هروئین و ۳۴ حقیقت تکان دهنده و تلخ در مورد این مخدر که لازم است بدانید

۱. هروئین جان بسیاری از هنرمندان مشهور، از جمله فیلیپ سیمور هافمن، کوری مونتیه، جانیس جاپلین، ریور فینیکس و کریس فارلی را گرفته ‌است. افراد مشهور دیگر با هروئین مبارزه کرده‌اند، که از جمله آن ها می توان به راسل برند، روبرت داونی جی آر، کوری فلدمن، کورتنی لاو، تاتوم اونیل و کیت ریچاردز اشاره کرد. 

هروئین جان بسیاری از هنرمندان مشهور، از جمله فیلیپ سیمور هافمن، کوری مونتیه، جانیس جاپلین، ریور فینیکس و کریس فارلی را گرفته ‌است

۲. گیاه خشخاش که از آن هروئین گرفته می شود در آب و هوای مرطوب سراسر جهان از جمله کشور های افغانستان، مکزیک، کلمبیا، ترکیه، پاکستان، هند، میانمار، تایلند، استرالیا و چین می روید.

 

۳. هروئین به راحتی حل نمی شود، بنابراین مصرف کنندگان قبل از تزریق، معمولا آن را در یک قاشق آب حل می کنند و اغلب برای حل کردن آن از گرما استفاده می کنند.

 

۴. در سال ۲۰۱۴، قیمت یک بسته استاندارد هروئین در شیکاگو برای خلوص ۷ تا ۱۰ درصد، ۱۰ دلار بود. ۱۰ سال قبل قیمت یک بسته استاندارد برای خلوص ۲ تا ۳ درصد، ۵۰ تا ۱۵۰ دلار بود. هروئین‌های خالص تر به مصرف کنندگان اجازه می دهند تا آن را بکشند یا از بینی بالا بکشند چرا که این کار آسان تر است.

 

۵. مهمترین مشخصه ی فردی که هروئین مصرف می کند زیاده روی وی در استفاده از مُسکن‌های ضد درد نظیر ویکودین و اکسیکودین ( اکسیکوتین) و غیره است.

 

۶. دو مورد از رایج ترین اثرات طولانی مدت اعتیاد به هروئین می توان به نارسایی کبدی و بیماری قلبی اشاره کرد.

 

۷. طبق گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، بزرگترین مقصد حمل محموله های هروئین در ایالات متحده، محدوده مترو شیکاگو است.

 

۸. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ – ۱۹۹۸ نشان داد که مرگ و میر ناشی از هروئین در منطقه شیکاگو در بین زنان سفید پوست ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 

۹. براساس یک تحقیق در سال ۲۰۱۳، افغانستان اولین تولید کننده و کشت کننده‌ی تریاک در جهان و تولید کننده‌ی ۷۴ درصد از مخدر غیر قانونی جهان است با این حال مکزیک اولین کشور ارسال کننده‌ی مواد مخدر به ایالات متحده است.

 

۱۰. تقریباً حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در سرتاسر جهان، مخدرهایی از جمله مواد مخدر افیونی مصرف می کنند که از بین آن ها ۹.۲ میلیون نفر به هروئین اعتیاد دارند.

 

۱۱. هروئین می تواند تزریق شود، از طریق بینی بالا کشیده شود یا کشیده شود. همه‌ی این روش ها باعث اعتیاد می شوند و مشکلات شدیدی برای سلامتی بوجود می آورند.

 

۱۲. بدن یک فرد می‌تواند در برابر هروئین مقاوم شود. بنابراین پس از مدت کوتاهی بدن به هروئین بیشتری با همان شدت، نیاز پیدا می کند.

 

۱۳. ترک اعتیاد به هروئین می‌تواند چند ساعت پس از مصرف اتفاق بیفتد. از علایم ترک می‌توان به اسهال، بی خوابی، استفراغ، گرگرفتگی و سیخ شدن مو، درد استخوان و ماهیچه اشاره کرد.

 

۱۴. هروئین با جمع آوری شیره از گل خشخاش تهیه می شود. سپس این شیره توسط یک تاجر یا دلال خریداری می شود و به تصفیه خانه مورفین برده می شود و پس از تصفیه به پایه مورفین تبدیل می شود. این پایه سپس با استیک انیدرید واکنش نشان می دهد و ماده‌ای شیمیایی بدست می آید که از آن در تولید آسپیرین استفاده می شود.

 

۱۵. هروئین در خالص ترین شکل آن (دیامورفین)، پودری سفید رنگ است. هروئین می تواند به رنگ زرد و حتی خاکستری باشد. قبلا اکثر هروئین جهان از طریق افغانستان تامین می شد اما با افزایش تنش ها در خاور میانه در حال حاضر هروئین نوع Mexican Mud یا Black Tar مکزیکی، در حال رایج شدن است.

هروئین در خالص ترین شکل آن ( دیامورفین) پودری سفید رنگ است. هروئین می تواند به رنگ زرد و حتی خاکستری باشد.

۱۶. حس بویایی و چشایی مصرف کنندگان هروئین پس از مدتی ضعیف می شود و ممکن است بکلی از کار بیفتد. عملکرد جنسی و توانایی رسیدن به ارگاسم نیز کاهش پیدا می کند. زمانیکه این ضعف از بین میرود تحریک جنسی نیز بشدت افزایش پیدا می کند.

