بیوگرافی و عکس های زیبای زهرا ییلماز + مصاحبه خواندنی و بهم خوردن نامزدی اش

زهرا ییلماز (به ترکی Zehra yilmaz) متولد ۴ تیر ۱۳۷۳ در استانبول است. در این مطلب، به بیوگرافی و مصاحبه با این بازیگر زیبای ترک خواهیم پرداخت. با وای آره همراه باشید:

 

 

خانواده و تحصیلات

 

زهرا ییلماز در یک خانواده ۴ نفره بدنیا آمده و یک خواهر دارد. او فارغ التحصیل رشته رادیو، تلویزیون و سینما از دانشگاه مرمره است. زهرا در ۴ سالگی به همراه خانواده خود به باکو مهاجرت کرده و تا ۱۷ سالگی در جمهوری آذربایجان زندگی کرده است. او در یک کالج خصوصی روسی به تحصیل پرداخته و سپس برای ورود به دانشگاه به استانبول آمده است.

 

خانواده و تحصیلات زهرا ییلماز

 

 زهرا به زبان های آذری و روسی تسلط کامل دارد. زبان ترکی استانبولی زهرا در روز های اولی که به ترکیه آمده بود بقدری ضعیف بوده است که مجبور شد به یادگیری درس های ترکی استانبولی بپردازد. او در مدت کوتاهی توانسته استانبولی را یاد بگیرد.

 

بیوگرافی خواندنی و عکس های جذاب زهرا ییلماز

 

زهرا پس از ورود به استانبول از نحوه رفتار مردم بسیار متعجب شده بود. طبق گفته او، مردم استانبول بسیار روشن فکر تر از آذربایجان هستند و مردم آذربایجان محافظه کار تر هستند. زهرا ییلماز برای اولین بار با شرکت در مسابقه Bugun negiysem (امروز چی بپوشم) جلوی دوربین رفت و با اینکه در این مسابقه برنده نشد اما توجه بسیاری از کارگردانان به او جلب شد و توانست پس از آن پیشنهادات بازیگری دریافت کند.

 

زهرا ییلماز قبل از آغاز کار بازیگری، مدتی در آتلیه بازیگری Cuneyt Sayil به یادگیری درس های بازیگری پرداخت. طبق گفته زهرا، خانواده او برای ورودش به عرصه بازیگری، او را بسیار تشویق کرده اند.

 

 

آغاز کار حرفه ای

 

زهرا اولین کار خود در زمینه بازیگری را در سال ۲۰۱۶ با سریال کوچه های پشتی آغاز کرد و با نقش سونا در این سریال ظاهر شد. او  در همین سال در سریال داستان بدروم به ایفای نقش رعنا پرداخت. از سایر بازیگران این سریال می توان تیموچین اسن، مورات آیگن، شوال سام و حیلمی جم انتپه را نام برد.

 

بیوگرافی زهرا ییلماز بازیگر نقش سونا در سریال کوچه های پشتی

 

زهرا پس از این سریال، در سال ۲۰۱۷ در کادر سریال اشک های جنت حاضر شد و در کنار بازیگران اصلی فیلم یعنی برک آتان و آلمیلا آدا نقش ملیسا را بر عهده گرفت. کار بعدی زهرا در سال ۲۰۱۷ و سریال سرنوشت سیاه بود. از سایر بازیگران این سریال می توان به امره کینای، زینب چامجی، هالوک بیلگینر و اوسهان چاکیر اشاره کرد.

 

آخرین بازی زهرا ییلماز مربوط به سریال داستان گل سرخ در سال ۲۰۲۲ است. او در این سریال در نقش توگچه ظاهر شده است.

 

 

قد و وزن زهرا ییلماز 

 

قد زهرا ۱.۶٨ سانتی متر و وزن او ۵۴ کیلوگرم است.

 

قد و وزن زهرا ییلماز 

 

همسر و روابط خصوصی زهرا ییلماز 

 

همسر و روابط خصوصی زهرا ییلماز 
نامزدی زهرا و جم بلوی

 

زهرا ییلماز مجرد است. او حدود دو و نیم سال با خواننده ترک، جم بلوی رابطه عاشقانه داشت و جم حتی به او پیشنهاد ازدواج و حلقه نیز داده بود اما مدتی بعد، خبر جدایی این دو منتشر شد. در حال حاضر خبری از روابط خصوصی زهرا نیست. 

