زیبایی طبیعی : چگونه بدون آرایش زیبا باشم؟ ۲۵ راهکار قدرتمند

زیبایی طبیعی : وقتی بچه بودیم یا در اوایل نوجوانی، پوستمان بدون هر گونه آرایشی میدرخشید. در آن زمان، به براش، کرم و سایر لوازم آرایشی نیاز نداشتیم تا پوستمان را درخشان و شاداب کنیم.

 

 

اما همچنان که بزرگتر شدیم، آرایش به بخش جدا نشدنی از زندگیمان تبدیل شد؛ بطوریکه گاهی اوقات، زیبایی طبیعی خود را فراموش میکنیم. ما نمیتوانیم جلوی پیر شدن پوستمان را بگیریم اما می توانیم این فرایند را با مراقبت از آن، به تاخیر بیندازیم.

 

 

گاهی آنقدر درگیر زندگی خودمان می شویم که مراقبت از پوستمان را فراموش می کنیم و این همان آغاز وابستگی به آرایش است. ما برای پنهان کردن آسیب های وارد شده به پوستمان، به آرایش متوسل می شویم و خود این به کار، به نوبه خود آسیب بیشتری به پوست وارد می کند. هرگز برای آغاز یک رژیم زیبایی دیر نیست.

 

 

اگر میتوانیم چندین کار را در طول روز به اتمام برسانیم قطعا می توانیم چند دقیقه ای از برنامه ی روزانه خود را به مراقب از پوستمان اختصاص دهیم.

 

 

برای زیبا دیده شدن نیاز به آرایش نیست

 

پوست شما منعکس کننده وضعیت سلامتی شماست. اگر با این جمله موافق نیستید کافیست سعی کنید یک ماه را با یک سبک زندگی غیر سالم پیش بروید تا تغییراتی را که روی پوستتان اتفاق می افتد،مشاهده کنید. آیا وقتی به سلبریتی ها نگاه می کنید تصور میکنید که آن ها فقط به خاطر آرایششان زیبا بنظر میرسند؟ قطعا خیر.

 

 

آن ها علاوه بر آرایش، رژیم های غذایی و زیبایی طاقت فرسایی میگیرند. بازگرداندن پوست آسیب دیده به حالت اولیه کار آسانی نیست اما رسیدن به این خواسته نیز غیر ممکن نیست.

 

 

روز های اول برایتان مشکل خواهد بود اما اگر این مراقبت را بصورت مرتب انجام دهید قطعا به یک عادت خوب در شما تبدبل خواهد شد. گاهی اوقات باید آرایش را کنار بگذارید. چرا؟ اگر بخواهید به شنا بروید می توانید آرایش داشته باشید؟ نه.

 

 

موقع خواب هم که قطعا نمی توانید. پس چه کار باید بکنید؟ باید به توصیه های کارشناسان زیبایی گوش کنید تا زیبایی طبیعی گذشته پوسستان را دوباره بازگردانده و بدون آرایش، زیبا بنظر برسید.

 

 

در این مقاله قصد داریم تا به ٢۵ نکته طلایی در مورد زیبایی اشاره کنیم تا زیبایی گذشته پوستتان را دوباره بدست بیاورید و نیازی به آرایش نداشته باشید:

 

 

زیبایی طبیعی چهره

 

 

۱. میخواهید زیبا بنظر برسید؟ باید لایه برداری کنید 

 

حتما در مورد لایه برداری از پوست و تاثیر آن در شادابی و جوانسازی پوست شنیده اید. آیا تابحال لایه برداری کرده اید؟ اگر نه، همین الان شروع کنید. یک یا دو بار لایه برداری از پوست در هفته به شما کمک خواهد کرد تا از شر سلول های مرده پوست راحت شوید.

 

 

این کار باعث کاهش آکنه شده و حس شادابی، نرمی و سلامتی به پوستتان می دهد. شما می توانید با استفاده از اسکراب های خانگی دست ساز یا اسکراب های آماده، به لایه برداری از پوستتان بپردازید.

 

 

اگر می خواهید اسکراب آماده خریداری کنید باید مطمئن شوید که این محصول از عناصر لازم برای آبرسانی، جمع کنندگی و غیره برخوردار است؛ در غیر اینصورت محصولی که خریداری میکنید موثر نخواهد بود.