 

۱۷. وسوسه به مصرف هروئین حتی سال ها پس از اینکه فرد مصرف آن را قطع کرد در بدن باقی می ماند. این میل و وسوسه در مواجهه با استرس یا چیز های مرتبط با مخدر هایی که فرد در گذشته مصرف میکرد فعال می شود.

 

۱۸. برخی از مصرف کنندگان هروئین، این ماده را “بی تفاوتی لذت بخش” توصیف می کنند، زیرا باعث کاهش واکنش های عاطفی در برابر مشکلات می شود.

 

۱۹. هروئین می تواند هم بصورت داخل وریدی و هم بصورت عضلانی تزریق شود. برخی از مصرف کنندگان، آن را زیر پوستی تزریق می کنند. تزریق هروئین به داخل رگ، تاثیر سریعتری دارد؛ بطوریکه وارد جریان خون می شود و به سرعت به مغز میرسد. تزریق این مخدر به عضله واکنش آهسته تری به همراه دارد.

هروئین می تواند هم بصورت داخل وریدی و هم بصورت عضلانی تزریق شود. برخی از مصرف کنندگان آن را زیر پوستی تزریق می کنند.

۲۰. درمان اعتیاد به هروئین یکی از پرهزینه ترین درمان‌های موجود است. فردی که بالاترین اعتیاد را به این مخدر دارد ممکن است روزانه تا ۲۵۰ دلار صرف درمان کند.

 

۲۱. حدود ۳ درصد از دانش آموزان دبیرستانی در ایالات متحده اعتراف کرده اند که هروئین را حداقل یکبار در سال امتحان کرده‌اند. بسیاری از آن ها این مخدر را برای اولین بار در مدرسه امتحان کرده‌اند.

 

۲۲. هروئین، هم وابستگی فیزیکی و هم وابستگی روانی بوجود می آورد. اگر یک مصرف کننده به تاثیرات روانی و فیزیکی ناشی از مصرف مواد مبتلا نشود، ۹۰ درصد احتمال بازگشت وجود دارد.

 

۲۳. حدود ۱۴ سال طول می کشد تا کسی بپذیرد که معتاد به هروئین است و به دنبال درمان برود. با اینحال حدود ۲۰ درصد از این مصرف کنندگان به دنبال کمک هستند.  

 

۲۴. بیشتر افرادی که هروئین مصرف می کنند در طی ۱۲ هفته پس از مصرف مداوم، معتاد می‌شوند. پس از ۱۲ هفته، عوارض ترک می تواند ۲ ساعت پس از ترک مصرف شروع شود. حدود ۷۲ ساعت طول می کشد تا عوارض ترک به اوج خود برسد.

 

۲۵. مصرف هروئین از سال ۲۰۰۷ افزایش پیدا کرده است. طبق گفته‌ی سازمان اداره مبارزه با مواد مخدر، مرگ و میر های ناشی از مصرف بیش از حد این ماده از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، ۴۵ درصد افزایش داشته است. 

 

۲۶. هروئین نوعی مسکن است؛ این بدین معنی است که انتقال پیام بین مغز و بدن را کُند می‌کند. زمانی که این ماده وارد بدن می شود فرد احساس سرخوشی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. 

 

۲۷. از علایم مصرف کنندگان هروئین می توان به تنگی نفس، خشکی دهان، ظاهر خسته، چرخه‌های فوق‌العاده هوشیاری و به دنبال آن خواب آلودگی ناگهانی اشاره کرد. علاوه بر این، مردمک چشمان این افراد نیز کوچک خواهند شد.

 

۲۸. در سال ۱۸۹۸ شرکت bayer، این ماده را به عنوان یک داروی سرفه غیر اعتیاد آور معرفی کرد. در حال حاضر ثابت شده است که این ماده هیچگونه خاصیت درمانی ندارد و از پتانسیل مصرف بیش از اندازه نیز برخوردار است.

 

۲۹. طبق گزارش سازمان گزارش سوء مصرف مواد و خدمات بهداشت روان، در سال ۲۰۰۷ تعداد ۳۷۳۰۰۰ معتاد به هروئین در ایالات متحده گزارش شده است که این تعداد در سال ۲۰۱۲ به ۶۶۰۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

 

۳۰. براساس اطلاعات موسسه ملی بهداشت در سال ۲۰۰۷، ایالات متحده حدود ۸۰ درصد از مواد افیونی جهان را مصرف می کرد. ایالات متحده آمریکا تنها ۴.۶ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است.

 

۳۱. طبق گزارش آژانس مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، مرگ و میر ناشی از مسمومیت با مواد مخدر هروئین، ۴۵ درصد افزایش یافته است.

 

۳۲. در سال ۱۹۹۹، ۴۴۱۴ نوجوان بدنبال درمان سوء مصرف این مواد بودند. در سال ۲۰۰۹، بیش از ۲۱۰۰۰ نوجوان به دنبال معالجه بودند.

 

۳۳. طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹، ۹۰ درصد از مصرف کنندگان هروئین، سفید پوست بودند.

 

۳۴. هروئین در مقایسه با سایر مخدر‌ها ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را که بصورت مستقیم با خود این مخدر در ارتباط نیست افزایش می دهد. مصرف کنندگانی که این مخدر را تزریق می کنند بیشتر از سایر انواع مصرف کنندگان مواد مخدر، به ایدز، HIV یا هپاتیت مبتلا می‌شوند.

از دست ندهید