درمان میگرن و ۸ ماده غذایی که می تواند میگرن شما را نابود کند

میگرن مهمان ناخواسته ای است که بصورت ناگهانی بروز می کند و خلاص شدن از آن مشکل است. اگر اغلب دچار سردرد می شوید، می دانید که این مشکل چقدر اذیت کننده است. مطمئنا برای درمان میگرن به قرص یا ورزش روی می آورید اما چنین درمان هایی موقت هستند و این سردرد ها می توانند باز هم به سراغتان بیایند.

 

راهکار مفیدی که در این زمینه وجود دارد، عوض کردن رژیم غذائی تان است. درحالیکه برخی از غذاها باعث تحریک میگرن می شوند غذاهای دیگری نیز هستند که می توانند شما را در مقابل میگرن مقاوم کنند و بدون برجای گذاشتن هیچ گونه عوارضی، جلوی بروز این سردرد شدید را بگیرند. در این مطلب به ٨ ماده غذایی اشاره خواهیم که با مصرف روزانه آن ها از میگرن خلاص خواهید شد. با وای آره همراه باشید:

 

 

۱. آووکادو 

آووکادو با میگرن شما مبارزه خواهد کرد. این میوه، غنی از آنتی اکسیدان هایی نظیر لوتئین و زیاکسانتین بوده و نه تنها میتواند سردرد شدید را از شما دور کند بلکه می تواند با آن مبارزه کند.  

 

٢. انجیر 

 

انجیر بطور کلی میوه بسیار مفیدی برای بدن است اما در مبارزه با میگرن نیز می توانید روی آن حساب کنید. طبق گفته ی متخصصان، انجیر حاوی پتاسیم بوده و در کاهش التهاب و دورکردن سردرد ها بسیار موثر است.

 

 

٣. ماهی سالمون 

 

سالمون سرشار از اسید های چرب امگا ٣ و ویتامین ب ٢ بوده و از تجمع پلاکت ها که باعث سردرد های مکرر می شود جلوگیری می کند. سالمون همچنین التهاب را کاهش داده و بطور کلی در مبارزه با میگرن به کمک شما می آید. 

 

 

۴. سیب زمینی شیرین

 

سیب زمینی شیرین تنها یک غذای خوشمزه نیست بلکه در مبارزه با میگرن نیز به شما کمک خواهد کرد. سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین ث، ویتامین ب ۱ و پتاسیم بوده و هنگامیکه از سردرد رنج میبرید درد را کاهش داده و شما را آرام می کند. 

 

 

۵. هندوانه و هویج 

 

از آنجایی که هندوانه، هویج، خیار و کرفس، آب مورد نیاز بدنتان را تامین می کنند، در مبارزه با سردرد به کمک شما خواهند آمد. کم آبی بدن یکی از علت های اصلی بروز سردرد است بنابراین همواره از تامین آب بدنتان اطمینان داشته باشید.

 

 

۶. کینوآ و کلم کیل 

 

کینوآ و کلم کیل علاوه بر دارا بودن خواص متعدد بسیار زیاد، می توانند به جلوگیری از میگرن کمک کنند. کینوآ با دارا بودن ریبوفلاوین، منیزیم و آهن، میگرن را از شما دور کرده و کلم کیل با دارا بودن امگا ٣ و فیبر، بهترین دفاع را در برابر میگرن های نبض دار به عمل می آورد. 

 

 

٧. ماست 

 

طبق مطالعات انجام شده، ریبوفلاوین یا همان ویتامین ب در مبارزه با میگرن بسیار موثر است و ماست سرشار از ویتامین ب است. اگر اغلب از حملات میگرنی رنج می برید ماست را به برنامه  غذایی روزانه خود اضافه کنید و نتایج آن را مشاهده کنید.

 

 

٨. آبلیمو 

 

آبلیمو علاوه بر دارا بودن مقدار زیادی ویتامین ث به درمان میگرن شما کمک خواهد کرد. هر زمان که دچار سردرد نبض دار شدید، کافی است مقداری آب لیمو را با یک فنجان آب مخلوط کنید و پس از اضافه کردن دو قاشق چایخوری نمک، این معجون جادویی را بنوشید. با این کار، التهاب بسرعت کاهش یافته و احساس بهتری پیدا خواهید کرد. 

 

 

آخرین راهکار جادویی : خمیر دارچین 

 

مقداری چوب دارچین تهیه کنید و پس از پودر کردن این چوب ها، مقداری آب به آن ها اضافه کرده و یک خمیر چسبناک از آن درست کنید. هر وقت دچار حملات میگرنی شدید، این خمیر را بر روی پیشانی و شقیقه هایتان قرار دهید. این درمان خانگی با میگرن مبارزه کرده و درد آن را آرام میکند. این خمیر را پس از ٢۵ تا ٣۰ دقیقه بشویید.

از دست ندهید