 

 

برای درست کردن یک لایه بردار خانگی می توانید شکر سفید معمولی را با سرم پوست مخلوط کنید و از آن به عنوان یک اسکراب صورت استفاده کنید.

 

 

این ترکیب، سلول های مرده پوست را از بین برده و باعث درخشندگی طبیعی پوستتان میشود. شما همچنین می توانید از ترکیب گوجه فرنگی و شکر معمولی، یک لایه بردار طبیعی برای خود درست کنید. کافیست گوجه را به دو نیم برش دهید و بر روی آن مقداری شکر بپاشید. حال به صورت دایره وار، گوجه را به پوستتان بمالید.

 

 

مدتی صبر کنید و سپس پوستتان را بشویید. شکر باعث از بین رفتن لایه های مرده پوست شده و موجب مرطوب شدن آن می شود. گوجه فرنگی نیز مواد مغذی پوستتان را تامین کرده و باعث نرمی آن می شود. این اسکراب را یک بار امتحان کنید تا عاشقش شوید.

 

 

زیبایی طبیعی پوست صورت

 

 

٢. تونینگ (استفاده از تونر)، لازمه پوست 

 

تونینگ، یکی از قدم هایی است که بسیاری از ما در رژیم زیبایی خود آن را نادیده میگیریم. اگر پس از لایه برداری از پوست از تونر استفاده نکنید، تنها مرطوب سازی کمک کننده نخواهد بود. حتما راجع به تعادل PH پوست شنیده اید. تونینگ به بازیابی تعادل PH کمک میکند.

 

 

همچنین در پاکسازی چربی، کثیفی و ناخالصی هایی که احیانا پس از لایه برداری بر روی پوست باقی مانده، موثر بوده و پوست را تغذیه می کند. پس اگر تا به امروز به تونر توجه نمی کردید از این به بعد، حتما آن را مد نظر قرار دهید. استفاده از تونر تنها چند ثانیه زمان خواهد برد اما تاثیر طولانی مدتی بر روی پوستتان باقی خواهد گذاشت.

 

 

زیبایی طبیعی بدون آرایش 

 

 

٣. پوستتان را مرطوب کنید تا بدون آرایش زیبا بنظر برسید 

 

وقتی لایه برداری انجام شد، قدم بعدی مرطوب سازی است. در این مرحله تمامی سلول های مرده پوست شما از بین رفته و وقت آن رسیده تا از پوست شادابی که بدست آمده مراقبت کنید. وقتی پوستتان را لایه برداری می کنید، منافذ آن باز است.

 

 

در این هنگام بایستی از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا منافذ پوستتان با کمک این مرطوب کننده، بسته شود. فواید دیگر استفاده از مرطوب کننده، به حداقل رساندن منافذ پوست، کاهش خطوط ریز پوست و نرم نگه داشتن پوست است. پوست مرطوب شده، باعث درخشندگی شده و به شما کمک می کند تا در عکس ها حتی بدون داشتن آرایش، زیبا بیفتید.

 

 

درخشندگی طبیعی پوست، بهترین راه برای زیبا و جذاب بنظر رسیدن است. فراموش نکنید که هر روز قبل از خروج از منزل، از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید. خورشید، آسیب هایی به پوستمان وارد می کند که از بسیاری از آن ها بی خبر هستیم.

 

 

اگر می خواهید از چروک، لکه، خطوط ریز و یا پیری زودرس پوست خودداری کنید، بهتر است از اشعه آفتاب دوری کنید.

 

 

برای رسیدن به سلامت پوست باید سعی کنید قبل از استفاده از مرطوب کننده از مقداری سرم پوست استفاده کنید. با این روش، دیگر لازم نیست تا پوستتان را زیر لایه ضخیمی از آرایش پنهان کنید. در این شرایط، زیبایی طبیعی شما به شما کمک خواهد کرد تا در عکس ها و حالت عادی، زیبا و جذاب به نظر برسید.

 

 

زیبایی طبیعی پوست صورت

 

 

۴. هر روز صبح ورزش کنید 

 

میخواهید سلامت و جوانی پوستتان را حفظ کنید؟ هر روز صبح ورزش کنید. با اینکار، خون به سطح پوستتان جریان پیدا خواهد کرد. وقت آن است که قدم بعدی در حفظ جوانی پوستتان را بردارید و هر روز صبح شروع به ورزش کنید. 

