چرا شب ها نباید لیوان آب را کنار تخت قرار دهیم؟ 

اکثر پرشکان توصیه می کنند تا برای هیدراته نگه داشتن بدن، روزانه ۸ لیوان آب مصرف کنید. بسیاری از مردم سعی می کنند تا آب مقدار مورد نیاز بدن خود را تامین کنند بنابراین از روش‌های مختلفی برای یادآوری مصرف آب استفاده می کنند.  

 

قرار دادن آب در کنار تختتان، یک هشدار خوب است تا تامین آب بدنتان را فراموش نکنید. با اینحال، ممکن است انجام این کار، آنطور هم که تصور می کنید، مفید نباشد.

 

 در این مطلب، علت اینکه چرا شب ها نباید لیوان آب را در کنار تختتان قرار دهید را خواهید خواند. با وای آره همراه باشید: 

 

 

 برخی از آشغال های ریز ممکن است داخل آب بیفتند

 

ریختن آب در یک لیوان رو باز و قرار دادن آن تا صبح در کنار تختتان، می تواند آب آن را در معرض آلودگی قرار دهد. ممکن است مگس، پشه و سایر حشرات در طول شب، داخل لیوانتان بیفتند.

 

 

 علاوه بر این، ممکن است گرد و خاک و سایر ذرات، داخل لیوان بیفتند و هنگامی که آب را می‌نوشید، متوجه این آلودگی ها نشوید.

 

 

 ممکن است طعم آب عوض شود 

 

 اگر لیوان خود را مستقیما از آب شیر پر کرده باشید، احتمالا طعم کلر را که برای گند زدایی آب به آن اضافه می شود، احساس کرده اید. کلر در طی ساعات شب شروع به تبخیر می کند و باعث تغییر طعم آب می شود. در نتیجه، زمانیکه صبح این آب را می خورید، احتمالا متوجه خواهید شد که طعم آب کمی بد مزه و کهنه شده است.

 

 

آب لیوان، به یک بستر عالی برای میکروب ها تبدیل می شود 

آب لیوان بستری برای میکروب ها

زمانیکه جرعه‌ای آب می نوشید، میلیون ها باکتری را از دهان خود به لیوان و پس از آن به آب منتقل می کنید. بنابراین اگر شب قبل از خواب مقداری از آب همان لیوان بخورید، میکروب ها به داخل بدنتان وارد شده و تا صبح، چندین برابر می شوند.

 

 

خطر آتش سوزی بالقوه 

 

بسیاری از مردم، دستگاه های شارژی خود نظیر گوشی را نزدیک تختشان شارژ می کنند. به همین دلیل است که اگر یک لیوان آب را کنار تختتان قرار دهید و تصادفا دستتان به آن بخورد و بریزد، تهدیدی بالقوه بوجود می آید و ریسک اتصال کوتاه با ریختن آب روی سوکت برق افزایش می یابد.

 

 

آب لیوان مقداری اسیدی می شود 

 

زمانی که آب را در یک لیوان رو باز میریزید، ممکن است این آب، مقدار کمی کربن دی اکسید به خود جذب کند و میزان تعادل PH آن کمی تغییر کند. در نتیجه، آب کمی اسیدی شده و سطح PH آن پایین می آید.

تغییر طعم آب لیوان

این موضوع، روی سلامتی شما تاثیر نمی گذارد اما ممکن است طعم آب را عوض کرده و تمایل به خوردن آن را کمی کاهش دهد. 

 

 

قرار دادن آب در کنار تخت، ممکن است خوابتان را به هم بزند

 

اگر بصورت مداوم، آب کنار تخت تان را پر کنید و بدتر از آن، با مشکل بی خوابی نیز مواجه باشید، ممکن است در طول شب، آب زیادی مصرف کنید و مجبور شوید تا بصورت مداوم به دستشویی بروید.

 

انجام این کار بصورت مکرر در طی شب ممکن است چرخه خوابتان را بهم بریزد، شما را از یک خواب خوب شبانه محروم کند و موجب شود تا صبح احساس خستگی بکنید.

 

از دست ندهید