تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه را چگونه پشت سر بگذاریم؟

تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه : همه ما انتظار داشتیم تا سال ۲۰۲۰، بهتر از ۲۰۱۹ باشد؛ با اینحال، همه اتفاقات در سال ۲۰۲۰ رخ داد، بجز انتظار ما!

 

یکی از کلماتی که در چند ماه اخیر بر سر زبان مردم دنیا افتاده است، کلمه ی « قرنطینه » است. با وجود شیوع گسترده ی کووید ۱۹، به همه ی مردم توصیه می شود تا در خانه بمانند.

 

اگر بخواهیم قرنطینه را بصورت ساده تعریف کنیم، باید بگوییم که قرنطینه یعنی ماندن در مکان های سرپوشیده و دور نگه داشتن خودمان از دیگران برای جلوگیری از شیوع هرگونه ویروس.

 

با اینکه ممکن است در روز های ابتدایی قرنطینه خوشحال بوده باشیم که فرصتی برای استراحت پیدا کرده ایم، اما ماندن مداوم در خانه برای مدت زمان نامشخص، می تواند از نظر روحی، روانی و جسمی، تاثیر ناخوشایندی در ما بوجود بیاورد.

 

بنابراین، در حین اینکه خود را قرنطینه کرده ایم، می توانیم به کارهایی بپردازیم که خودمان و خانوده مان را در خانه مشغول کند ‌تا بدین طریق، اثرات دوران قرنطینه همچون تنهایی و افسردگی، آزارمان ندهد.

 

در این مطلب به راهکار های کاربردی و ساده ای اشاره خواهیم کرد که می توانید در دوران قرنطینه در خانه انجام دهید تا هم مفید بوده باشید و هم وقت خود را تلف نکرده باشید. با سایت وای آره همراه باشید:

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  برنامه ها و فیلم های مورد علاقه تان را ببینید

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  برنامه ها و فیلم های مورد علاقه تان را ببینید

 

با وجود شبکه هایی همچون نماشا، فیلیمو، آپارات، تماشا و‌…‌ می توانید فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دلخواه خود را با یک کلیک مشاهده کنید.

 

 

در روز های عادی، ممکن است کار های روزمره خانه، مدرسه و یا کار های شخصی، فرصت دنبال کردن برنامه های مورد علاقه مان را ندهد اما دوران قرنطینه، ‌فرصت خوبی است تا برنامه ها و فیلم هایی که فرصت تماشای آن ها را نداشته ایم، تماشا کنیم و‌ تنهایی را فراموش کنیم.

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  کمد خود را تمیز کنید 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  کمد خود را تمیز کنید 

 

یکی دیگر از راه های خوب برای مقابله با تنهایی و افسردگی این روز ها، تمیز کردن کمدتان است. بله! درست شنیدید. روزهایی که حوصله یا وقت نداشته اید و لباس های خود را بدون تا کردن داخل کمد انداخته اید و همین طور روز هایی که هنگام آمدن میهمان، وسیله های اطرافتان را سریعا داخل کشو ها انداخته اید سپری شده است! حال وقت آن است تا همه ی آن کشو ها، قفسه ها، و کمد ها را سرو سامان دهید.

 

 

خانه خود را به خوبی تمیز کنید و تمام وسیله های بی استفاده را که جمع کرده اید، کنار بگذارید.

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  ورزش کنید

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  ورزش کنید 

 

اگر مدت زیادی است که منتظر کاهش وزن هستید یا برنامه ریزی کرده اید تا به هیکل مورد نظر خود دست پیدا کنید اما نتوانسته اید برنامه خود را عملی کنید، در حال حاضر فرصت خوبی است تا ورزش را شروع کنید.

 

 

با اینکه ممکن است دستگاه های ورزشی در خانه نداشته باشید اما بدون وجود آن ها، باز هم می توانید ورزش کنید. یوگای صبحگاهی، تمرینات کاردیو، لیفت با دمبل و غیره را با استفاده از ویدئو های کوتاه و بلند ورزشی که برای افراد مبتدی و حرفه ای در سطح اینترنت موجود هستند، آغاز کنید.

