ترفند های روزمره و ۳۰ ترفند خاص که بسیار به دردتان می خورد

ترفند های روزمره : در این مطلب، راهکار ها و ترفند های مفیدی را برایتان آماده کرده ایم که همه ما در زندگی روزمره به آن ها نیاز پیدا می کنیم. این ترفند ها بسیار ساده و کاربردی هستند و می توانید در هر شرایطی از آن ها استفاده کنید. با وای آره همراه باشید: 

 

 

  • یک قاشق چوبی را بر روی قابلمه در حال جوش قرار دهید تا از سر رفتن محتویات قابلمه جلوگیری کنید. این کار بسیار مفید است چرا که حباب ها و کف های ایجاد شده از طریق آب جوش، از بخار ساخته شده اند. در صورتیکه حباب ها با جسمی برخورد داشته باشند که دمای آن زیر ۱۰۰ درجه است، بخار تبدیل به مایع شده و حباب می شکند.

 

 

  •  استفاده از یک شاخه لباس و دو عدد گیره لباس به عنوان نگهدارنده کتاب: هنگامیکه در حال آشپزی هستید و دوست دارید کتاب آشپزیتان، جلوی چشمتان باشد، با آویزان کردن یک شاخه لباس به کابینت بالایی و گیره کردن دو طرف بالای کتاب به این آویز می توانید همزمان با پخت و پز، سر خود را بلند کنید و طبق مراحل، آشپزی خود را انجام دهید. حتی وقتی مطالعه درسی دارید و مجبورید همزمان در آشپزخانه کار کنید می توانید از این روش برای مرور درس هایتان استفاده کنید و نگران ریخته شدن تصادفی مایعات یا خوراکی ها بر روی کتابتان نباشید.

 

 

  • دور بطری نوشیدنی های خود را با حوله کاغذی بپوشانید و سپس آن ها داخل فریزر قرار دهید. با این کار قطرات به وجود آمده بر روی بطری بر روی تمام فریزر شما نخواهد ریخت. کافیست حوله کاغذی را دور بطری بپیچید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید. پس از این مدت، نوشیدنی فوق العاده خنکی خواهید داشت. این روش همچنین برای زمانیکه یخ در اختیار ندارید یا از بطری استفاده می کنید بسیار مفید است.

 

 

ترفند های خانه داری 

 

 

  • هنگام مسافرت، به جای بردن ظرف های کوچک و متعدد برای سس، ادویه و سایر مخلفات، از قالب های موفین استفاده کنید. هنگامی که به گردش و باربیکیو می روید و نیاز به انواع مختلف ادویه جات و سس دارید هر یک از ادویه جات، سس و سایر مخلفات را داخل بخش های مختلف قالب موفین بریزید تا نیازی به ظرف های متعدد نداشته باشید. علاوه بر این، مواد از این قالب ها بیرون نمی ریزد و تمیز کردن آن ها نیز آسان است.

 

 

  •  هنگام گرفتن آب لیمو، برای گرفتن آب کامل آن ها از انبر دست استفاده کنید. نصف لیمو را بین دو طرف انبردست قرار دهید و دو طرف را کاملا فشار دهید. با این کار کل آب لیمو گرفته خواهد شد.

 

 

  •  از نخ دندان برای بریدن قطعات نرم نظیر کیک، پنیر و خمیر استفاده کنید. نخ دندان از انعطاف پذیری کامل برای بریدن چنین خوراکی هایی برخوردار است. دو طرف نخ را محکم گرفته، بکشید و سپس ماده مورد نظر خود را برش دهید. 

 

 

ترفند های لاغری 

 

 

  •  هنگام خوردن غذا از بشقاب کوچکتری استفاده کنید تا کمتر غذا بخورید. این کار به شما کمک می کند تا تصور کنید غذای بیشتری می خورید و در نتیجه غذای کمتری مصرف میکنید. 

 

 

  •  از درپوش های پلاستیکی به عنوان زیر لیوانی استفاده کنید. اگر زیر لیوانی در اختیار ندارید یک درپوش پلاستیکی می تواند برای شما مفید باشد. قبل از استفاده حتما درپوش را بشویید.

