زلزله در ژاپن و۴ نکته امنیتی مورد استفاده ژاپنی ها هنگام وقوع زلزله-۲۰۱۹

زلزله در ژاپن یکی از اخبار معروف در این کشور و سراسر جهان است. وقوع زلزله در ژاپن برای کسانیکه به عنوان مسافر به ژاپن سفر می کنند ممکن است امری شوکه کننده باشد.

اگر به عنوان مسافر به ژاپن سفر می کنید یا دوست دارید بدانید که مردم ژاپن قبل از وقوع زلزله و در حین آن برای محافظت از خود چه نکاتی را رعایت می کنند. با وای آره همراه باشید: 

 

۱. استفاده از اپلیکیشن هشدار وقوع زلزله 

مطمئن شوید که اپلیکیشن مورد نیاز برای هشدار وقوع زلزله را دانلود و نصب کرده اید. ما اپلیکیشن Yurekuru Call را توصیه می کنیم که برنامه بسیار خوبی برای اعلام خطر وقوع زلزله است. علاوه بر این، این اپلیکیشن در صورت خطر بروز سونامی، هشدار های سونامی را نیز تولید خواهد کرد. 

 

اپلیکیشن yurekuru-call

بسیاری از توریست هایی که به ژاپن سفر می کنند امکان استفاده از سیستم “Emergency Alert” را ندارند بنابراین این اپلیکیشن هنگام بروز زلزله بسیار مفید خواهد بود.

 این اپلیکیشن را دانلود کنید و با وارد کردن موقعیت خود آن را فعال کنید. همچنین از طریق این اپلیکیشن و تنظیمات آن می توانید هشدار هایی که در مورد زمین لرزه/ سونامی داده می شود را فعال یا غیر فعال کنید.  

۲. از وجود وسیله هایی که امنیت فیزیکی شما را در برابر زلزله تامین می کنند مطمئن شوید

هنگام وقوع زلزله در ژاپن، مردم در بسیاری از مواقع با پنهان شدن در زیر وسیله های بزرگ و محکم نظیر میز، تخت خواب یا چارچوب در سعی می کنند تا امنیت فیزیکی خود را حفظ کنند. شما بایستی هنگام وقوع زلزله از قرار گرفتن در نزدیکی هر چیز معلق که از سقف آویزان است یا هر چیز شکننده اجتناب کنید.

 

زلزله در ژاپن و استفاده از وسیله های فیزیکی برای جلوگیری از آسیب

 

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که در را باز گذاشته اید تا در صورت نیاز به تخلیه محیط، بعدا راهی برای خروج داشته باشید.

۳. از زمان تخلیه محیط اطمینان داشته باشید 

اگرهنگام وقوع زلزله در ژاپن در نزدیکی خط ساحلی قرار دارید، از احتمال وقوع سونامی آگاه باشید و مکان امنی را که ارتفاع بالاتری دارد پیدا کنید. 

 زمانیکه یک هشدار سونامی اعلام می شود، شما خبر را از طریق سیستم رادیویی پیش گیری از حادثه خواهید شنید و یا خودروهای پلیس را خواهید دید که با استفاده از بلندگو از مردم میخواهند تا مکان هایشان را تخلیه کنند.

 

زلزله در ژاپن و نکات مهم قبل از تخلیه محیط

 

درصورتی که کلمه “سونامی” را در میان همه آگهی های ژاپنی نشندید، آن را سریعا از نزدیک ترین فردی که در کنار شماست سوال کنید.

اگر در اطرافتان آتش سوزی رخ دهد یا اینکه هنگام بروز زلزله نمیتوانید بلافاصله یک پناهگاه پیدا کنید، به یک مکان بزرگ، امن و باز مانند پارک یا زمین های خالی پناه ببرید. اگر قادر به بازگشت به محل اقامت خود نیستید (به دلیل فاصله یا عدم وجود وسیله حمل و نقل و غیره)، پس باید به دنبال نزدیک ترین مرکز اورژانس یا پناه گاه باشید.

پناه بردن به پناهگاه هنگام بروز زلزله

پناه گاه های اضطراری معمولا در سالن های مدرسه ابتدایی، متوسطه یا سالن های ورزشی دبیرستان ها قرار دارند و کاملا مجهز به پتو، آب، غذا و غیره هستند.

۴. مضطرب نشوید و دستورالعمل ها را دنبال کنید

آرام باشید تا بتوانید وضعیت را ارزیابی کنید و بدانید که چه کاری باید انجام دهید. به یاد داشته باشید که حتما کوله پشتی خود را که در داخل آن وسایل ضروری نظیر پاسپورت، کیف پول، کارت بانکی، آب و لباس های خود را قرار داده اید به همراه دارید. 

از دست ندهید