 

 

اینستاگرام زهرا ییلماز 

 

زهرا ییلماز در شبکه اینستاگرام فعال است و عکس های زیبایی از خود و سفر های خارجی اش منتشر می کند. او در حال حاضر ۸۴۰ هزار دنبال کننده دارد.

 

همسر و دوست پسر زهرا ییلماز 

 

فیلم های و سریال های زهرا ییلماز

 

۲۰۱۶- سریال Arka sokaklar (کوچه های پشتی) در نقش سونا

 

۲۰۱۶- سریال Bodrum Masali (داستان بدروم) در نقش رعنا

 

۲۰۱۸- سریال Cennetin gozyaslari (اشک های جنت) در نقش ملیسا

 

۲۰۱۸- سریال Kara yazi (سرونوشت سیاه) در نقش ملیسا

 

۲۰۱۹- سریال kimse bilmez (هیچ کس نمیدونه) در نقش توگچه

 

۲۰۲۰- سریال Gençliğim Eyvah (ای وای، جوانیم) در نقش چائلا 

 

۲۰۲۰- فیلم سینمایی  Baba Parası (ارث پدری) در نقش نورتن 

 

۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲- سریال Kalp Yarası (زخم قلب) در نقش بتول اوزتورک 

 

۲۰۲۱- فیلم سینمایی Zoraki Misafir (مهمان اجباری) در نقش الیف 

 

۲۰۲۲- سریال Kuruluş Osman (قیام عثمان) در نقش سلوی هاتون 

 

۲۰۲۲- فیلم سینمایی Canim Dayim (دایی عزیزم) 

 

۲۰۲۲- سریال Gül Masalı (داستان گل سرخ) در نقش اجه کارداش 

 

 

مصاحبه خواندنی با زهرا ییلماز 

یه جورایی شبیه آذری ها هستید. اینو تا حالا بهتون گفتن؟ 

زهرا ییلماز: بله گفتن. زبان آذری برای من مثل زبان مادریمه و زبان روسی رو هم تسلط کامل دارم. ما وقتی به باکو مهاجرت کردیم سیستم شوروی ها به تازگی از آذری ها جدا شده بود. آذری ها، ترک ها رو خیلی دوست دارند. یعنی شما رو از خودشون میدونن. همیشه میگن دو کشور اما یک ملت. واقعا هم همینطور بود و من سختی نکشیدم از این بابت. بعضی از کشور ها اینطور نیستن. از نظر فرهنگی خیلی شبیه هم هستیم.

 

 

شما در باکو در یک کالج روسی درس خوندید. میگن روس ها خیلی سخت گیرن و روی نظم حساسن. دوران مدرستون چطور گذشت؟ 

زهرا ییلماز : من در یک کالج خصوصی روسی درس خوندم. در آذربایجان، زبان روسی مثل زبان دومه. بابام به خاطر اینکه درگیر مسائل غربت نشم منو به کالج روسی فرستاد. من به کالج هنر رفتم و این کالج آزمون ورودی داشت.

یادمه مثلا موقع بازی تنیس، اول به طرز گرفتن راکت تنیس نگاه میکردند و بعد توپ رو مطابق اون به سمتت پرتاب میکردند یا اگر نمیتونستی خوب بازی کنی استعدادت رو بررسی میکردن. هیچ وقت یادم نمیره، مربیم بهم گفته بود خودت رو مثل فیل بدون و مثل فیل رفتار کن. توی این کالج، من به بازیگری، درام و تنیس علاقمند شدم.

 

 

سخت گیری روس ها خسته تون نمیکرد؟

زهرا ییلماز : این چیزهایی که تعریف کردم جاهای خوبش بود. درس ها خیلی خسته کننده بود. حتی یک استاد جغرافیا داشتم که از ترسش نمیتونستم توی کلاس نفس بکشم. هنوزم تاثیر اون ترس در وجودم مونده. اما خوشحالم که این چنین آموزشی دیدم. چون سر صحنه فیلمبرداری خیلی کمکم کرده.

 اینکه سر وقت سر صحنه حاضر بشم، کسی رو منتظر نگذارم، بی احترامی نکنم و سریع حاضر بشم رو در دوران تحصیلم یاد گرفتم. وقتی اینطوری با نظم و ترتیب عمل میکنی همش اینطوری ادامه میدی. ما وقتی سه دقیقه دیر میکردیم استاد سر کلاس راهمون نمیداد.

