بیوگرافی جالب عایشه گول جوشکون و همسر ایرانی اش

عایشه گول جوشکون ( به ترکی Ayşegül Coşkun ) متولد ۲۷ خرداد ۱۳۶۴ در استانبول؛ بازیگر، ترانه سرا، و خواننده ترک است که اخیرا با بازی نقش نازان در فیلم ایرانی مطرب، در بین مردم کشورمان به شهرت رسیده است.

 

در این مطلب قصد داریم تا بیوگرافی کامل عایشه گول جوشکون را تقدیمتان کنیم. با وای آره همراه باشید: 

 

خانواده و تحصیلات عایشه گول جوشکون

خانواده و تحصیلات عایشه گول جوشکون

 

پدر عایشه گول جوشکون، اصالتا اهل ارزنجان است اما خود عایشه در استانبول به دنیا آمده و بزرگ شده است. 

 

عایشه کوچکترین فرزند خانواده است. پدر عایشه، موزیسین و مامور امنیت بوده و با ساز های فوتی همچون نی کار کرده است. عایشه از ابتدا دوست داشت در رشته موسیقی به تحصیل بپردازد اما چون خانواده اش می خواستند آینده شغلی او تضمین شده باشد، از او خواستند تا وارد دبیرستان تجارت شود به تحصیل در رشته بانکداری بپردازد. عایشه در سال ۲۰۰۵ از رشته  مدیریت دانشگاه آتاتورک فارغ التحصیل شد.

 

بیوگرافی و عکس های جذاب عایشه گول جوشکون

 

او حدود دو سال در بانک کار کرد و حدود سه سال نیز در یک شرکت خصوصی به کار حسابداری مشغول شد. آغاز کار خوانندگی عایشه نیز داستان جالبی دارد. عایشه در آخرین شرکتی که برای آن کار میکرده، از دست رئیسش عصبانی می شود و در واکنش به او، ترانه‌ای می نویسد.

 

 

این ترانه سرایی، آغاز کار ترانه های بعدی او می شود. عایشه در حال حاضر تنها به کار موسیقی می پردازد و آموزش گیتار، پیانو، رقص و خوانندگی را گذرانده است. او دوست دارد کار بازیگری را در کنار موسیقی، بصورت همزمان ادامه دهد. 

 

بیوگرافی و عکس های جذاب عایشه گول جوشکون

 

عایشه عاشق کشورش است و دوست ندارد به غیر از ترکیه در کشور دیگری زندگی کند. او به غیر از رنگ مشکی، همه ی رنگ ها را دوست. عایشه گفته بود که ممکن است هیچ گاه ازدواج نکند چرا که عاشق کارش است و بین عشق و کار، کارش را انتخاب می کند. 

 

 

ترانه سرایی و آهنگ های عایشه گول جوشگون مورد توجه بسیاری از خوانندگان ترک از جمله ایرم دریجی قرار گرفته است. علاوه بر این، عایشه گول جوشکون اخیرا به بازخوانی آهنگ محسن یگانه بنام بهت قول میدم (سانا سوز وردیم) پرداخته و با واکنش مثبتی از سوی محسن یگانه و طرفدارنش مواجه شده است.

 

 

عایشه علاوه بر زبان فارسی می تواند به زبان های یونانی، اسپانیایی بخواند. کارتون مورد علاقه ی او، یوگی خرسه است! 

 

 

عایشه کول جوشکون و بازی در فیلم ایرانی مطرب 

 

عایشه کول جوشکون و بازی در فیلم ایرانی مطرب 
عایشه گول جوشکون در ایران

 

در اواخر سال ۲۰۱۹، بازی عایشه گول جوشکون در فیلم ایرانی مطرب به کارگردانی مصطفی کیایی و با بازی الناز شاکردوست، پرویز پرستویی، مهران احمدی و محسن کیایی، بسیار سر و صدا کرد و مورد توجه بسیاری از رسانه های ترک نیز قرار گرفت.

 

 

رسانه های ترک چنین نوشته اند که عایشه با پرویز پرستویی که یک چهره شناخته شده در جهان است همبازی شده و برای اولین بار در زندگی هنری خود در کنار عایشه گول جوشکون، به همخوانی آهنگ های Ah Benim Canim پرداخته است.

 

عایشه گول جوشکون در کنار الناز شاکر دوست
عایشه گول جوشکون در کنار الناز شاکر دوست

 

عایشه حدود دو ماه به یادگیری زبان فارسی پرداخت و به زبان های ترکی و فارسی در این فیلم صحبت کرده است. او ترانه سرایی و اجرای آهنگ های Ah Benim Canim و ilahi kader را در این فیلم انجام داده است. فیلمبرداری فیلم مطرب در استانبول انجام شده و حدود ۲ ماه بطول انجامیده است. این فیلم در کشور هایی همچون آمریکا، آلمان، هلند، انگلستان، و کانادا نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.  

 

 

 عایشه در رابطه با نحوه دعوت شدن به فیلم مطرب، چنین گفته است: “یک بازیگر ترک میخواستن که بتونه فارسی صحبت کنه و با موسیقی سرو کار داشته باشه. کلیپ هام رو نگاه کرده بودن و از حرکات و ظاهرم که به دوربین می اومد، خوششون اومده بود. در ابتدا به مریم اوزرلی فکر کردن اما چون ایشون فارسی نمیدونستن، بازی ایشون منتفی شده بود. از بچگی دوست داشتم فارسی یاد بگیرم. بعد از اینکه پیشنهاد بازی بهم داده شد، ۱۵ روز رو با دوستانم که فارسی صحبت میکردن گذروندم. شبانه روز تمرین کردم.”

 

 

 

قد و وزن عایشه گول جوشکون 

 

قد عایشه ۱.۷۲ سانتی متر و وزن او ۵۹ کیلوگرم است. 

 

 

 

همسر و روابط خصوصی عایشه گول جوشکون 

 

عایشه در حال حاضر با فردی ایرانی بنام رضا اورمان (Riza Orman) که کارآفرین فعال در عرصه اخذ ویزا و خرید ملک و سرمایه گذاری ایرانیان در ترکیه است ازدواج کرده و صاحب یک دختر است.

 

 

پیج اینستاگرام عایشه گول جوشکون‌

 

پیج اینستاگرام عایشه گول جوشکون‌

 

عایشه در اینستاگرام فعال است و عکس های بسیار زیبایی از خود منتشر می کند. او در حال حاضر ۷۳۲ هزار دنبال کننده در این شبکه ی اجتماعی دارد. 

 

 

آلبوم ها و آهنگ های عایشه گول جوشکون 

 

۲۰۱۴- آهنگ Gerçeğim Seninle 

 

۲۰۱۵- آهنگ Cuk 

 

۲۰۱۷- آهنگ Vur Dizine 

 

۲۰۱۷- آهنگ Duvardaki Gülüşler 

 

۲۰۱۸- آهنگ Liman 

 

۲۰۱۹- آهنگ Deniz Ol Gel 

 

۲۰۱۹- آهنگ ilahi Kader 

 

۲۰۲۰- آهنگ Ah Benim Canim- in Sedaye Mane (آهنگ فیلم مطرب)

 

۲۰۲۱- آهنگ Mahvola 

 

۲۰۲۱- آهنگ Reyhan

 

۲۰۲۲- آهنگ Deliriyorum 

 

 

فیلم ها و‌ سریال های عایشه گول جوشکون 

 

۲۰۲۰- فیلم Motreb (مطرب) در نقش نازان 

 

۲۰۲۱- سریال Made in Iran ساخت ایران در نقش آیلا 

 

از دست ندهید