ماندگاری عطر : معرفی ۸ روش جادویی برای طولانی کردن ماندگاری عطر روی بدن

 ماندگاری عطر : عطر ها به اندازه تمدن بشریت قدمت دارند. استفاده از عطر به زمان مصر باستان باز میگردد. در آن زمان، تنها افراد ثروتمند و تراز اول جامعه می توانستند از عطر استفاده کنند و اکثر عطر های آنان بر پایه نفت بودند.

 

 

مصری ها تمام بدن خود را به عطر آغشته می کردند تا بدنشان در کل روز بوی خوشی بدهد. خوشبختانه امروزه هر کسی می تواند از عطر استفاده کند و برای بودجه های مختلف، عطرهای مختلفی وجود دارد.

 

 

هر چند همه ما دوست داریم بوی عطر ها و ادکلن هایی که استفاده میکنیم مدت زیادی دوام داشته باشند و همواره خوش بو باشیم. 

 

 

برای اینکه این اتفاق بیفتد، روش های خاصی وجود دارند که می توانیم از آنها استفاده کنیم و از عطر خود نهایت استفاده را ببریم.

 

 

طبق گفته کوکو شنل؛ طراح مد فرانسوی، “زنان باید عطر را به بخش هایی از بدنشان بزنند که دوست دارند آن بخش ها بوسیده شوند.” در حالی که فرانسوی‌ها از این روش استفاده می کنند اما راهکار های دیگری نیز وجود دارد. 

 

 

برای ماندگاری عطر چه باید کرد؟

 

 

بیایید نگاهی به برخی از این روش ها بیندازیم تا بتوانید از عطر خود حداکثر استفاده را ببرید:

 

 

  • عطر خود را در جای خنک و خشک نگهداری کنید؛ گرما، نور و رطوبت باعث از بین رفتن ساختار شیمیایی عطر و کاهش کیفیت آن می شود. 

 

 

  • پس از اسپری کردن عطر و ادکلن بر روی پوست، آن را مالش ندهید چرا که اینکار باعث جذب شدن عطر توسط منافذ پوست شده و عناصر قوی تر عطر، سریع تر از بین می روند. 

 

 

  • خود را در عطر غرق نکنید. استفاده بیش از حد از عطر به جای افزایش جذابیت شما، موجب آزار دیگران و کاهش جذابیتتان خواهد شد.

 

 

  • برای استفاده حداکثری از عطر، آن را با لوسیون بدن که همراه آن ارائه می شود، استفاده کنید. 

 

 

  • غلظت مناسب را انتخاب کنید. عطر ها بر اساس غلظت به ادوتویلت (Eau de Toilette)، اودکلن (Eau de Cologne)، ادوپرفیوم (Eau de Parfum) و اکستریت د پرفیوم (Extrait de Parfum) تقسیم می شوند.

 

 

چطور ماندگاری عطر را زیاد کنیم؟

 

 

نحوه زدن عطر بر روی لباس 

 

بسیاری از مردم معتقد هستند که برای ماندگاری عطر در کل روز، باید آن را بر روی لباس هایتان بزنید. با اینکه عطر ممکن است در مقایسه با پوست، مدت بیشتری بر روی لباس بماند اما این کار لزوما کار صحیحی نیست.

 

 

۱. عطر را مستقیما بر روی لباس اسپری نکنید 

 

گرچه لباس ها می توانند رایحه عطر را به مدت طولانی حفظ کنند؛ اما توصیه نمی شود تا عطر را مستقیما بر روی لباس هایتان اسپری کنید.

 

 

عطر ها اغلب، لکه هایی بر روی لباس و جواهرات بر جای می گذارند که می تواند به آن ها آسیب برساند؛ بنابراین اگر لباس هایتان را دوست دارید و میخواهید مدت زیادی از آن ها استفاده کنید آن ها را آغشته به عطر نکنید.

 

ماندگاری عطر : عطر را مستقیما بر روی لباس اسپری نکنید

 

همچنین، زمانیکه عطر را بر روی بدنتان اسپری میکنید صبر کنید تا عطر خشک شود و سپس لباستان را به تن کنید.