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  کلاه آشپزی تان را بر سرتان بگذارید! 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  کلاه آشپزی تان را بر سرتان بگذارید! 

 

همه ی ما عاشق تماشا کردن و ذخیره فیلم ها و دستور های خوشمزه ی آشپزی هستیم اما معمولا فرصت درست کردن آن ها را نداشته ایم. دوران قرنطینه، فرصت خوبی است تا دستور های آشپزی خود را مرور کرده و شروع به آشپزی کنیم‌.

 

 

اگر مهارت خوبی در آشپزی یا پختن کیک ندارید، این کار را از پایه شروع کنید. کانال هایی همچون یوتیوب و نماشا را باز کنید و‌ به دنبال دستور های ساده ی کیک، پیتزا، پاستا یا غذاهای مورد علاقه ی خود بگردید.

 

 

همانطور که می دانید، در این برهه ی زمانی، خوردن غذاهای خانگی بسیار بهتر از غذاهای بیرون است. ایمن ماندن، در اولویت است و یکی از بهترین راه ها بدین منظور، این است که خودتان آشپزی کنید.

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  یادگیری یک زبان جدید 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  یادگیری یک زبان جدید

 

من شما را نمی دانم اما همواره دوست داشتم تا فرصتی برای شروع یادگیری یک زبان جدید پیدا می کردم؛ با اینحال هرگز فرصتی برای این کار پیدا نمی شد اما حالا، دوران قرنطینه، این فرصت را در اختیارم قرار داده است!

 

 

بسیاری از ویدئو های آنلاین، وب سایت های مختلف و کلاس های آنلاین زبان برای افراد مبتدی وجود دارند که بواسطه آن ها می توانید یادگیری زبان های مختلف، از چینی گرفته تا فرانسوی، اسپانیایی، روسی و یا هر نوع زبانی که دوست داشتید را آغاز کنید.

 

 

بنابراین در این کلاس ها شرکت کرده و مهارت های خود را بالا ببرید. از کجا معلوم؟! شاید دفعه  بعد که یک برنامه اسپانیایی تماشا می کنید، بدون استفاده از زیرنویس، دقیقا متوجه شوید که چه می گویند!

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  در کلاس های آنلاین شرکت کنید 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  در کلاس های آنلاین شرکت کنید 

 

اگر می خواهید افق فکری خود را گسترش دهید و قصد دارید تا در دوران قرنطینه، از یادگیری عقب نمانید، در کلاس های جدید شرکت کنید. وب سایتهای مختلف آنلاین، که از جمله آن ها می توان به وب سایت انگلیسی زبان “Coursera” اشاره کرد، دوره های رایگان و پولی را از دانشگاه های برتر جهان و در طیف گسترده ای از موضوعات ارائه می دهند.

 

 

این وب سایت، از کلاس های حقوق تا سیاست، زبان انگلیسی تا پزشکی، اطلاعات تکنولوژیک تا موسیقی را تحت پوشش قرار می دهد.

 

 

در پایان دوره، شما یک نمره و یک گواهی دریافت می کنید که تأیید می کند، دوره مذکور را گذرانده اید. شما می توانید این مدرک را به رزومه خود اضافه کنید تا آن را تاثیرگذارتر کنید و چشم انداز شغلی آینده خود را بهبود ببخشد.

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  یک کتاب دستتان بگیرید

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  یک کتاب دستتان بگیرید! 

 

این مورد، برای همه از جمله دانشجویان، خانوم های خانه دار، و متخصصان کاربرد دارد. اگر در قرنطینه به سر می برید و‌ از تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خسته شده اید، و دوست دارید تا یک زنگ تفریح فکری را تجربه کنید، با یک کتاب شروع کنید!

 

 

اکثر ما، خواندن کتاب های مورد علاقه خود را در لیست کار های روزمره ی خود قرار می دهیم اما در نهایت، زمان کافی برای خواندن آن ها را پیدا نمی کنیم؛ بخصوص اگر قصد شرکت در آزمونی را دارید یا دانشجو هستید، دوران قرنطینه، فرصت بسیار خوبی برای درس خواندن و پیشی گرفتن از رقیبانتان است!