 

 

زیبایی طبیعی چشم ها 

 

 

۵. مراقب سیاهی زیر چشمتان باشید 

 

حال که به مراقبت از پوستتان پرداختید، وقت آن است که به بخش حساس دیگری رسیدگی کنید: پوست زیر چشم. اهمیتی ندارد که پوستتان چقدر درخشان و شاداب است؛ اگر زیر چشمانتان سیاه باشد، به جذابیت و زیبایی مورد نظر خود دست پیدا نخواهید کرد.

 

 

 خلاص شدن از دست سیاهی زیر چشم راه حل آسانی دارد. کافیست پنبه را آغشته به شیر سرد کنید و آن را به نواحی سیاه زیر چشمتان بزنید. روش دیگر برای خلاصی از سیاهی زیر چشم، استراحت کافی و دوری از استرس است. اگر زیر چشمانتان سیاه است، آن را با آرایش نپوشانید بلکه سعی کنید بطور کامل از دست آن ها خلاص شوید.

 

 

لب های زیبا بدون آرایش 

 

 

۶. لب های خشک زیبا بنظر نمیرسند 

 

اگر مراقب لب های خشکتان نباشید، مرطوب کردن پوست کافی نخواهد بود. چگونه باید رطوبت از دست رفته لب هایتان را دوباره بدست بیاورید؟ آب هویج را با خامه ترش مخلوط کرده و آن را روی لب خود بمالید. ٧ دقیقه صبر کنید و سپس لب های خود را بشویید. 

 

 

نقش تغذیه در زیبایی طبیعی 

 

 

٧. تغذیه سالم برای داشتن پوستی سالم 

 

سبک زندگی شما تاثیر بسیار زیادی روی پوستتان دارد. اگر مرتب بیرون غذا میخورید یا عاشق هله هوله هستید، آماده باشید تا تاثیر آن را بر روی پوستتان مشاهده کنید.

 

 

طولی نخواهد کشید که پوستتان درخشش و شادابی طبیعی خود را از دست خواهد داد و مجبور خواهید شد برای زیبا بنظر رسیدن، آن را زیر آرایش پنهان کنید. غذاهای سالم بخورید؛ انواع میوه ها و سبزیجات سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به سلامتی داخلی بدنتان کمک کنید.

 

 

 اگر از درون سالم باشید، پوستتان شروع به بازتاب این سلامتی خواهد کرد. درست مانند بدن، پوست نیز به مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی لازم و ویتامین ها احتیاج دارد.

 

 

بنابراین دفعه بعد که احساس گرسنگی می کنید به جای شکلات یا ویفر، از میوه استفاده کنید. برداشتن چنین قدم کوچکی مانند این، تغییرات بزرگی در پوستتان بوجود خواهد آورد و اگر آن را به یک عادت تبدیل کنید، تاثیرات فوق العاده آن را به مدت چندین سال مشاهده خواهید کرد.

 

 

تاثیر نوشیدن آب برای داشتن زیبایی طبیعی 

 

 

٨. آب بنوشید 

 

آیا بدن خود را در طول روز هیدراته نگه می دارید؟ این سؤالی است که باید از خودتان بپرسید تا از پیری، خشکی و تیرگی پوستتان جلوگیری کنید. حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز ضروری است.

 

 

در نوشیدن نوشابه، سودا، الکل یا نوشیدنی های این چنینی زیاده روی نکنید چرا که این نوع نوشیدنی ها نه تنها به بدنتان آبرسانی نخواهند کرد بلکه در اکثر مواقع، آسیب هایی بسیار جدی به پوستتان وارد خواهد کرد. خوردن آب تنها راه برای هیدراته نگه داشتن پوست است.

 

 

ماسک طبیعی برای زیبایی صورت

 

 

٩. ماسک صورت برای داشتن پوستی درخشان 

 

خب، به احتمال زیاد سرتان شلوغ است و برای پاکسازی و مرطوب کردن پوستتان به سختی وقت پیدا می کنید؛ اما قطعا ماسک صورت برایتان جذاب خواهد بود.