 

 

به عنوان آخرین راه حل، اگر میخواهید عطر را جایی به غیر از پوسستان بزنید توصیه ما به شما این است که آن را بر روی دستمال، دستمال گردن یا هد سرتان بزنید تا بوی عطر همواره با شما باشد.

 

روش های ماندگاری عطر

 

 

٢ . از دستمال کاغذی استفاده کنید 

 

یکی دیگر از بهترین روش ها برای داشتن لباس هایی خوش بو، اسپری کردن عطر بر روی دستمال کاغذی یا گوش پاک و قرار دادن آن ها در داخل کمد و کشوی لباس است. با اینکار لباس هایتان به صورت غیر مستقیم، بوی خوش عطرتان را به خود خواهند گرفت.

 

 

شما می توانید دستمال کاغذی های عطر دار خود را چند هفته یکبار عوض کنید تا پس از شستن لباس هایتان، بوی تازه و قوی عطر همچنان بر روی لباس هایتان بنشیند. 

 

 

مرد ها عطر را به کدام بخش از بدنشان بزنند؟

 

تفاوت زیادی در زدن عطر برای خانوم ها و آقایان وجود ندارد اما راه حل های خاصی برای مردان وجود دارد. 

 

 

٣.  اسپری عطر بر روی دستمال کت 

 

 اسپری عطر بر روی دستمال کت 

 

دستمال کت، یکی از وسایل مردان خوش پوش و جنتلمن است که در قرن ۱٩ وسیله ای ضروری محسوب می شد. در آن زمان، به این دستمال مقدار زیادی عطر زده می شد و در جیب سینه کت قرار داده می شد.

 

 

اینکار از پخش بوی بد تولید شده توسط بدنشان جلوگیری می کرد و بوی خوشی هنگام رد شدن باقی می گذاشت.

 

 

گاهی اوقات، زمانیکه مردان از دختر خانمی خوششان می آمد که درحال گریه بود یا به دستمال نیاز داشت، دستمال خوش بوی خود را به او میدادند تا نظر وی را به خود جلب کنند.

 

 

امروزه اگر مردان چنین دستمال هایی با خود به همراه داشته باشند، این حقه هنوز هم کاربرد دارد. خبر خوش این است که برای داشتن چنین دستمال هایی حتما لازم نیست کت و شلوار به تن داشته باشید چرا که برند عطر فرانسوی Guerlain دستمال های عطرداری بنام Mouchoir de Monsieur را تولید کرده است به معنی “دستمال جیب مردان جنتلمن” است.

 

 

چطور ماندگاری عطر را زیاد کنیم؟

 

 

۴. عطر را بر روی بخشی از پوستتان بزنید که در معرض هواست

 

همزمان با اینکه عطر را بر روی نقاط نبض دار بدنتان می زنید بایستی حواستان باشد تا عطر را بر روی بخش از پوستتان بزنید که در معرض هوا قرار دارد. اگر عطر را بر روی پوستتان بزنید و از روی آن لباس بپوشید، بوی عطر آن چنان که دوست دارید، پخش نخواهد شد.

 

 

وقتی عطر را به بخش هایی از پوستتان میزنید که در معرض هوا قرار دارد، با حرکت شما بوی عطر، اطرافتان را فراخواهد گرفت. پس برای گرفتن نتیجه بهتر، اجازه دهید تا عطرتان نفس بکشد.

 

۵ . اسپری عطر بر روی نقاط نبض 

 

اسپری عطر بر روی نقاط نبض 

 

نقاط نبض، بخش هایی از بدن هستند که در آن جا، رگ های خونی کمترین فاصله را با پوست دارند. این نقاط، گرم تر بوده و موجب می شوند تا بوی عطر، بیشتر ساطع شود. هر وقت که حرکت می کنید، نقاط نبض، بوی عطر شما را در هوا پخش می کنند.

 

 

نقاط نبض، شامل بخش های داخلی مچ دست، بین استخوان ترقوه گردن، پشت گوش ها، بخش داخلی آرنج دست و پشت زانوهاست. هنگامی که عطر را روی این بخش ها می زنید، با گرمای بدن شما بوی عطر منتشر می شود.