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  مهارت جدیدی را امتحان کنید (نقاشی، ساز، غیره) 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  مهارت جدیدی را امتحان کنید ( نقاشی، ساز، غیره) 

 

ممکن است متوجه نباشیم که یادگیری چیز های جدید چقدر می توانند به آرامش ما کمک کنند. خستگی و بی حوصلگی در دوران قرنطینه، غیر قابل اجتناب است، بنابراین؛ ذهن شما نیاز به راه های جدید برای مشغول شدن و مهم تر از آن، سالم ماندن دارد.

 

 

نوعی از سرگرمی را که همیشه به آن مشغول می شدید یا مهارتی را که همواره دوست داشتید یاد بگیرید را انتخاب کنید. از نقاشی گرفته تا ویرایش فیلم، از یادگیری یک ساز جدید تا بافندگی، نه تنها شما را مشغول نگه می دارد بلکه به شما کمک می کند تا مولد و موثر باشید.

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  ضد عفونی کننده ی خانگی بسازید 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  ضد عفونی کننده ی خانگی بسازید

 

اگرچه ممکن است این پیشنهاد، عجیب به نظر برسد اما با شیوع کووید ۱۹، یکی از توصیه های اصلی این است که دست های خود را ۲۴ ساعته ضد عفونی کنید. با این حال، در بیشتر مکان ها مشاهده میکنیم که بطری ضد عفونی کننده ها خالی شده است!

 

 

بنابراین اگر می خواهید در بودجه ی خود صرفه جویی کنید و مطمئن باشید که محصولی که استفاده می کنید خالص است و همینطور نمیخواهید بصورت مکرر برای خرید ضدعفونی‌کننده به داروخانه مراجعه کنید، پس ضد عفونی کننده خانگی خود را بسازید!

 

 

ویدئو های آنلاین زیادی هستند که آموزش طرز تهیه ی مایع ضد عفونی کننده ی خانگی را ارائه می دهند و مواد پایه مورد نیاز آن ها، الکل ایزوپروپیل، ژل آلوئه ورا، و روغن درخت چای است؛ موادی که براحتی و بسهولت در دسترس هستند.

 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  به پوستتان برسید 

 

مقابله با تنهایی و افسردگی دوران قرنطینه :  به پوستتان برسید 

 

شکستکی پوست به دلیل استرس، انجام فعالیت های روزمره با دست ها و مصرف قهوه، یک مشکل شایع است. اما دوران قرنطینه، فرصت خوبی است تا استرس خود را کاهش دهید، مصرف قهوه را کم کنید و زمان بیشتری را برای رسیدگی به پوست دست هایتان صرف کنید.

 

 

بنابراین، در این دوران، رسیدگی به پوستتان را به یک عادت تبدیل کنید و جلوی شکسته شدن آن را بگیرید تا پوست لطیف تری را تجربه کنید. به ویدئو های آنلاین مراقبت از پوست مراجعه کنید، ماسک های جدید را امتحان کنید، از محصولات خانگی و ارگانیک استفاده کنید و در نهایت، اجازه دهید تا پوستتان نفس بکشد.

 

 

خلاصه 

 

این روز ها که در قرنطینه به سر می بریم، همواره به این فکر می کنیم که کی قرار است به زندگی عادی خود بازگردیم. این دوران، زمان خوبی است تا به کارهایی برسیم که در روز های عادی، امکان انجام آن ها را نداریم. از تماشای تلویزیون و برنامه های مورد علاقه مان گرفته تا ورزش، و یادگیری مهارت های زبانی جدید، فرصت خوبی است تا در حین حضور در خانه، مهارت های ذهنی خود را افزایش دهیم.

 

 

ریلکس کنید، بخوابید و‌ اوقات با کیفیتی را با فرزندان و خانواده خود بگذرانید. اجازه دهید تا کره زمین، مدتی از آلودگی های انسانی پاک شود. بیایید دعا کنیم تا در این دوران قرنطینه، خوشحال و سالم بمانیم و بزودی به سمت اتفاقات بهتر و خوشایند تر حرکت کنیم.

 

از دست ندهید