قرص های لاغری و ۸ مورد از عوارض باور نکردنی آن ها  

قرص های لاغری برای افرادی که بدنبال کاهش وزن و متعادل نگه داشتن آن هستند، بسیار وسوسه برانگیز هستند. این افراد، اغلب هر ماده ای را که می تواند منجر به کاهش وزن شود امتحان می کنند اما همه این راهکار ها برای سلامتی مفید نیستند و می توانند مشکلاتی را برای سلامتی بوجود بیاورند.

 

 

اگر بدون تحقیق در این زمینه شروع به امتحان این راهکار ها بکنید ممکن است در نهایت به خودتان آسیب برسانید. قرص های لاغری از جمله این راهکار ها هستند. هیچ گونه قرص جادویی برای کاهش وزن شما وجود ندارد بطوریکه نتیجه استفاده از این قرص ها تنها آسیب به بدنتان است.

 

 

در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از عوارض شایع قرص های لاغری را به شما معرفی کنیم.

با وای آره همراه شوید:

 

 

۱. آسیب به کبد 

 

بسیاری از افراد در سراسر دنیا در حال مبارزه با اضافه وزن هستند اما رعایت رژیم غذایی و ورزش برای اکثراین افراد کارساز نیست؛ به همین دلیل آنان بدنبال مکمل های غذایی همچون قرص های لاغری یا چربی سوز ها هستند. طبق مطالعات انجام شده، بسیاری از افراد، تاثیرات بد این قرص های لاغری و امکان آسیب رسیدن به کبدشان را نادیده میگیرند. 

 

 

٢. مشکلات کلیوی 

 

کلیه ها، دیگر قربانیان قرص های لاغری هستند. طبق یکی از مطالعات انجام شده، محصولاتی که حاوی هیدروکسیکات هستند می توانند مشکلات بسیاری برای بدنتان بوجود بیاورند که مشکلات کلیوی از جمله این مشکلات است.

 

 

٣. بی خوابی 

 

بی خوابی از عوارض بالقوه قرص‌های لاغری است. بسیاری از قرص های لاغری حاوی مواد محرک هستند که می توانند موجب بیخوابی شبانه شوند؛ بخصوص اگر محرک های دیگری همچون قهوه مصرف کرده باشید. 

 

 

۴. فشار خون بالا 

 

یکی از قرص‌های لاغری بنام افدرا، یا ماهوانگ می تواند عوارض جانبی متعددی بوجود بیاورد که فشار خون بالا یکی از آن هاست. طبق گفته ی کلینیک Mayo ایالات متحده، مصرف چنین قرص‌هایی توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است. 

 

 

۵. اسهال

 

قرص های چربی سوزی همچون CLA-1000، می تواند بصورت جدی منجر به اسهال شوند. اسهال یکی دیگر از عوارض استفاده از قرص های لاغری است. مبتلا شدن به اسهال برای مدت طولانی می تواند بسیار خطرناک باشد چرا که آبی که از بدنتان خارج می شود، باعث کم آبی بدنتان شده و موجب از دست رفتن الکترولیت ها می شود. اگر اسهالتان چند چند روز ادامه داشت حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

 

 

۶. خونریزی رکتال روده 

 

طبق یکی از مطالعات، برخی از قرص‌های لاغری می تواند جلوی خونرسانی به روده بزرگ را بگیرند. این عارضه با نام خونریزی رکتال روده نیز شناخته می شود. فنترمین یکی از این قرص هاست که موجب خونریزی رکتال روده خواهد شد حتی اگر برای مدت کوتاهی از این قرص استفاده کنید. شما نباید این قرص را بیش از دوز توصیه شده استفاده کنید یا دوره استفاده از آن را طولانی کنید. 

 

 

٧. افزایش ضربان قلب 

 

قرص‌های لاغری اثراتی همچون اثرات آمفتامین دارند و موجب افزایش ضربان قلب می شوند. طبق گفته دنی لی فراست، رئیس سازمان دارویی MHRA، اگر مشکلات قلبی داشته باشید و اطلاعی از بیماری خود نداشته باشید، قرص های لاغری این مشکلات را برای شما آشکار خواهند کرد.

 

 

٧. سردرد 

 

سردرد یکی دیگر از عوارض قرص هایی همچون لورکاسرین و کانتریو است. اگر در صورت مصرف این دارو ها با عوارضی مواجه شدید حتما بایستی با پزشک مشورت کنید. 

 

در نهایت، بازهم یادآور می شویم که قرص های لاغری آنطور که انتظار داریم نتیجه مطلوبی برایمان فراهم نخواهند کرد بلکه به جای استفاده از این قرص ها باید بر روی تغذیه ی سالم و ورزش تمرکز کرد.

از دست ندهید