حادیثه و بیوگرافی خواندنی او به همراه ازدواج و طلاق و رابطه او با رضا ضراب ایرانی

حادیثه آچیق گوز ( به لاتین Hadise Acıkgoz ) خواننده، ترانه سرا، رقاص، مدل تبلیغاتی و مجری ۳۴ ساله معروف ترک است. او که عموما با نام حادیثه شناخته می شود یکی از سلبریتی هایی است که طرفداران بسیاری در ترکیه و خاور میانه دارد.

 

 

خانواده حادیثه

 

حادیثه ۳۰ مهر ۱۳۶۴ از پدر و مادری ترک تبار با نام‌های مراد آچیق گوز و هاسان آچیق گوز متولد شد. والدین حادیثه اصالتا از ترک های داغستان هستند و قبل از به دنیا آمدن حادیثه به شهر مول بلژیک مهاجرت کردند. او دارای دو خواهر با نام های هولیا (خواهر بزرگ)، دریا و یک برادر کوچک به نام مراد است. هنگامیکه حادیثه ۱۱ ساله بود پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند.

 

کودکی حادیثه کودکی حادیثه       

 

فعالیت ها و افتخارات

 

اولین حضور حادیثه در عرصه خوانندگی مربوط به سال ۲۰۰۳ و شرکت در شوی استعداد یابی خوانندگی و رقاصی Idoot بلژیک است. با اینکه او در این مسابقه موفقیت چندانی به دست نیاورد و نتوانست به مرحله نهایی دست پیدا کند اما وی ناامید نشد و با انتشار آلبوم sweet (عرق) توانست اولین قدم موفقیت در این عرصه را بردارد.

 

 

این آلبوم در سال ۲۰۰۵ با ۵ آهنگ توانست جایزه (TMF بلژیک) و جایزه پروانه طلایی (ترکیه) را برای وی به ارمغان بیاورد. در سال ۲۰۰۶، حادیثه اجرای برنامه پاپ استار ترکیه را بر عهده گرفت که توانست رکورد ۲۰ میلیون بیننده در هفته را به خود جلب کند.   

 

 

او با انتشار آلبوم حادیثه در سال ۲۰۰۸ که هم نام با اسم خودش بود موفقیت کاری خود را بیش از پیش در بلژیک و ترکیه تثبیت کرد. آهنگ Deli Oğlan (پسر دیوانه) آلبوم او که آن را هم به ترکی و هم انگلیسی خوانده بود موفقیت زیادی در ترکیه به دست آورد و توانست در صدر بهترین آهنگ های ترکیه قرار گیرد.

 

بیوگرافی حادیثه خواننده ترک

 

او در سال ۲۰۰۹  با آهنگ Düm Tek Tek (دوم تک تک) در مسابقات یوروویژن شرکت کرد و با کسب امتیاز ۱۷۷ توانست ترکیه را در جایگاه چهارم مرحله فینال این مسابقه قرار دهد. قبل از شرکت در این مسابقه و در سال ۲۰۰۷، حادیثه عنوان کرده بود که به دلیل این که کیت رایان، بهترین دوستش نتوانسته در این مسابقه برنده شود، او نیز قصد ندارد در این مسابقه شرکت کند؛ اما در سال ۲۰۰۸ نظر خود را عوض کرد و اعلام کرد که نماینده ترکیه در یوروویژن خواهد بود و در این مسابقه شرکت خواهد کرد.

 

 

به دنبال انتشار آهنگ Düm Tek Tek، حادیثه آلبوم های استدیویی Fast Life (زندگی سریع) و Kahraman (قهرمان) را درسال ۲۰۰۹ منتشر کرد. آهنگ Evlenmeliyiz (باید ازدواج کنیم) وی از آلبوم Kahraman، در لیست ده آهنگ برتر چارت Türkçe Top 20 قرار گرفت. پس از آن، وی آلبوم های Aşk Kaç Beden Giyer (عشق وارد چند تا بدن میشه) را در سال ۲۰۱۱ و Tavsiye (توصیه) را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد.

 

 

 در سال ۲۰۱۷، او آلبوم دیگر خود به نام sampion (قهرمان) را که از ۹ آهنگ تشکیل شده است، انتشار داد که از آهنگ های معروف این آلبوم می توان به sifir tolerance و sampion اشاره کرد. او علاوه‌ بر خوانندگی در عرصه مجری گری نیز فعالیت می کند. حادیثه قبلا داور مسابقه خوانندگی ایکس فکتور بلژیک بود و از سال ۲۰۱۱ نیز به عنوان یکی از داور های ثابت مسابقه خوانندگی اوسس ترکیه فعالیت می کند. داوران مسابقه اوسس ۲۰۲۰ را حادیثه، مراد بوز، صدا سایان و بیازیت اوزتورک تشکیل می دهند. 

 

حادیثه اوسس ترکیه

 

معنی حادیثه

 

نام حادیثه به فارسی همان حادثه است و معنی “رویداد” یا ” اتفاق” را میدهد که  توسط پدر بزرگ او انتخاب شده است. نام وی قبلا قرار بود نام خواهر بزرگتر او هولیا باشد اما از آنجایی که نامه پدر بزرگ او هنگامی رسید که خواهر بزرگتر او به دنیا آمده بود و نام هولیا توسط پدر و مادر او انتخاب شده بود تصمیم بر این شد که نام فرزند دوم حادیثه باشد.

