گیزم کاراجا و بیوگرافی او به همراه مصاحبه و ماجرای کلاهبرداری از او

گیزم کاراجا (به ترکی Gizem karaca) بازیگر و مدل زیبای ترک، در ۱۶ شهریور ۱۳۷۱ در استانبول بدنیا آمده است. در این مطلب قصد داریم تا به بیوگرافی کامل و مصاحبه با گیزم کاراجا بپردازیم. با وای آره همراه باشید:

گیزم کاراجا بدون آرایش
گیزم کاراجا بدون آرایش

خانواده و تحصیلات 

گیزم کاراجا از مادری بنام منور و پدری بنام جونیت بدنیا آمده است. مادر گیزم اصالتا آلبانیایی و پدرش از مهاجران شهر سلانیک یونان است. خانواده گیزم هنگامیکه او ۷ سال داشت به آمریکا مهاجرت کردند.

خانواده و تحصیلات گیزم کاراجا

او دوره ی ۶ ساله ی ابتدایی را در ایالت فلوریدا و ۲ سال از آموزش راهنمایی خود را در کانادا گذراند. او سپس برای گذراندن دوران دبیرستان به ترکیه آمد و پس از تمام کردن دبیرستان توانست در رشته ی زبان و ادبیات فرانسه ی دانشگاه استانبول پذیرفته شود. گیزم درحال‌ حاضر به زبان های انگلیسی و فرانسه مسلط است.

خانواده و تحصیلات گیزم کاراجا

او پس از قبولی در دانشگاه، به حرفه ی مدلینگ روی آورد و پس از مدتی از طرف آژانس Ugurkan Erez به وی پیشنهاد شد تا در مسابقه دختر شایسته سال ۲۰۱۱ ترکیه شرکت کند. گیزم شرکت در این مسابقه را قبول کرد و در نهایت توانست نفر دوم این مسابقات را از آن خود کند. او پس از این مسابقات پیشنهادات زیادی برای بازی در سریال ها دریافت کرد.

 

آغاز کار حرفه ای

 گیزم اولین کار خود را با بازی در حریم سلطان آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۲ با سریال سقوط رعد و برق به خانه که نقش اصلی این سریال را بر عهده داشت، برای بار دوم مقابل دوربین رفت.

گیزم کاراجا در سال ۲۰۱۲ در سریال راه امیر حاضر شد و با نقش اصلی گونش سانجاکتار در کنار چاعاتای اولسوی نقش اصلی این سریال را بر عهده گرفت.

 

پخش این سریال پس از قسمت ۱۳متوقف شد و گیزم در این فرصت به ایالات متحده سفر کرد و مدتی را در آکادمی فیلم نیویورک به یادگیری درس بازیگری پرداخت. گیزم کاراجا در سال ۲۰۱۳ با سریال من هنوز امیدوارم مقابل دوربین حاضر شد و در کنار شکرو اوزییلدیز نقش اصلی این سریال را بر عهده گرفت.

بیوگرافی و عکس های جذاب گیزم کاراجا

او در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار مقابل دوربین سینما حاضر شد و در فیلم “دوست دارم مرد من” به هنرنمایی پرداخت. این بازیگر زیبای ترک، در سال ۲۰۱۴ به همراه مهمت علی نوراوغلو و برک جانکات نقش اصلی سریال دهاتی زیبا را بر عهده گرفت.

 

 گیزم در سال ۲۰۱۷ به بازی در سریال طوفان درونم پرداخت و در همین سال در سریال عشق سیاه با نقش کمیسر مرجان حاضر شد. گیزم پس از این سریال در چندین فیلم و سریال دیگر نیز به ایفای نقش پرداخته است. بازی اخیر گیزم کاراجا مربوط به فیلم “بچه های سمت ما” است.

 

علایق و سرگرمی های گیزم کاراجا 

گیزم به کشیدن نقاشی، عکاسی، اسب سواری، رقص، کتاب خواندن، قدم زدن، تنیس، شنا و نوشتن شعر علاقه ی زیادی دارد. او همچنین در جشنواره جوایز اوراسیا موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر زن شده است. او در مصاحبه ای اعلام کرده که یکی از آرزوهایش بازی در سریال تاج و تخت بوده است.

