آتیه دنیز و بیوگرافی و عکس های جذاب این خواننده دو رگه ترک

دنیز آتیه ییلماز ( به ترکی Deniz Atiye yilmaz ) که با نام آتیه دنیز نیز شناخته می شود متولد ۱ آذر ۱٣۶٧ در شهر برمن آلمان، خواننده پاپ، ترانه سرا و رقاص ترک است که آهنگ هایی به زبان ترکی و انگلیسی منتشر کرده است. در این مطلب قصد داریم به بیوگرافی آتیه بپردازیم.

با وای آره همراه باشید: 

 

 

خانواده و تحصیلات 

 

آتیه دنیز از پدری با اصالت عرب و مادری هلندی متولد شده و دوران کودکی خود را در هلند، ایالات متحده و ترکیه گذرانده است.

 

زندگینامه و عکس های جذاب آتیه دنیز

 

پدر آتیه در آنتاکیه ترکیه متولد شده است. آتیه علاوه بر صحبت به زبان های آلمانی، هلندی، ترکی، انگلیسی و فرانسوی در حال یادگیری زبان اسپانیایی است.

 

او از کودکی به موسیقی علاقمند بود و از همان دوران شروع به یادگیری ساز های داربوکا و پیانو کرد. آتیه دنیز وقتی ٨ ساله بود از آلمان به ایالات متحده رفت و پس از ۶ ماه زندگی در این کشور، به ازمیر ترکیه آمد.

 

خانواده و تحصیلات آتیه دنیز

 

او پس از مدتی زندگی در ازمیر، قبل از اینکه به آلمان بازگردد به هلند رفت و یکسال در مدرسه هنری CKE به یادگیری دوره های هنر پرداخت. آتیه پس از بازگشت به آلمان، یادگیری درس های خوانندگی را آغاز کرد و پس از تمام کردن دوره دبیرستان در آلمان، در سال ٢۰۰٨ به ترکیه بازگشت.

 

 

آغاز کار خوانندگی

 

آتیه دنیز اولین آلبوم خود بنام Gozyaslarim را در سال ٢۰۰٧ وارد بازار کرد و آهنگ های این آلبوم را به زبان انگلیسی نیز خواند.

 

آتیه با آهنگ اصلی این آلبوم بنام Din’t think به سرعت در سطح اینترنت مشهور شد و در مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئوی کرال TV در سال ٢۰۰٧، به خاطر این آهنگ برنده جایزه بهترین هنرمند زن شد.

 

آهنگ ها و آلبوم های آتیه دنیز

 

آتیه دنیز تا به امروز ۵ آلبوم منتشر کرده است که آخرین آن مربوط به آلبوم Deli İşi در سال ۲۰۲۲ است. او علاوه بر خوانندگی، در دو فیلم سینمایی بنام های Bu iste bir yanlizlik var و Bana git de به بازی پرداخته است.

 

معرفی آهنگ ها و آلبوم های آتیه دنیز

 

قد و وزن آتیه دنیز 

 

قد آتیه ۱.۶۱ سانتی متر و وزن او ۵٧ کیلوگرم است. 

 

قد و وزن آتیه دنیز 

 

همسر و نامزد آتیه دنیز

 

آتیه متاهل است. او مدتی با میتهات جان اوزر، خواننده و پسر خواننده معروف، سزن آکسو رابطه داشت. آتیه در سال ٢۰۱۴ وارد رابطه با یک عکاس هلندی بنام جورم د بروین شد و در سال ٢۰۱٧ از وی جدا شد. طبق گفته رسانه ها این دو برنامه هایی نیز برای ازدواج داشتند.

 

 

آتیه در سال ۲۰۱۸ با یک تولید کننده و مدیر موسیقی معروف بنام ارول سببجی (Erol Sebebci) در آلمان ازدواج کرد و اولین دختر خود بنام فراح فضا را در همین کشور بدنیا آورد. دختر دوم این زوج بنام نوا در سال ۲۰۲۳ بدنیا آمده است. 

 

همسر و نامزد پسر آتیه دنیز
آتیه در کنار همسرش

 

اینستاگرام آتیه دنیز

 

آتیه در اینستاگرام بسیار فعال است و در حال حاضر ۳۷۱ هزار دنبال کننده دارد. 

 

اینستاگرام آتیه دنیز
چهره بدون آرایش آتیه و دخترش نوا

 

آلبوم های آتیه دنیز

 

٢۰۰٧- آلبوم  Gozyaslarim 

 

٢۰۰٩- آلبوم  Atiye  

 

٢۰۱۱- آلبوم  Budur  

 

٢۰۱٣- آلبوم  Soygun var

 

۲۰۲۲- آلبوم Deli İşi 

از دست ندهید