بیوگرافی کامل و جالب شفق پکدمیر ( زهرا در سیب ممنوعه ) و روابط عاشقانه اش

شفق پکدمیر (به ترکی şafak pekdemir ) متولد ٢٩ خرداد ۱٣۶٧ در استانبول، بازیگر زیبای ترک است. بازی اخیر و زیبای شفق پکدمیر در نقش زهرا آرگون در سریال سیب ممنوعه موجب شد تا به بیوگرافی وی بپردازیم. با وای آره همراه باشید : 

 

 

خانواده و تحصیلات شفق پکدمیر

 

خانواده ی شفق اصالتا چرکسی هستند. طبق گفته ی شفق، او یک مادر شوخ طبع دارد و رابطه ای دوستانه بین آن ها برقرار است.

 

خانواده و تحصیلات شفق پکدمیر

 

شفق یک برادر کوچکتر از خودش نیز دارد و برادرش را عشق زندگیش خطاب کرده است. شفق فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه بیکنت می باشد.

 

 

آغاز کار بازیگری

 

شفق پکدمیر برای اولین بار با فیلم کوتاه سادیست در سال ٢۰۰٩ به عرصه ی بازیگری قدم گذاشت و پس از آن در سریال ساخت ترکیه حاضر شد.

 

شفق در سال ٢۰۱۴ با بازی در فیلم معروف ۲ icir Receli، با بازیگر و خواننده ی معروف ترک، خلیل سزایی، همبازی شد و نقش اصلی این فیلم را به همراه او بر عهده گرفت. این فیلم با فروش ۱.۵ میلیون بلیط، رکورد زد.

 

فیلم ها و سریال های شفق پکدمیر

شفق در سال ٢۰۱٢ با نقش نیسان در سریال لیلی و مجنون جلوی دوربین رفت و با افرادی همچون ملیس بیرکان، احمد ممتاز تایلان، کوکسال انگور، علی آتای، آیشن گرودا اوزگه بوراک، آسلی تاندوغان و حسن کاچان همبازی شد.

 

شفق پکدمیر با تولگاهان ساییشمان نقش های اصلی سریال هرگز تسلیم نمیشوم را بر عهده گرفت. آخرین بازی شفق پکدمیر مربوط به سریال معروف میوه ی ممنوعه است.

 

او در این سریال در نقش زهرا ظاهر شده و در کنار افرادی همچون انور تونا، سودا ارگینجی، شوال سام، ادا اجه و طلعت بولوت به هنرنمائی پرداخته است.

 

 

اظهارات جالب شفق پکدمیر

 

شفق گفته است که علاقه فوق العاده زیادی به بازیگری دارد و تا زمان مرگش دوست دارد بازیگر بماند چرا که این شغل او را شاد نگه میدارد، باعث راحتی روحش می شود و از این راه درآمد کسب می کند. 

 

شفق در زمان هایی که اعصابش خرد است یا مواقعی که بسیار خوشحال است، به پیاده روی میرود یا موسیقی گوش می کند. او همچنین در دوران دبیرستان بصورت حرفه ای در تیم والیبال گالاتاسارای بازی میکرده است اما از ناحیه ی پای چپ دچار آسیب می شود و پایش ۶ ماه در گچ رفته است.

اظهارات جالب شفق پکدمیرشفق به خاطر اینکه مجبور شده این رشته را کنار بگذارد بسیار گریه کرده است. او میگوید اگر آسیب دیدگی پیدا نمیکرد، به والیبال ادامه میداد و شاید اصلا بازیگر نمی شد.

 

طبق گفته ی شفق، او شش سال تمام، شب ها نخوابیده است و از بی خوابی رنج میبرده است اما در حال حاضر به حالت عادی بازگشته است. آنطور که شفق می گوید، در زمان امتحانات دانشگاه، جای شب و روز برای او عوض شده و به همین دلیل به مشکل بی خوابی دچار شده است.

 

شفق تاریکی را بیشتر از روشنایی دوست دارد و میگوید، وقتی شب ها میخوابد، احساس میکند یک چیزهایی را از دست داده است. او تنهایی را نمی تواند تحمل کند. شفق دوستان بازیگر زیادی ندارد و دوستان اصلیش از دوران کودکی و دانشگاه با او بوده اند. 

 

او آرزو دارد تا در زمینه ی موسیقی آرایسک کار کند و قبل از ورود به بازیگری، درس های خوانندگی و موسیقی را گذرانده است.

 

شفق خاطره بدی در روابط عاشقانه اش تجربه نکرده است. فیلم مورد علاقه ی او، ۵۰۰ روز سامر است و از بچگی علاقه ی زیادی به بازیگرانی همچون شنر شن، هالوک بیلگینر، ظفر آلگوز، و گوون کیراچ داشته است.  

 

 

قد و وزن شفق پکدمیر 

 

قد و وزن شفق پکدمیر قد شفق ۱.٧۴ سانتی مترو و وزن او ۵٧ کیلوگرم است.

 

 

همسر و نامزد شفق پکدمیر

 

شفق پکدمیر و همسر سابقش
شفق پکدمیر و همسر سابقش

 

شفق پکدمیر متاهل است. او در سال ٢۰۱۴ مدتی با بازیگر ترک، امید کورت رابطه داشت و از سال ٢۰۱٧ پس از مدتی رابطه ی عاشقانه با وکیلی بنام بوراک منگو، با وی ازدواج کرد و یکسال بعد از او جدا شد. بوراک، برادر مجری معروف ترک، نوشین منگو است.

 

شفق در سال ۲۰۲۱ با کارگردان متاهل ترک بنام اوعولجان ارن آکای ( oğulcan eren akay ) دیده شده بود اما در حال حاضر خبری از روابط خصوصی او در دسترس نیست. 

 

 

اینستاگرام شفق پکدمیر 

 

اینستاگرام شفق پکدمیر 

 

شفق در اینستاگرام فعال است و در حال حاضر ۵۵۱ هزار دنبال کننده دارد. 

 

 

فیلم ها و سریال های شفق پکدمیر 

 

٢۰۰٩- فیلم کوتاه Sadist (سادیست)

 

٢۰۱۰- سریال Turk Mali (ساخت ترکیه) در نقش زهرا 

 

٢۰۱۱- سریال Firar (فرار)

 

٢۰۱۱- سریال Suphe (شبهه) در نقش آسلی 

 

٢۰۱٢- سریال Leyla Ve Mecnun (لیلا و مجنون) در نقش نیسان 

 

٢۰۱۴- فیلم سینمایی incir Receli 2 (به شکل انجیر ۲) در نقش گیزم 

 

٢۰۱۵- سریال Asla Vazgecmem (هرگز تسلیم نمی شوم) در نقش اجلال 

 

٢۰۱٧- فیلم سینمایی Deli Ask (عشق دیوانه) در نقش زینب 

 

٢۰۱٨- فیلم سینمایی Deniz ve Gunes (دریا و خورشید) در نقش گونش 

 

٢۰۱٨- سریال Yasak Elma (میوه ممنوعه) در نقش زهرا 

 

۲۰۲۱- سریال Yalancılar ve Mumları ( دروغگو ها و شمع هایشان ) در نقش ملیحا

 

۲۰۲۲- سریال Senden Daha Güzel ( زیباتر از تو ) در نقش سودا توزکان

 

۲۰۲۲- فیلم سینمایی Barış Akarsu Merhaba ( سلام باریش آکارسو ) 

 

۲۰۲۳- سریال EGO ( اگو ) در نقش اسین مریچلی 

از دست ندهید