علایق و سرگرمی های گیزم کاراجا 

ماجرای کلاهبرداری از گیزم کاراجا

در آوریل ۲۰۱۹، گیزم برای خانه خود در ازمیر که در حال ساخت و ساز بود، ۱۳۵ هزار لیره سفارش لوازم منزل داده بود. طبق گفته ی رسانه ها این لوازم که از روی کاتالوگ انتخاب شده بود هیچ کدام به دست گیزم نرسید.

 

پیشنهاد خرید این اجناس توسط بازیگر ترک، باریش ییلدیزسوی به گیزم داده شده بود که گیزم پس از اینکه متوجه شد از او کلاهبرداری شده است از ییلدیزسوی شکایت کرد.

کلاهبرداری از گیزم کاراجا

گیزم کاراجا، مصرف کننده مواد مخدر

در ۱۵ می ۲۰۱۹، مدارکی مبنی بر مصرف مواد مخدر توسط گیزم کاراجا، چاغاتای اولوسوی، سلین بورونکای، اورچون بنلی و جنک ارن بدست آمد که دادگاه به این افراد ۱۰ ماه حبس داد اما اداره ی مواد مخدر این کیفر را فعلا به تعویق انداخته است.

 

همسر گیزم کاراجا

گیزم کارا در سال ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۷ با کمال اکمکچی که در زمینه ی توریسم فعالیت می کند ازدواج کرد. این دو سر صحنه ی فیلمبرداری سریال دهاتی زیبا با یکدیگر آشنا شده بودند.

همسر گیزم کاراجا
گیزم کاراجا در کنار همسرش کمال اکمکچی

 

قد و وزن گیزم گاراجا 

قد گیزم کاراجا ۱۷۰ سانتی متر و وزن وی کیلوگرم ۵۲  است.  

قد و وزن گیزم کاراجا

اینستاگرام گیزم کاراجا 

گیزم در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام بسیار فعال است و در حال حاضر ۳٫۱ میلیون دنبال کننده دارد.

اینستاگرام گیزم کاراجا 

فیلم ها و سریال های گیزم کاراجا 

٢۰۱۱- سریال Muhtesem yuzyil (حریم سلطان) (فصل ۱) در نقش کاریه 

٢۰۱٢- سریال Eve dusen yildirim (سقوط رعد و برق به خانه) در نقش موعزز 

٢۰۱٢- سریال Emirin yolu (راه امیر) در نقش گونش سانجاکتار 

٢۰۱٣- سریال Benim hala umudum var (من هنوز امیدوارم) در نقش امید

٢۰۱۴- سریال Guzel koylu (دهاتی زیبا) در نقش گل آلکان سنمبل 

٢۰۱۴- فیلم سینمایی Seni seviyorum adamim (دوستت دارم مرد من) در نقش ازل 

٢۰۱۶- سریال Kara sevda (عشق سیاه) (فصل ۲) در نقش مرجان 

٢۰۱۶- سریال Kucuk ortak (شریک کوچیک)

٢۰۱۶- سریال istanbul sokaklari) (خیابان های استانبول) نقش نازلی 

٢۰۱٧- فیلم سینمایی ay lav yu tuu (منم دوستت دارم) نقش سلطان 

٢۰۱٧- فیلم سینمایی hurkus: goklerdeki kahraman (هرکوش: قهرمان آسمان) در نقش هادیه 

٢۰۱٧- سریال icimdeki firtina (طوفان درونم یا نقاب شیشه ای) در نقش دنیز 

٢۰۱٧- فیلم سینمایی Organik ask (عشق ارگانیک) در نقش اسما 

٢۰۱٨- فیلم تلویزیونی Sosyetik gelin (عروس اشرافی)

٢۰۱٨- سریال تلویزیونی insanlik sucu (جرم انسانیت) در نقش سونا دئیرمنجی

٢۰۱٩- فیلم سینمایی Bizim semtin cocuklari (بچه های سمت ما)

 

مصاحبه با گیزم کاراجا

به نظرتون زیبایی در بازیگری اهمیت داره؟ 

– از اینکه منو زیبا میدونید ممنونم. بله قطعا زیبایی جلو دوربین تاثیر گذار هست.

 

آیا به کامنت هایی که مردم براتون میگذارن توجه میکنید؟ 

– صد درصد نظرات مردم رو دنبال میکنم چون نظر مردم به شغلم مربوطه اما به نظرات بد، توجهی نمیکنم.