 

 

هرچند در ابتدا کار های مربوط به مراقبت از پوست ممکن است خسته کننده و زمانبر به نظر برسند اما وقتی این کار را شروع کردید به آن عادت خواهید کرد و دیگر برایتان خسته کننده نخواهد بود. 

 

 

 برخی از ماسک های دست ساز را می توانید در کمترین زمان و تنها با وسیله های موجود در آشپزخانه ی خود تهیه کنید. شما می توانید این ماسک ها را بر روی پوستتان استفاده کنید و چند دقیقه ای صبر کنید تا در کمترین زمان پوستتان کاملا مرطوب، درخشان و از نو شاداب شود.

 

 

اگر وقت ندارید تا ماسک خانگی درست کنید، ماسک های ورقه ای، ماسک های رسی و سایر ماسک ها در بازار وجود دارند که می توانید آن ها را از هر جایی که محصولات آرایشی میفروشند تهیه کنید. ماسک ها، مواد مغذی پوست را که در طول یک هفته از بین رفته اند جبران می کنند.

 

 

تاثیر مو ها در زیبایی طبیعی 

 

 

۱۱. موهایتان را فراموش نکنید 

 

آیا ممکن است با وجود داشتن پوستی شاداب، موهایی زمخت و بد حالت، زیبا به نظر برسید؟ قطعا خیر. پس اگر میخواهید در عکس یا در هر شرایطی زیبا و جذاب بنظر برسید باید به اندازه پوستتان، به موهایتان نیز توجه داشته باشید.

 

 

استفاده از مرطوب کننده ها و نرم کننده های مو را فراموش نکنید و از سرم موهایی استفاده کنید که چربی طبیعی موهایتان را از بین نبرد. اگر میخواهید موهایتان متفاوت بنظر برسند میتوانید آن ها را آنطور که دوست دارید کوتاه کنید یا از مدل موهای مختلف استفاده کنید. گاهی اوقات، کوتاه کردن یا تغییر ساده حالت مو، تفاوت زیادی در چهره ایجاد می کند.

 

 

تاثیر دندان ها در زیبایی چهره 

 

 

۱۱. دندان های سفیدتر لبخند شما را پر جلوه تر می کنند 

 

بهداشت دندان برای داشتن یک چهره زیبا ضروری است. همه ما درباره فواید دوبار مسواک زدن در روز و مراقبت از لثه ها شنیده ایم. اما کدامیک از ما واقعا به این موارد عمل کرده ایم؟

 

 

همه میدانیم که لبخند زدن باعث زیباتر شدن هرچه بیشتر چهره می شود اما اگر دندان هایی زرد رنگ داشته باشیم، لبخندمان زیبا بنظر نخواهد رسید. شما می توانید برای سفیدتر شدن و از بین لکه های دندانی به دندانپزشک مراجعه کنید یا در خانه با استفاده از نوارهای سفید کننده دندان، اقدام به سفید کردن دندان هایتان بکنید.

 

 

نوار های سفید کننده دندان به شما کمک خواهند کرد تا در خانه به دندان هایی سفید دست پیدا کنید. فقط سعی کنید قبل از خریداری، به ویژگی های این محصولات دقت کنید.

 

 

علت جوش و روش های از بین بردن جوش 

 

 

۱٢. جوش ها زیبا به نظر نمیرسند 

 

جوش بزرگترین و بدترین کابوس هر دختری است. جلوگیری از جوش کار بسیار سختی است، اما همیشه می توانید تلاشتان را بکنید. نباید از آرایش برای پنهان کردن جوش هایتان استفاده کنید چرا که این کار وضعیت آن ها را بدتر خواهد کرد.

 

 

به جای اینکار سعی کنید با تمیز کردن و مرطوب کردن مرتب پوستتان از شر آن ها خلاص شوید. یکی از دلایل بروز جوش ها این است که روغن و کثیفی پوست، منافذ پوست را میبندد و راهی برای ساخته شدن میکروبی ها بوجود آمده و در نهایت، جوش بوجود می آید.

 

 

نوشیدن آب، یک روش قطعی برای جلوگیری از جوش است، بنابراین پوست خود را هیدراته کنید و آرایش را فراموش کنید.