 

 

راه هایی برای افزایش ماندگاری عطر

 

 

۶. عطر را بر روی پوست مرطوب اسپری کنید 

 

زمانیکه پوستتان مرطوب است، عطر، مدت بیشتری بر روی پوست باقی می ماند و بوی تازه‌تری بوجود می آورد. بهترین زمان برای استفاده از عطر زمانی است که از حمام بیرون آمده اید و پوستتان مرطوب و شاداب است.

 

 

پس از اینکه از لوسیون بدنتان استفاده کردید، عطر را بر روی نقاط نبضتان اسپری کنید. اگر به هر دلیلی نمی توانید پوستتان را مرطوب کنید قبل از اسپری کردن عطر، مقداری وازلین بر روی نقاط نبضتان بزنید تا تاثیر قوی تر و طولانی تر عطر را احساس کنید.

 

 

٧. اسپری کردن عطر بر روز برس سر 

 

٧. اسپری کردن عطر بر روز برس سر 

 

عطر ها حاوی الکل هستند و استفاده از الکل بر روی موها مضر است به همین دلیل اسپری کردن مستقیم عطر بر روی موها توصیه نمی شود. به جای اینکار، در ابتدا عطر را بر روی برس‌سر اسپری کنید و سپس موهایتان را با آن شانه کنید.

 

 

توجه داشته باشید که موهایتان به تازگی شسته شده باشند تا بوی محصولاتی که بر روی موهایتان استفاده کرده اید با بوی عطر مخلوط نشود. در این شرایط، بدون بوجود آمدن آسیب‌دیدگی برای موهایتان، بوی خوش و تازه عطر بر روی موهایتان باقی خواهد ماند.

 

 

شما حتی می توانید مقداری از عطر مورد علاقه خودتان را بر روی بالشتان اسپری کنید تا هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید بوی عطر مورد علاقه خود را بر روی موهایتان احساس کنید.

 

 

روش دیگر، استفاده از عطرهایی است که مخصوص مو طراحی شده اند یا اسپری کردن عطر روی کراوات یا دستمال گردن است تا بوی آن با موها ترکیب شود.

 

 

عطر را به کدام بخش های بدن بزنیم؟

 

 

٨. عطر را از فاصله ٢۰ سانتی اسپری کنید 

 

از آنجایی که نمی توانید عطر خود را که بر پایه الکل است بصورت مستقیم بر روی موهایتان اسپری کنید، آن را از فاصله ی ۱٢ تا ٢۰ سانتی متری جلوی سرتان، اسپری کنید.

 

 

در این صورت تمام بدنتان بوی خوش عطر را به خود خواهد گرفت و در طول روز هر جایی که بروید، این رایحه با شما خواهد بود.

 

 

موها، عطر را بیشتر از پوست نگهداری می کنند. عطر های مخصوص مو نیز در بازار موجود هستند و آسیبی به مو وارد نمی کنند. شما می توانید عطر های مناسب مو را از طراحان و برند‌هایی همچون شنل، دیور، میسون فرانسیس کوردجیان، نارسیسو رودریگز و سایر برند ها تهیه کنید.

 

 

نتیجه گیری 

 

نحوه زدن عطر برای مردان و زنان بسیار شبیه هم است. شما بایستی عطر را بر روی نقاط نبض بزنید نه پس از حمام و روی لباس هایتان. عطر را به مقدار کم استفاده کنید و زیاده روی نکنید. وقتی عطر را بر روی پوستتان زدید، آن را مالش ندهید و اجازه دهید عطر، خود به خود بر روی پوستتان خشک شود.

 

 

عطر هایی وجود دارند که می توانند براحتی روز ها و هفته ها بر روی پوست باقی بمانند اما همانطور که حدس می زنید، قیمت این عطر ها ممکن است برای همه به صرفه نباشند. پس اگر با هر بودجه ای، عطری خریداری کرده اید، این نکات به شما کمک خواهند کرد تا بیشترین بهره را از عطر خود ببرید.

 

 

اینکه از کدامیک از این روش ها استفاده کنید به انتخاب خود شما بستگی دارد. روش مناسب خود را انتخاب کنید و از ماندگاری عطر خود لذت ببرید.

 

از دست ندهید