 

ازدواج چه چیزی رو در زندگیتون تغییر داد؟ 

– تنها اسم فامیلیم رو …به غیر از اون همه چیز برام مثل قبله. کار کمال در ازمیره و منم به خاطر پروژه های بازیگری باید استانبول باشم. 

 

در آینده ی نزدیک قصد بچه دار شدن دارید؟ 

– هر دومون عاشق بچه هستیم اما در حال حاضر کارامون اجازه ی این کارو نمیده. وقتی وضعیت کارهامون جوری شد که بتونیم براش یه آینده ی خوب برنامه ریزی کنیم حتما به بچه دار شدن فکر میکنیم. 

 

بچگیتون چجوری گذشت؟ 

– بخاطر کار پدر و مادرم به همراه اونا به فلوریدا رفتم و بچگیم توی آمریکا گذشت. با بچه های اونجا رابطه ی خیلی خوبی برقرار کرده بودم. بچه ای بودم که سریع یاد میگرفتم و با محیط سازگار بودم. 

 

استراحت برای شما به چه معناست؟

– فقط و فقط سکوت. یک اتاق تیره، چند تا شمع، لباسای راحتیم و لپ تاپم. انسان نه فقط از نظر فیزیکی بلکه باید از نظر روحی هم استراحت کنه. زندگی کاری من خیلی استرس زا و نامنظمه به خاطر همین اگه بخوام وقتی رو صرف استراحت بکنم ترجیح میدم این استراحت در سکوت باشه.

 

شما در سال ۲۰۱۱ مقام دوم دختر شایسته رو بدست آوردید. به نظرتون زیبایی به چه معنیه؟

– از نظر من زیبایی درون بیشتر اهمیت داره تا ظاهر. انرژی آدم، خندیدن و شاد بودن خیلی مهم هستن. به نظرم نحوه رفتار آدم، زیبایی ظاهریش رو هم تعیین میکنه. اینم بگم که من دیگه آدم‌های منفی رو توی زندگیم راه نمیدم و کل انرژی مثبت برای خودم میمونه. بنظر من انسان هر چقدر بیشتر بخنده همون قدر زیباتر میشه. 

 

نسبت به زیبایی وسواس ندارم

زیبایی چهره و صورت چیز هایی نیستن که روشون وسواس داشته باشم اما من هم مثل هر زن جوونی سعی میکنم به خودم، پوست، و موهام خوب برسم. خصوصا به محصولاتی که روی چهرم استفاده میکنم توجه میکنم. چون سر صحنه دائما آرایش داریم به نظرم چیز هایی که نمیشه ازشون بگذریم رسیدگی به پوست و بعدش ورزش ورزش و ورزشه. 

 

از مد، فقط ساپورت، کت و تیشرت رو میشناسم

– چیز هایی که حتما باید داخل کمدم باشن، ساپورت، کت و تیشرت هستن. چیز هایی که باهاشون راحت نیستم رو دوست ندارم بپوشم. با مد پیش نمیرم فقط چند تا مارک هست که همیشه اونارو دنبال میکنم و هر چی که بهم بیاد میپوشم.

 

البته اگه یه شرایط خاص یا یک روز خاص باشه لباس مناسب اون موقعیت رو میپوشم اما در کل دوست دارم لباسای راحت بپوشم. اینم بگم که مادرم همیشه بهتر میدونه که چی بهم میاد و چی نمیاد و همیشه هم بهترین نظر رو میده.

 

چی باعث میشه عقل از سرتون بپره؟ 

– شکلات 

 

اگه بخواید خودتون رو در دو کلمه توصیف کنید چی میگید؟ 

– امیدوار، صمیمی

 

در انتخاب نقش هاتون به چی دقت میکنید؟ 

– واقعیتش، اول به سناریو نگاه میکنم و بعد به کارگردان و در آخر کاراکتر خودم رو در نظر میگیرم. 

 

همسرتون در رابطه با انتخاب نقش هاتون نظر میدن؟ 

– نه. به هر انتخابی که انجام بدم احترام میگذاره و دخالتی تو انتخابم نداره. 

 

آدمی هستید که به خاطر عشق هر کاری بکنید؟ 

– بله 

در مورد خودت چیزی هست که دوست داشته باشی بگی؟ 

– حسم خیلی قویه. معمولا چیزایی که بهشون فک میکنم و حس میکنم درست از آب در میان. معمولا در مورد آدم ها اشتباه نمیکنم.

 

از دست ندهید