 

 

ماسک برای مراقبت از پوست دست 

 

 

۱٣. از دست هایتان مراقبت کنید 

 

دست ها در طول روز بسیار مورد استفاده قرار میگیرند بنابراین بایستی رطوبتی را که در طی روز از دست داده اند به آن ها بازگردانید. قبل از رفتن به رختخواب، کرم دست را با سرکه مخلوط کرده و بر روی پوست دست هایتان بزنید تا پس از گذشته دو هفته، تفاوت قابل توجه آن ها را نسبت به قبل احساس کنید.

 

 

تاثیر ویتامین ث در زیبایی طبیعی پوست 

 

 

۱۴. صبح ها از ویتامین ث استفاده کنید 

 

استفاده از ویتامین ث در اوایل صبح را به یک عادت تبدیل کنید. روز خود را با یک فنجان آب داغ و آب لیمو شروع کنید. این کار نه تنها برای پوستتان مفید است بلکه باعث می شود تا خواب‌آلودگی از سرتان بپرد.

 

 

علاوه بر این، این ترکیب، با بیرون راندن کلیه سموم بدن، احتمال حساسیت های پوستی را که در آینده ممکن است به آن ها دچار شوید کاهش می دهد.

 

 

۱۵. از دست زدن به صورتتان دست بکشید 

 

هر بار که موقع استراحت، صورتتان را روی دستتان قرار میدهید یا با دستتان، چشمانتان را مالش دهید، آسیب زیادی به پوستتان وارد می کنید. با اینکار پوست خود را شل می کنید و چربی های ناخواسته را به پوست صورتتان می افزایید.

 

 

با لمس نکردن صورتتان، از تحت فشار قرار دادن و شکسته شدن پوستتان جلوگیری کنید. به همین سادگی.

 

 

۱۶. از درون احساس زیبایی کنید 

 

وقتی باور می کنید که زیبا هستید متوجه خواهید شد که این باور در نوع نگاهتان نیز تاثیر کرده است. اگر اعتماد به نفس داشته باشید، بدون داشتن آرایش نیز زیبا و جذاب بنظر خواهید رسید. اگر از درون احساس زیبایی نکنید، آرایش کمکی به شما نخواهد کرد.

 

 

روش های از بین بردن جوش سر سیاه 

 

 

۱٧. از شر جوش های سر سیاه خلاص شوید 

 

اگر به دنبال یک پوست بی عیب و نقص هستید، مواظب جوش های سرسیاه باشید. چندین نوع برچسب برای از بین بردن جوش سر سیاه در بازار وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. شما همچنین می توانید از ماسک خانگی نیز استفاده کنید.

 

 

برای درست کردن ماسک خانگی برای جوش های سرسیاه کافیست پودر ژلاتین را با شیر گرم مخلوط کرده و آن را بر روی جوش های سر سیاه بزنید. مدتی صبر کنید و وقتی کاملا خشک شد آن را به آرامی پاک کنید. اگر به جوش های سرسیاه توجه نکنید، مراقبت از پوستتان کامل نخواهد شد.  

 

 

مراقبت از پوست چرب با روش های طبیعی 

 

 

۱٨. پوست چرب، مسئله ای مشکل ساز 

 

همه ما میدانیم که پوست چرب چقدر در معرض مشکلات پوستی است اما اگر مراقبت خوبی از پوستتان به عمل بیاورید می توانید ترشحات چربی را کنترل کنید و پوستتان را از آسیب های عمده در امان نگه دارید.

 

 

اگر پوست چربی دارید باید صورتتان را همواره تمیز نگه دارید و از خوردن هله هوله پرهیز کنید. بزرگترین دشمن پوست های چرب، عدم رعایت این دو مورد است. آکنه، جوش های سرسیاه، جوش های سر سفید، و لکه های سیاه برخی از رایج ترین مشکلاتی است که پوست چرب با آن ها روبرو است.

 

 

اما اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنید متوجه خواهید شد که پوست چرب در صورت مراقبت صحیح، می تواند درخشندگی زیادی به همراه داشته باشد و بدون آرایش، جذابیت طبیعی زیادی را برای پوستتان فراهم کند.  