 

 

  •  باقیمانده پیتزایی را که در یخچال قرار داده اید، در ماهیتابه گرم کنید. با اینکار پیتزای شما بیش از حد سفت یا نرم نمی شود. در صورت نیاز می توانید مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کنید. 

 

 

ترفند های آشپزی 

 

 

  •  هنگامی که میخواهید شیر را به برشتوک اضافه کنید، پشت قاشق را رو به سمت خود در کاسه قرار دهید و شیر را بر روی قاشق بریزید. با اینکار از پخش شدن شیر بر روی میز و کثیف شدن آن جلوگیری خواهید کرد. 

 

 

  •  نگهدارنده مجله را روی میز آینه خود بچسبانید و شسوار خود را پس از استفاده داخل آن قرار دهید. نگهدارنده مجله ای را که با سایز شسوار شما متناسب است انتخاب کنید. برای چسباندن نگهدارنده مجله به میز می توانید از قلاب های چسبنده استفاده کنید. 

 

 

  •  هنگام رنگ کردن اتاق خود، یک قاشق غذاخوری وانیل را به سطل رنگ خود اضافه کنید. رنگ و عصاره وانیل را خوب مخلوط کنید. برای هر نیم لیتر رنگ، یک قاشق غذاخوری وانیل اضافه کنید. در نهایت اتاق شما بجای بوی بد رنگ، بوی ماندگار وانیل خواهد داد.

 

 

  •  از اتو مو خود برای اتو کردن یقه پیراهن خود استفاده کنید. اتو کردن یقه پیراهن مردانه بسیار راحت تر و موثر تر از اتو های معمولی است.

 

 

ترفند های شستن لباس 

 

 

  •  هنگام شستن جوراب ها، آن ها را با یک سنجاق به یکدیگر سنجاق کنید. با انجام این کار هنگامی که جوراب ها شسته شدند به دنبال لنگه جوراب ها نخواهید گشت. توجه داشته باشید که از سنجاق های محکمی استفاده کنید تا هنگام شستشو در لباسشویی، آسیبی به لباسشویی وارد نشود.   

 

 

  •  برای تشخیص راحت کلید هایتان از یکدیگر، آن ها را با لاک های مختلف رنگ کنید. شما می توانید برای شناسایی بهتر کلید های بخش های مختلف خانه خود آن ها را رنگ کنید تا هر بار، وقت خود را برای امتحان کردن تک تک کلید ها هدر ندهید. این کار همچنین میتواند برای استفاده راحت کودکان از کلید ها نیز بسیار موثر باشد. شما با هر نوع لاکی که در منزل داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید.

 

 

  •  از خمیر دندان برای پاک کردن چراغ های کثیف خودرو استفاده کنید. کمی خمیر دندان را روی پارچه بریزید و آن را دایره وار به چراغ های خودرو بمالید تا کل آن را پوشش دهد. ممکن است یک خمیر دندان را ۲ تا ۴ ماه استفاده کنید.

 

 

  •  برای پاک کردن جای لکه ماژیک برای روی اجسام مختلف از پاک کننده های زیر استفاده کنید.

 

    برای پارچه: استفاده از ضد عفونی کننده دست

    برای دیوار ها: استفاده از خمیر دندان یا اسپری مو

    برای چوب: الکل مالشی

    برای فرش: سرکه سفید

    برای پاک کردن وایت بورد: استفاده از ماژیک وایت برد مارکر

    برای مبلمان: استفاده از شیر

    برای سرامیک یا شیشه: مخلوط کردن مساوی خمیر دندان و جوش شیرین

 

 

ترفند های نظافت منزل 

 

 

  •  دسته رنگ خود را نیم ساعت در سرکه سفید فرو کنید. این کار موجب نرم شدن و آزاد شدن رنگ های چسبیده به آن خواهد شد.

 

 

  •  سطح میز بازی خود را با پارچه شمعی بپوشانید تا یک میز ضد آب داشته باشید. مقداری پارچه شمعی یا پلاستیکی تهیه کنید و آن را با نوار کاغذی به روی میز بچسبانید. شما حتی می توانید از چسب خالی برای اینکار استفاده کنید.

