بیوگرافی کامل و خواندنی طوبا بویوک اوستون Tuba Büyüküstün

طوبا بویوک اوستون ( به ترکی Tuba Büyüküstün ) با نام کامل خدیجه طوبا بویوک اوستون متولد ۱۴ تیر ۱۳۶۱ در استانبول؛ بازیگر زیبا و سرشناس ترک است که همواره جزو زیباترین بازیگران زنان ترک شناخته می شود و در عین حال، جزو گران قیمت ترین بازیگران زن ترکیه است.

 

 در این مطلب قصد داریم تا بیوگرافی و جزئیات جالب زندگی طوبا بویوک اوستون را تقدیمتان کنیم. با سایت وای آره همراه باشید:

 

خانواده و تحصیلات طوبا بویوک اوستون

خانواده و تحصیلات طوبا بویوک اوستون

 

طوبا تک فرزند خانواده است. پدر طوبا بویوک اوستون مهندس الکترونیک و مادرش کارمند بازنشسته بانک است. طوبا اهل ارزروم است اما خانواده مادری او اصالتا اهل شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین و خانواده پدری اش اهل شهر کرت یونان هستند.  

 

 

طبق گفته طوبا، او به خاطر شاغل بودن پدر و مادرش، به تنهایی به خانه می آمده و منتظر پدر و مادرش میشده است. او در همین سن، پختن برنج و ماکارونی را یاد گرفته بود.

 

 

 طوبا به دلیل اینکه به نقاشی علاقمند بود و یکی از دوستانش نیز در دانشکده هنر پذیرفته شده بود، تصمیم گرفت تا وارد دانشکده معمار سینان شود.

 

 

طوبا در مدارس istanbul ozel dogus تحصیل کرده و فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه و دکور از دانشکده هنر های زیبای دانشگاه معمار سینان است.

 

 

 او همزمان با تحصیل در دانشگاه، بازی در آگهی های تبلیغاتی را آغاز کرد و در این حین، توجه کارگردان ترک، تومریس گیریتلی را به خود جلب کرد.

 

زندگینامه کامل طوبا بویوک اوستون

 

با اینکه طوبا در زمینه بازیگری تحصیل نکرده است اما این موضوع را نقطه ضعف خود می داند و سعی دارد تا با یادگیری تجارب استادان و پیشکسوتان این عرصه، نقاط ضعف خود را رفع کند. از جمله افرادی که در این زمینه کمک زیادی به طوبا بویوک اوستون کرده اند، شریف سزر است.

 

 

طوبا در کشور های عربی نیز طرفداران زیادی دارد بطوریکه وی با بازی در سریال جسور و زیبا و پس از همبازی شدن با کیوانچ تاتلیتوغ، شهرت زیادی در بین کشور های عربی به دست آورد.

 

 

آغاز کار بازیگری

 

طوبا بویوک اوستون، کار بازیگری را با بازی در ۴ قسمت آخر سریال جایگاه سلطان آغاز کرد. طوبا سپس با بازی بسیار خوبی که در فیلم گلزار نشان داد، توانست در فستیوال بین المللی فیلم Bar صربستان، لایق عنوان بهترین بازیگر زن شود.

 

فیلم ها و سریال های طوبا بویوک اوستون

 

 از جمله بازی های معروف طوبا بویوک اوستون می توان به سریال آسی ( با بازی مراد ییلدریم، آسلیهان گونر، انور سایلاک، سلما ارگچ )، سریال پول کثیف ( با بازی انگین آکیورک، توانا تورکای، هازال تورسان، داملا کولبای ) عشق و جسور و زیبا ( با بازی کیوانچ تاتلیتوغ، تامر لونت، فیرات آلتون مشه، ارکان اوجی) اشاره کرد.

 

جدیدترین بازی طوبا بویوک اوستون مربوط به سریال خود دیگری در سال ۲۰۲۲ است.    

 

 

 

حقایق جالب در مورد زندگی طوبا بویوک اوستون

 

طوبا از آرایش کردن متنفر است و به جز در مواقع خاص و جلوی دوربین، آرایش نمی کند و بلافاصله پس از فیلمبرداری، آرایش خود را پاک می کند. طوبا علاقه چندانی به مصاحبه ندارد چرا که با وجود بازیگر بودنش، فوبیای دوربین دارد.

 

 

 او سعی می کند زندگی ساده ای داشته باشد و از شهرت فراری است. طوبا خود را انسان متواضعی می داند و تماشای فیلم را به تماشای سریال ترجیح می دهد.

 

حقایق جالب در مورد زندگی طوبا بویوک اوستون

 

او طرفدار تیم بشیکتاش است و علاقه زیادی به کتاب خواندن دارد بطوریکه در مواقع استراحت بین فیلمبرداری، به خواندن کتاب مشغول می شود. طوبا به سبک لباس ساده علاقمند است و گردنبند را بیشتر از سایر زیور آلات استفاده می کند. غذای مورد علاقه ی طوبا، برنج است و هر غذایی که از برنج درست شده باشد را دوست دارد.

 

 

طوبا عاشق سفر های خارجی است و هنگام سفر، از موزه های زیادی بازدید می کند و به تماشای تئاتر نیز می رود. او در ابتدا دوست داشت بیولوژیست شود. کنجکاوی طوبا در مورد DNA موجب شده بود تا وی به بیولوژی علاقه پیدا کند.

 

 

طوبا به سکوت علاقه زیادی دارد ‌و اهل رفتن به کلوپ های شبانه نیست چرا که در این مکان ها احساس امنیت نمی کند. طوبا عاشق پاریس است و این شهر، احساس زنده بودن را در او به وجود می آورد.

