با یکبار زنگ آلارم گوشی از خواب بیدار شوید | ۴ تکنیک برای سحرخیز شدن

آلارم ساعت یا تلفن همراه شما ممکن است گزینه اسنوز داشته باشد، اما به موقع بیدار شدن ارزش آن را دارد تا این دکمه را در نظر نگیرید. خواب اضافی که پس از زدن دکمه اسنوز بدست می آورید به تکه‌های کوچک تقسیم می شود و از کیفیت کافی برخوردار نیست. به همین دلیل این خواب های کوتاه می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.
تکنیک های کاربردی برای راحت بیدار شدن از خواب

از آنجایی که مدت زمان اسنوز به اندازه کافی طولانی نیست تا بتوانید یک سیکل کامل خواب را تجربه کنید ممکن است در یک ساعت اول یا نصف روز بیحال و سست باشید.

 

در این مطلب به ۵ تکنیک اشاره خواهیم که مشکل دیر از خواب بیدار شدن شما را حل خواهد کرد. با وای آره همراه باشید:

 

 تکنیک ۱: دلیلی را که میخواهید به خاطر آن، زود یا بموقع از خواب بیدار شوید را همواره در ذهنتان مرور کنید

 

 در واقع باید انگیزه‌ای برای به موقع بیدار شدن برای خود تعیین کنید. شاید بخواهید از این پس یک ورزشکار سحرخیز باشید یا اولین فردی باشید که در اداره حاضر می شوید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که آلارم خود را در حمام قرار دهید و مطمئن شوید که صدای آن را تا آخر باز گذاشته‌اید. با اینکار مجبور می شوید تا برای خاموش کردن آن از رختخواب بیرون بیایید. با اینکار وقتی از تخت بیرون آمدید احتمال اینکه دوباره نخوابید بسیار زیاد است.

 

تکنیک ۲: صدای زنگ آلارم خود را تغییر دهید

 

 یکی از روش‌ها برای بیدار شدن راحت تر از خواب انتخاب آلارمی است که در مراحل سبک خواب شما با ایجاد صدای بلند، شما را از خواب بیدار کند. بسیاری از دستگاه های ردیاب خواب به این ویژگی مجهز می شوند تا هنگامیکه فرد، مرحله سبک خواب را میگذراند او را از خواب بیدار کنند.

 

 

تکنیک ۳ : از ساعت های آلارم داری استفاده کنید که توانایی پخش نور نیز دارند

 

این ساعت ها نه تنها دارای آلارم هستند بلکه نوری تولید می کنند که رفته رفته روشن تر می‌شود. برخی از نرم افزار های گوشی نظیر ( Glimmer (luminous alarm clock نیز همزمان با ایجاد آلارم به پخش نور می پردازند. این ویژگی به نوعی نور خورشید را شبیه‌سازی می کند و شما را برای بیدار شدن ترغیب می کند.

 

 

تکنیک ۴: شب زودتر به رختخواب بروید

 

اگر به هیچ وجه نمیتوانید دست از خاموش کردن اسنوز آلارم بردارید احتمالا شب ها خواب کافی ندارید. سعی کنید تا رسیدن به میزان کافی از خواب شبانه، هرشب ۱۵ دقیقه زودتر به رختخواب بروید. با اینکار در نهایت احساس خواهید کرد که از خواب بیدار شدن با صدای آلارم، برایتان راحت‌تر از قبل شده است.

 

از دست ندهید