 

معنای حادیثه

 

همسر حادیثه

 

حادیثه مجرد است. او در سال ۲۰۲۲، با یک کافه دار ترک بنام مهمت دینچرلر (Mehmet Dinçerler) ازدواج کرد و حدود ۶ ماه بعد از او جدا شد. همچنین حادیثه علاقه زیادی به انتشار روابط خصوصی خود ندارد و در این زمینه بسیار محافظه کارانه و با سیاست رفتار می کند. در چند سال اخیر حرف و حدیث هایی در رابطه با روابط عاشقانه حادیثه و مراد بوز به وجود آمده بود که مراد بوز در این رابطه گفته بود که ما تنها دو دوست صمیمی هستیم و رابطه عاشقانه ای بین ما وجود ندارد.  

 

 

طبق اخبار موجود، او قبلا مدتی با هاکان باس و پس از آن با سینان آکچیل، خواننده و ترانه سرای معروف ترک رابطه داشته است. حادیثه مدتی با همسر سابق گولبن ارگن، ارهان چلیک دوست شده بود و مدتی نیز با کان ییلدریم، بازیگر ترک رابطه داشت.

 

 

نکته قابل توجه این است که در دوران دوستی او با کان،کان به رابطه قبلی حادیثه با تاجر ایرانی الاصل، رضا ضراب (همسر ابرو گوندش) پی میبرد و از حادیثه جدا میشود. ابرو گوندش پس از مطلع شدن از رابطه حادیثه با همسرش در ایالات متحده، تقاضای طلاق داده و از ضراب جدا میشود. فعلا خبری از روابط خصوصی حادیثه در دسترس نیست. 

 

حادیثه و سینان آکچیل حادیثه در کنار سینان آکچیل

فعالیت مدلینگ

 

این خواننده معروف، در زمینه مدلینگ نیز فعال است و مدل برخی از شرکت های تبلیغاتی بوده است.

 

ثروت حادیثه

 

تخمین هایی که در مورد ثروت حادیثه زده شده است متفاوت است. اما برخی از کارشناسان ثروت او را نزدیک به دو میلیون دلار بر آورد می کنند.

 

ثروت حادیثه چه قدره

 

تسلط به ۵ زبان

 

حادیثه در حال حاضر به ۵ زبان انگلیسی، ترکی، بلژیکی، فرانسوی و آلمانی مسلط است. او تسلط خود به این زبان ها را در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۸ در برنامه تلویزیونی İbo Show با صحبت به این ۵ زبان ها نشان داد. 

 

حادیثه خواننده ترک

 

دوران سخت تحصیل  

 

طبق گفته این خواننده خوش صدا، او همواره به خاطر نژاد و نوع لباس پوشیدنش از سوی دوستان خود مورد تمسخر و آزار و اذیت قرار می گرفته و دوران عاطفی سختی را گذرانده است. به همین دلیل او در حال حاضر یکی از حامیان فعال مدارس بدون آزار و اذیت و قلدری (به لاتین Schools Without Bullying) است.

 

او همچنین عنوان کرده است که در ریاضیات و درس های محاسباتی استعدادی نداشته اما استعداد خوبی در یادگیری زبان داشته است. او فارغ التحصیل دانشگاه Hasselt بلژیک در رشته زبان‌های مدرن و بازاریابی است. 

 

 

پیشنهاد بازیگری

 

حادیثه پیشنهاد بازی در دو فیلم ترکی را که هر دو جزو نقش های اصلی بوده است را رد کرده است. اطلاعات زیادی در مورد این فیلم ها موجود نیست و تنها اطلاعاتی که وجود دارد این است که یکی از این فیلم ها درباره دو خواهر بوده است که به او پیشنهاد شده بود، یکی از دو نقش را بر عهده بگیرد. در جولای ۲۰۰۸ باز هم به وی پیشنهاد بازی در یک فیلم (کمدی) داده شده بود که وی باز هم این پیشنهاد را رد کرده بود. 

 

حادیثه بازیگر و رقاص ترک

 

فعالیت های نیکوکارانه 

 

حادیثه در کشور بلژیک و به نفع بیماران سرطانی این کشور کنسرتی با هنرمندان معروف بلژیکی برگزار کرد و ۱.۶ میلیون یورو حاصل از فروش بلیط این کنسرت را به این بیماران بخشید. 

 

 

ویژگی جالب 

 

در ژوئن سال ۲۰۰۸، او در مصاحبه ای با سیبل جان عنوان کرد که هنگامی که ناراحت یا عصبانی است، ضبط آهنگ های خود را بهتر انجام می دهد! هنگامیکه از او مثالی در این رابطه خواستند وی عنوان کرد که آهنگ Creep خود را در حالی ضبط کرده است که عصبانیت شدیدی از مدیر برنامه سابق خود داشته است.  

 

 

قد و وزن حادیثه 

 

قد حادیثه ۱۶۹ سانتی متر و وزن او ۵۳ کیلوگرم است.

 

 

اینستاگرام حادیثه

 

حادیثه نیز مانند اکثر سلبریتی ها، در شبکه های اجتماعی فعال است و پست های خود را به صورت مرتب در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارد. درحال حاضر اینستاگرام او ۱۵ میلیون دنبال کننده دارد.

 

اینستاگرام حادیثه خواننده ترک

 

آلبوم های حادیثه به ترتیب سال انتشار

 

 Sweat) -۲۰۰۵)

 

 Hadise)-۲۰۰۸)

 

 Fast Life) -۲۰۰۹)

 

 ۲۰۰۹- (Düm Tek Tek)

 

 Kahraman) -۲۰۰۹)

 

 Aşk Kaç Beden Giyer) -۲۰۱۱)

 

 Tavsiye) -۲۰۱۴)

 

 ۲۰۱۶- (Yaz Gunu)

 

 Sampiyon) -۲۰۱۷)

 

از دست ندهید