مرت یازیجی اوغلو : به درخواست های ازدواج اهمیت نمیدهم + بیوگرافی کامل

مرت یازیجی اوغلو ( به ترکی Mert Yazicioğlu ) متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۷۲ در استانبول است. بازی زیبای مرت یازیجی اوغلو در سریال یک لیتر اشک چشم و Love 101 موجب شد تا به بیوگرافی کامل این بازیگر خوش چهره ترک بپردازیم. با وای آره همراه باشید:

 

 

خانواده و تحصیلات

 

مرت اصالتا اهل دنیزلی است و یک برادر دارد که ۵ سال از او بزرگتر است. پدر مرت بنام آیهان یازیجی اوغلو چند سال پیش از دنیا رفته است. مرت دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در استانبول به پایان رسانده و پس از آن برای تحصیل در رشته مدیریت وارد دانشگاه آیدین شده است.

 

خانواده و تحصیلات مرت یازیجی اوغلو

 

مرت در ابتدا وارد رشته معماری شده بود اما به دلیل استعداد نداشتن در درس ریاضی، معماری را رها کرده و تصمیم گرفته وارد رشته مدیریت شود.

 

او بصورت اتفاقی و پس رفتن به سر صحنه بازی دوستش، به بازیگری علاقمند شده و تصمیم گرفته این رشته را دنبال کند. مرت سپس به یادگیری درس های بازیگری در آتلیه بازیگری Uc Mota پرداخته است.   

 

 

آغاز کار حرفه ای

 

مرت یازیجی اوغلو در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار با فیلم آدم های پدربزرگم به دنیای بازیگری وارد شد و پس از آن به ایفای نقش در سریال زیر پوست شهر پرداخت. او در هر دوی این موارد به‌عنوان بازیگر میهمان به ایفای نقش پرداخته بود.

 

مرت یازیجی اوغلو پس از این سریال با بازی در سریال رز سیاه به شهرت زیادی دست پیدا کرد. او در این سریال در نقش باران شاموردی ظاهر شده بود. از دیگر بازیگران سریال رز سیاه میتوان به اجه اوسلو، مسعود آکوستا، اوزجان دنیز، یاووز بینگول، اوزلم جانکر، هیلال آلتین بیلک و شریف سزر اشاره کرد.

 

بیوگرافی مرت یازیجی اوغلو بازیگر نقش باران در سریال رز سیاه

 

او در سال ۲۰۱۶ و در سریال به امید دستبند نمیشه زد با بوراک داکاک، ملیسا شنولسون و اوزگه اوزدر همبازی شده بود.  

 

مرت یازیجی اوغلو اخیرا بازی بسیار خوبی را در سریال یک لیتر اشک چشم از خود به نمایش گذاشته و در نقش ماهیر یتکین ظاهر شده است. میرای دانر، تولگا تکین و صنم چلیک از دیگر بازیگران این سریال هستند.

 

بازی اخیر مرت یازیجی اوغلو مربوط به سریال Kızıl Goncalar ( غنچه های سرخ ) در سال ۲۰۲۳ و ایفای نقش جونید گونش در این سریال است.

 

 

علایق مرت یازیجی اوغلو 

 

طبق گفته مرت، شاد بودن اولویت زندگی اوست. او از کارنکردن و تنبلی متنفر است و زیاد فرد اجتماعی ای نیست. او در کودکی رویای راندن بولدوزر را داشت و در حال حاضر نیز این کار را دوست دارد. علاقه مرت به بلدوزر ربطی به کار های ساختمانی ندارد. او به ماشین ها علاقه زیادی دارد و روزی یک بولدوزر خواهد خرید.

 

 

مرت به خواندن کتاب، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بسیار علاقمند است و موسیقی را غذای روح می داند. او به پدر خود بسیار وابسته بود و جمله پدرش در مورد او که گفته بود ” اگر یکبار دیگه بدنیا می اومدی تورو دوباره همینطوری بزرگ میکردم” را  همیشه به یاد دارد و هیچ جمله ای را بالاتر از آن نمی داند.

 

 

طبق گفته مرت، هدف او از بازیگری مشهور شدن نیست و معتقد است اگر قصد مشهور شدن داشت راحت می توانست در شبکه های اجتماعی برای خود چندین میلیون طرفدار جمع کند.

 

 

از مرت همواره در مورد اینکه آیا در سریال ها از رژ استفاده می کند یا نه سوال می شود. او در یکی از مصاحبه ها در پاسخ به این سوال گفته است که از رژ استفاده نمیکند اما اگر لازم باشد رژ هم میزند.

 

 

 او به درخواست های دوستی و ازدواج که هوادارانش در شبکه های اجتماعی برایش میفرستند توجهی نمی کند و تنها نظرات آنان در مورد بازی اش را می خواند.

 

 

قد و وزن مرت یازیجی اوغلو 

 

قد مرت ۱.۷۷ سانتی متر و وزن او ۶۹ کیلوگرم است.

 

 

همسر مرت یازیجی اوغلو 

 

مرت یازیجی اوغلو مجرد است. او از سال ٢۰۱۴ تا ٢۰۱۶ با هیلال آلتین بیلک که دو سال از او بزرگتر بود رابطه داشت. او از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ با افرا ساراچ اوغلو رابطه داشت. 

 

مرت پس از جدایی از افرا، وارد رابطه با دیگر بازیگر ترک، دیلان چیچک دنیز شده است. 

 

 

اینستاگرام مرت یازیجی اوغلو 

 

مرت در حال حاضر در شبکه اینستاگرام ۱٫۷ میلیون دنبال کننده دارد. 

 

اینستاگرام مرت یازیجی اوغلو 

 

فیلم ها و سریال های مرت یازیجی اوغلو 

 

٢۰۱۱- فیلم سینمایی Dedemin insanlari (آدمای پدر بزرگم)

 

٢۰۱٢- سریال Kayip Sehir (زیر پوست شهر) در نقش فورکان 

 

٢۰۱٣ تا ٢۰۱۵- سریال Karagul (رز سیاه) در نقش باران 

 

٢۰۱۶- سریال  Umuda kelepce Vurulmaz (به امید دستبند نمیشه زد) در نقش فریت 

 

٢۰۱٨- سریال Mehmed : Bir cihan fatihi (محمد: فاتح یک جهان) در نقش کورکوت 

 

٢۰۱٨- سریال Bir litre gozyasi (یک لیتر اشک چشم) در نقش ماهیر

 

٢۰۱٨- فیلم سینمایی Yilinda iyi oyun

 

٢۰۱٩- سریال اینترنتی Love 101

 

۲۰۲۱- سریال Ölüm Zamanı (به وقت مرگ) در نقش جونیت 

 

۲۰۲۰- سریال Bir Annenin Günahı (گناه یک مادر) در نقش یوسف 

 

۲۰۲۲- سریال Darmaduman (آشفته / بهم ریخته) در نقش کرم 

 

۲۰۲۳- سریال Kızıl Goncalar ( غنچه های سرخ ) در نقش جونید گونش 

از دست ندهید