 

 

توی خونه ترکی صحبت میکردید؟ 

زهرا ییلماز : خواهرم بیشتر از همه روسی صحبت میکرد. ترکی رو خیلی خوب متوجه میشدم اما نمیتونستم خوب صحبت کنم.

 

 

برای دانشگاه اومدین ترکیه؟ 

زهرا ییلماز:  ۱۷ سالگی اومدم ترکیه. بابام خواست دانشگاه رو در ترکیه بخونم. خواهرمم رفت کالج ترک. اولش یکسال ترکی یاد گرفتم و بعدش وارد دانشگاه مرمره شدم.

 

 

ما از کسایی که ترکی رو با لهجه صحبت میکنن و یا کمی مشکل دارن خوشمون میاد و اینو بامزه میدونیم….

زهرا ییلماز : من اصلا دوست ندارم اما مردم دوست دارن. بعضی وقتا ازم میخواستن آذری صحبت کنم. اولش ناراحت میشدم اما بعدش فهمیدم که برای زندگی کردن در این جا باید استانبولی رو خیلی خوب صحبت کنم.

 

 

اگر یک نقش روسی و آذری بهتون پیشنهاد بشه کدوم رو انتخاب میکنید؟ 

زهرا ییلماز:  آذری رو انتخاب میکنم.

 

 

از بودن کنار نامزدتون، جم بلوی خوشحال هستید؟ 

زهرا ییلماز : بله خوشحالم. حدود ۲ و نیم ساله باهم هستیم و رابطه خیلی خوبی داریم اما عکس های دو نفریمون رو زیاد به اشتراک نمیگذاریم.

 

 

از کدوم ویژگی جم بیشتر خوشتون میاد؟

زهرا ییلماز : مهربون بودن و خوش قلب بودنش.

 

 

مهربون بودنشو حس کردید؟ تا حالا شده از دور نگاهش کنید؟ 

زهرا ییلماز : یک بار یک خبری داشت از یک مدرسه ای در شهر دوغو پخش می شد که بچه‌ها به خاطر نداشتن وسیله های گرم کننده، پاهاشون یه جورایی یخ زده بود و سردشون بود. اون موقع جم وقتی داشت اون خبر رو نگاه میکرد چشماش پر از اشک شده بود. اون لحظه رو اصلا فراموش نمیکنم. وقتی کسی برای کمک سمتش میاد اصلا ردش نمیکنه مخصوصا افراد پیر رو. با بچه ها هم همین رفتار رو داره. از جم خیلی چیزا یاد گرفتم.

 

 

خودتون رو شبیه جم می دونید؟ 

زهرا ییلماز : هیچ کدوممون دوست نداریم شب ها برای خوش گذرونی بیرون بریم. روز ها با دوستانمون ملاقات میکنیم. اینطور نیستیم که صبح یک جا باشیم و شب یک جای دیگه. مثلا اگه به یک جشن تولد دعوت بشیم با خودمون میگیم چطور بریم چطور بیایم.

 

 

وقتی با پیغام های غیر اخلاقی که از سمت طرفدارای جم براش میاد مواجه میشید چه واکنشی نشون میدید؟ 

زهرا ییلماز :میخندم. حتی خودش نشونم میده …. میخندیم. 

 

 

چه جور پیغامایی میاد؟ 

زهرا ییلماز : بعد از اینکه منو جم وارد رابطه شدیم پیغام هایی که برای جم میاد بیشتر شده. اما برای من کم شده. یکبار وقتی جم عکس من و خودش رو توی استوری اینستاگرام گذاشت یک خانم ساعت ۲ نیمه شب عکس خودش رو زیر اون استوری گذاشته بود و فرستاده بود. انگار وقتی یک پسری نامزد داره، بیشتر بهش گیر میدن. در این زمینه مردا درکشون بالاتره. 

 

 

شما هم پیغام هایی که از سمت طرفدارای مرد براتون میاد رو به جم نشون میدید؟ 

زهرا ییلماز : نه. من زیاد نشون نمیدم. به پیام های جم میخندیم ولی به احتمال زیاد به پیام‌هایی که برای من میاد نخواهیم خندید. جم دقیقا یک مرد ترکه. وقتی با جم رفته بودیم ایتالیا پسرا می اومدن و ازم تعریف میکردن منم نمیدونستم باید چی کار کنم. جم میگفت اگه ترکیه بود یه کاری میکردم اما اینجا هیچ کاری نمیشه کرد. حس بدیه.

از دست ندهید