چگونه در مقابل کودک ربایی از خودم مراقبت کنم؟ (کودکان بخوانند) 

غریبه‌ ها آدم‌هایی هستند که شما آن‌ها را نمی‌شناسید. در‌حالیکه اکثر غریبه‌ ها خوب هستند اما بعضی از آن‌ها آدم‌های خوبی نیستند و سعی می‌کنند شما را بدزدند. به اینکار، کودک ربایی میگویند. کودکان در هر سنی می‌توانند یاد بگیرند که چگونه در برابر این افراد از خود محافظت کنند.

 

بدترین کاری که غریبه ها می‌توانند انجام دهند این است که شما را به خانه خودشان ببرند. آن‌ها حتما نباید زشت باشند. آن‌ها می‌توانند زشت، جذاب یا خشگل باشند. اگر کسی را نمی‌شناسید یعنی او غریبه است. با اینحال، شما باید مراقب همه غریبه‌ ها باشید. این مقاله به شما یاد می‌دهد که چطور باید در برابر یک غریبه از خودتان مواظبت کنید. 

 

 

 جلوگیری از کودک ربایی : چطور غریبه خوب و غریبه بد را تشخیص دهم؟ 

غریبه‌ های خوب آدم‌هایی هستند که آن‌ها را نمی‌شناسید اما آن‌ها می‌خواهند به شما کمک کنند مثل افسر‌های پلیس یا دکتر‌ها. غریبه‌ های بد هم آدم‌هایی هستند که شما آن ها را نمی‌شناسید و می‌خواهند شما را اذیت کنند یا شما را از پدر و مادرتان جدا کنند. شما نباید به حرف‌های غریبه‌ های بد گوش کنید.

 

چطور غریبه خوب و غریبه بد را تشخیص دهم؟ 

 

جلوگیری از کودک ربایی : اگر یک غریبه به شما نزدیک شد، زود از او دور شوید

اگر غریبه‌ ها دنبال شما افتادند این خوب نیست. وقتی غریبه‌ای شما را دنبال می‌کند شما باید خیلی زود به سمت آدم بزرگسالی که به او اعتماد دارید بدوید و به او بگویید که یک آدم غریبه شما را دنبال می‌کند. این آدم بزرگسال می‌تواند مامان یا بابا، خواهر یا برادرتان، مامان و بابای بچه‌های دیگر، یا هر آدمی که او را می‌شناسید باشد.

 

راهکار های مفید برای کودکان برای جلوگیری از دزدیده شدن

 

اگر نتوانستید یک آدم بزرگسال در اطرافتان پیدا کنید خیلی سریع به سمت خانه خودتان بدوید. اگر غریبه به شما نزدیک شد و شما را گرفت، تا جایی می‌توانید جیغ بزنید و به او لگد بزنید. نزدیک گوش غریبه خیلی محکم جیغ بزنید و به پاهای او خیلی محکم لگد بزنید، حتی می‌توانید دست غریبه را با تمام زورتان خیلی محکم گاز بگیرید. هر کاری که فکر می‌کنید می‌تواند شما را از دست این غریبه نجات دهد انجام دهید. 

 

جلوگیری از دزدی کودکان

 

فراموش نکنید که حتما داد بزنید و کمک بخواهید. شما حتما باید این کار‌ها را انجام دهید تا غریبه بد، شما را ول کند و فرار کند چون غریبه‌های بد از مردم و سروصدای شما می‌ترسند و دوست ندارند جلب‌توجه کنند. غریبه بد ممکن است سعی کند جلو دهن شما را بگیرد. اگر او جلو دهن شما را گرفت، شما به داد زدن ادامه بدهید و محکم به او لگد بزنید.  

 

 

جلوگیری از کودک ربایی : وقتی داد می‌زنید می‌توانید از جملات زیر استفاده کنید: 

 ولم کن!
 تو مامان من نیستی!
 تو بابای من نیستی! 
 یکی کمکم کنه! 
 به پلیس زنگ بزنید! 
 غریبه خطرناک!

 

 

۱. به سمت بزرگتر‌ها مثل مامان، بابا، معلم و بقیه آدم‌ها بدوید و از آن‌ها کمک بخواهید. به بزرگترها بگویید که یک غریبه، شما را گرفته بود تا او خیلی سریع به پلیس زنگ بزند. 

 

۲. وقتی غریبه دست شما را گرفت، قسمت‌های مختلف دست او را گاز بگیرید تا دست او درد کند و شما را ول کند. 

 

۳. غریبه ها ممکن است با مهربانی با شما رفتار کنند و به شما اسباب بازی بدهند و از شما بخواهند با آن‌ها به جایی بروید. وقتی این اتفاق افتاد با صدای بلند به آن‌ها نه بگویید و اصلا همراه آن‌ها نروید و سوار ماشین آن‌ها نشوید حتی اگر خیلی اصرار کنند. اصلا به حرف آن‌ها گوش نکنید و با تمام سرعت به سمت پدر، مادر یا کسی که او را می‌شناسید بدوید. 

 

آموزش به کودکان برای جلوگیری از دزدیده شدن توسط بچه دزد ها

 

۵. آدم‌های غریبه ممکن است به شما آبنبات، شکلات و خوراکی‌های دیگری تعارف کنند. غریبه‌ ها ممکن است به شما غذا هم تعارف کنند. غذا‌ها و خوراکی‌های آن‌ها معمولا بدون بسته‌بندی و باز هستند. شما اصلا نباید غذا و خوراکی‌هایی که به شما تعارف می‌کنند بگیرید چون ممکن است سمی باشند.

 

راهکار های مفید برای جلوگیری از دزدیده شده توسط غریبه ها

 

۶. غریبه‌ ها ممکن است از شما بخواهند تا به آن‌ها کمک کنید تا حیوانان خانگی خودشان را پیدا کنند یا از شما بخواهند در بردن وسایلشان به آن‌ها کمک کنید. وقتی این اتفاق افتاد، به آن‌ها نه بگویید و از آن‌ها دور شوید. چون آن‌ها باید از یک بزرگتر برای این کار کمک بگیرند نه شما.

 

۷. اگر غریبه‌ای شما را داخل ماشینش برد، تا جایی که می‌توانید داد و فریاد بزنید و صدای ضبط یا رادیو ماشین را تا آخر باز کنید؛ حتی اگر توانستید، پنجره ماشین را پایین بکشید و داد بزنید. 

از دست ندهید