 

 

روش های زیباسازی و محکم کردن ناخن ها 

 

 

۱٩. چگونه می توانید ناخن ها را فراموش کنید 

 

طراحی ناخن را فراموش کنید و با فرو کردن ناخن هایتان در آبلیمو به مدت ۱۵ دقیقه، آن ها را بصورت طبیعی، صورتی کنید. آبلیمو، ناخن هایتان را محکم خواهد کرد و بدون اینکه دست به طراحی آن ها بزنید، جلوه بسیار خوبی به آن ها خواهد داد. بهتر است همیشه بجای جویدن ناخن هایتان، آن ها را بچینید. 

 

 

نقش لباس در زیبایی 

 

 

٢۰. لباس متناسب خود را انتخاب کنید 

 

بجای اینکه بصورت کورکورانه، فشن ترند ها را دنبال کنید لباس مناسب خود را انتخاب کنید. هر کس نوع بدن متفاوتی دارد و هر لباسی متناسب با بدن شما نیست. پس باید بدانید که بیشتر با چه لباسی زیبا بیشتر به نظر میرسید و بر این اساس، لباس مناسب خود را انتخاب کنید. فایده پوشیدن لباس هایی که با پوشیدن آن ها راحت نیستید چیست؟

 

 

حتی اگر وزنتان بالاست، سعی کنید تا از لباس های گشاد و شل دوری کنید. این باور وجود دارد که لباس های گشاد، چربی های اضافه ی بدنتان را پنهان می کنند اما بر عکس، این لباس ها شما را حتی زشت تر نشان می دهند. بنابراین، تمام لباس های بد قواره و گشاد خود را با لباس های مناسب تعویض کنید تا ظاهر زیبایی پیدا کنید.

 

 

نحوه اصلاح طبیعی ابرو 

 

 

٢۱. اصلاح درست ابرو ها برای زیبا بنظر رسیدن 

 

ابرو هایتان را بیش از حد بر ندارید بلکه به دنبال شکل دادن به آن ها باشید. اگر ابرو هایتان را بیش از اندازه بردارید، ممکن است چهره تان مصنوعی به نظر برسد و این چیزی است که هیچ کس آن را دوست ندارد.

 

 

٢٢. خواب زیبایی بسیار مهم است

 

حتما در مورد ٨ ساعت خواب زیبایی شنیده اید اما اگر این مورد رعایت نشود، اثرات آن بر روی پوستتان ظاهر خواهد شد. برای حفظ پوست شاداب و سالم باید ۸ ساعت خواب عمیق بدون وقفه داشته باشید.

 

 

اگر به هر دلیلی دچار استرس شدید شده اید، پس کاملاً بدیهی است که خواب مناسب نخواهید داشت. بنابراین، سعی کنید از استرس بیش از حد دوری کنید.

 

 

٢٣. از الکل دوری کنید 

 

میخواهید بدون آرایش زیبا بنظر برسید؟ برای رسیدن به این هدف باید از الکل دوری کنید. یکی از دلایل چاقی شکم، مصرف الکل و مشروبات الکلی است. هنگامی که میزان مصرف الکل خود را کاهش دهید، چربی نیز کاهش می یابد.

 

 

٢۴. پوستتان را روشن کنید 

 

اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از ویتامین آ را در رژیم غذایی خود گنجانده اید. هندوانه، زرده تخم مرغ، پاپایای رسیده، صدف و غیره منابع بسیار خوبی از ویتامین آٰ هستند و به روشن تر کردن چهره شما کمک می کنند. این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید و تاثیر شگفت انگیز آن ها را بر روی پوستتان مشاهده کنید. 

 

 

٢۵. مژه ها را فراموش نکنید 

 

مژه های بلند، زیبایی و جذابیت خاصی به شما می بخشند. تا به امروز، بایستی برای بلند کردن مژه ها از ریمل استفاده می کردید اما از این به بعد با زدن مقداری روغن کرچک، می توانید مژه هایتان را بلند و زیبا کنید.

 

 

سخن پایانی 

پس از رعایت این ٢۵ نکته، رسیدن به چهره بدون آرایش و زیبا کاملا امکان پذیر است. بصورت منظم به مراقبت از پوست خود بپردازید تا به ظاهر بدون آرایش و زیبا دست پیدا کنید.

از دست ندهید