 

 

  •  دستبندی برای کودک خود بسازید و بر روی آن، شماره تلفن همراه خود را هک کنید. زمانیکه با بچه های خود به مکان های عمومی می روید دستبندی به دست آن ها ببندید که شماره تلفن شما بر روی آن هک شده باشد بدین ترتیب در صورتیکه گم شدن، راهی برای تماس با شما پیدا خواهند کرد.

 

 

ترفند های درس خواندن 

 

 

  •  جویدن طعم یکسان آدامس هنگام مطالعه و سر جلسه امتحان، باعث می شود تا آن چه را که خوانده اید، سریعتر به یاد بیاورید. اگر هنگام مطالعه، آدامس (برای مثال آدامس هندوانه ای) بجوید، و همین نوع آدامس را سر جلسه ی امتحان بجوید، آن چه را که مطالعه کرده اید، به یاد خواهید آورد.

 

 

  •  گوشی خود را داخل فنجان قرار دهید تا صدای آلارم آن افزایش یابد. اگر پس از آلارم گوشی دوباره می خوابید، گوشی خود را داخل فنجان بگذارید تا صدای آن بطور قابل توجهی افزایش یابد. 

 

 

  • از قاب نوار های کاست قدیمی به عنوان نگهدارنده گوشی آیفون و سایر گوشی های هوشمند استفاده کنید. در نگهدارنده کاست را به سمت عقب خم کنید و گوشی خود را داخل آن قرار دهید. گوشی های بزرگی همچون آیفون ایکس، گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ ممکن است داخل این قاب کاست جای نگیرند. 

 

 

ترفند های خرید 

 

 

  •  اگر کالایی را از سایت آمازون خریداری کردید و قیمت آن ظرف ۳۰ روز کاهش یافت، سایت آمازون، میزان ضرر شما را به شما بازخواهد گرداند. با استفاده از لینک customer service می توانید برای آن ها ایمیل ارسال کنید.

 

 

  •  وقتی میخواهید بدون بردن کودکانتان به خرید، برای آن ها کفش بخرید، دور پا و انگشتان کودک خود را بر روی کاغذ رسم کنید و آن را با خود ببرید. با اینکار درصورتیکه دور خط پا و انگشتان آن ها داخل کفش جای گرفت در اینصورت، کفش هایی که خواهید خرید، اندازه خواهند شد.

 

 

  •  اگر از محصولی در فروشگاه اپل خوشتان آمد و قصد خرید آن را داشتید، این محصول را به سبد خرید خود اضافه کنید و ۷ تا ۱۰ روز در سبد نگهداری کنید. پس از این مدت، این شرکت برای هر یک از محصولاتی که در سبدتان هستند ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف در نظر خواهد گرفت تا شما آن ها را خریداری کنید.

 

 

ترفند های کامپیوتر 

 

  •  هنگامیکه بلیط هواپیمای خود را به صورت آنلاین خریداری می کنید، Cache کامپیوتر خود را پاک کنید. شرکت های هواپیمایی به محتوای مورد جستجو شما نگاه کرده و قیمت را افزایش می دهند. با این کار شما می توانید تا ۵۰ درصد در هزینه بلیط خود صرفه جویی کنید.

 

 

  •  به جای خرید بوم های گران قیمت نقاشی برای کودکانتان، از جعبه های تمیز پیتزا استفاده کنید. جعبه های پیتزا با هر رنگی، مخصوصا سفید می توانند گزینه ی خوبی برای فرزندان شما به عنوان بوم نقاشی باشند.

 

 

ترفند های خانه داری 

 

 

  •  هنگام خوردن بستنی، یک قالب کاغذی پاپ کیک را از چوب آن رد کنید. این روش سریع و آسان می تواند از ریختن بستنی بر روی دستان یا لباس هایتان جلوگیری کند. قالب هایی که از فویل ساخته شده اند بهترین گزینه برای اینکار هستند اما قالب های کاغذی نیز عملکرد خوبی دارند.

 

 

  •  اگر قاشق خود را فراموش کردید، از در فویل خوراکی، یک قاشق فویلی بسازید. فویل را به صورت یک لوله در آورید و سپس ته آن را باز کرده و سر آن را به شکل سر قاشق در آورید.

 

از دست ندهید