی به پا کرده بود. هانده پس از مرگ مادرش در سال ۲۰۱۹ دوباره وارد رابطه با مراد دالکیلیچ شد.

 

مراد دالکلیچ و هانده ارچل
مراد دالکیلیچ در کنار هانده ارچل

 

 هانده و مراد که در اینستاگرام یکدیگر را آنفالو کرده بودند دوباره یکدیگر را فالو کرده اند. هانده پس از مریضی مادرش برای اینکه وقت بیشتری با مادرش بگذراند با مراد قطع رابطه کرده بود.

 

 

طبق گفته مراد، وی بخاطر اینکه قبلا در خانه مشترکش با هانده روز های خوبی را با وی تجربه نکرده بود، خانه دیگری را پس از آشتی با هانده پیدا کرده و این دو به ویلای جدیدی که اجاره ماهانه آن ۱۲ هزار لیره است نقل مکان کردند. 

 

 

طبق گفته رسانه ها حتی پدر هانده، خواهرش غمره و نامزدش نیز به ویلای مشترک هانده و مراد آمده اند و در آن جا به پیک نیک پرداختند. 

 

 

در جولای ۲۰۲۰، خبر جدایی هانده ارچل و مراد دالکیلیچ بسیار خبر ساز شد.

هانده ارچل، جدایی اش از مراد دالکیلیچ را تایید کرده و این موضوع را از طریق اینستاگرام خود به اطلاع طرفدارانش رساند و چنین نوشت : « خواهش میکنم به تصمیمی که در این مدت گرفتیم ‌احترام بگذارید و‌ وقتی در مورد این موضوع خبر تهیه می کنید، حساسیت و درک رو به مردم منتقل کنید.» هانده همچنین عنوان کرد که با احترام از یکدیگر جدا شده اند و دوست معمولی باقی خواهند ماند.
 

 

 هانده و مراد که زمزمه های ازدواجشان به گوش می رسید، با جدایی ناگهانی خود، طرفدارانشان را متعجب کردند. ‌طبق گفته ها، کرم بورسین و بازی مشترک او با هانده، دلیل این جدایی بوده است. ظاهرا کرم با اشتراک گذاشتن صحنه ای از بوسه بین خود و‌ هانده در سریال تو درم را بزن، موجب حسادت مراد دالکیلیچ و جدایی بین آن ها شده است. 

 

 

اینستاگرام مراد دالکیلیچ 

 

مراد در شبکه اینستاگرام بسیار فعال است و در حال حاضر ۲ میلیون دنبال کننده دارد.

 

اینستاگرام مراد دالکیلیچ 

 

آلبوم های مراد دالکیلیچ 

 

٢۰۰٨- آلبوم  kasaba

 

٢۰۰٩- آلبوم  Pardon

 

٢۰۰٩- آلبوم  La fontaine

 

٢۰۱۰- آلبوم  Merheba

 

٢۰۱٢- آلبوم  Bir guzellik yap

 

٢۰۱۴- آلبوم  Daha derine

 

٢۰۱۶- آلبوم  Epic

 

 

فیلم ها و سریال های مراد دالکیلیچ

 

٢۰۱۴- فیلم سینمایی Sil bastan – خود مراد دالکلیچ 

 

٢۰۱۴- فیلم سینمایی Mazlum kuzey در نقش دکتر 

 

٢۰۱۶- فیلم سینمایی Bizans Oyunlari در نقش موهتریس 

 

٢۰۱٧- فیلم سینمایی Doru در نقش ولفی

 

٢۰۱٨- فیلم سینمایی Dunya Hali – خود مراد دالکلیچ 

 

۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱- سریال Menajerimi Ara ( با مدیر برنامه ام تماس بگیر) – خودش 

 

۲۰۲۲- فیلم سینمایی Sen Yaşamaya Bak ( تو به زندگیت برس) – تهیه کننده 

 

۲۰۲۲- فیلم سینمایی Recep İvedik 7 (رجب ایودیک) – خودش 

 

از دست ندهید