 

 

طوبا بیشترین ترس را از سگ ماهی دارد و بزرگترین ترس خودش را روبرو شدن با سگ ماهی در دریا عنوان کرده است. او جزو سفیران یونیسف است و همکاری زیادی با این سازمان دارد.

 

 

طوبا در مواقع بیکاری خود، به نقاشی می پردازد و با چند موسسه خیریه نیز همکاری دارد. طوبا همچنین گاهی اوقات استوری هایی منتشر می کند که در آن ها با زبان انگلیسی، جملات عجیب و غریب با ژست و لحن بازیگری منتشر می کند که گویا نوعی دعوت از عوامل سریال های خارجی است تا روی جذب این بازیگر فکر کنند!

 

 

او در سال ۲۰۰۴، از سوی یونیسف به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف ترکیه لقب گرفت و اولین بازیگر ترک بود که نامزد دریافت جایزه امی شد ( برای سریال ۲۰ دقیقه.)

 

 

 

قد و وزن طوبا بویوک اوستون

 

قد طوبا ۱.۷۳ سانتی متر و وزن او ۵۹ کیلوگرم است.

 

 

 

همسر و روابط خصوصی طوبا بویوک اوستون

 

طوبا بویوک اوستون در سال ۲۰۰۵ با بازیگر ترک، بولنت اینال ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۷ از وی جدا شد. طوبا برای دومین بار، با دیگر بازیگر ترک بنام انور سایلاک در پاریس ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۲، صاحب دو دختر دوقلو به نام های مایا و توپراک شد. طوبا سر صحنه ی سریال آصی با انور آشنا شده بود.

 

همسر و روابط خصوصی طوبا بویوک اوستون
طوبا بویوک اوستون و انور سایلاک

 

 طوبا و همسرش، تا ۷ ماهگی دخترانشان، مسئولیت نگهداری آن ها را بر عهده گرفتند و از پرستار کمک نگرفتند.

 

طوبا بویوک اوستون و دخترانش
طوبا بویوک اوستون و دخترانش

 

طوبا پس از جدایی از انور، از وی بسیار تعریف کرده و چنین گفته است : ” قبل از همه چیز باید بگم که اون خیلی آدم خوبیه. واقعا خیلی مرد خوبیه و خیلی رمانتیکه. ما در پاریس ازدواج کردیم، خیلی رمانتیک بود. “

 

 

انور سایلاک و طوبا بویوک اوستون در سال ۲۰۱۷ از یکدیگر جدا شدند. طوبا سپس وارد رابطه با فردی بنام امید اویرگن (Umut Evirgen) که در عرصه کسب و کار فعالیت دارد شد و در اردیبهشت ۱۳۹۹ از امید جدا شد. امید از دوستان صمیمی چاعاتای اولسوی و مورات بوز است‌.

 

همسر و روابط خصوصی طوبا بویوک اوستون

 

دیگر نکته جالب در مورد امید اویرگن این است که وی از طوبا ۷ سال کوچکتر است و قبل از رابطه با بویوک اوستون، به همراه چاعاتای، به خواستگاری دختری رفته بود و مدتی با وی نامزد بود.

 

 

امید همچنین از سرمایه گذاران ثروتمند است و صاحب چندین مکان تفریحی و تجاری است. زمانی که خبرنگاران به فیلمبرداری از طوبا و امید پرداخته بودند، وی دوربین عکسبرداری خبرنگار را شکسته بود و مدتی به خاطر این موضوع در بازداشتگاه بود.

 

 

در آخرین مصاحبه ای که طوبا در کنار امید دیده شد، طوبا اعلام کرده بود که از رابطه اش راضی است و به ازدواج فکر نمی کند. او همچنین گفته بود که میخواهد خودش را وقف کار و دخترانش بکند.

 

 

پیج اینستاگرام طوبا بویوک اوستون

 

طوبا بویوک اوستون در اینستاگرام فعال است و جزو سلبریتی های محبوب به شمار می رود. او در حال حاضر، ۶ میلیون دنبال کننده دارد.

 

 

فیلم های طوبا بویوک اوستون

 

۲۰۰۴- تله فیلم Gulizar (گلزار) در نقش گلزار

 

۲۰۰۵- تله فیلم Ask Yolu (راه عشق) در نقش دنیز

 

۲۰۰۵- فیلم سینمایی Babam ve oğlum (پدرم و پسرم) در نقش آیسون

 

۲۰۰۶- فیلم سینمایی  Sinav (امتحان) در نقش زینب ارز

 

۲۰۱۰- فیلم سینمایی Yuregine Sor (از قلبت بپرس) در نقش اسما

 

۲۰۱۵- فیلم سینمایی Orman (جنگل) در نقش زینب

 

‌۲۰۱۵- فیلم سینمایی Ruzgarin Hatıraları (خاطرات باد) در نقش زپور

 

۲۰۱۵- فیلم سینمایی Dar Elbise (لباس تنگ) در نقش هلین

 

۲۰۱۶- فیلم سینمایی Istanbul kırmızisi (استانبول سرخ) در نقش نوال

 

 

سریال های طوبا بویوک اوستون

 

۲۰۰۳- سریال Sultan Makamı (جایگاه پادشاه) در نقش نسرین

 

۲۰۰۴- سریال Çemberimde Gul oya (گل سرخ) در نقش ظریفه

 

۲۰۰۵- سریال Ihlamurlar Altinda در نقش فیلیز تکینر

 

۲۰۰۷- سریال Asi در نقش آسیه (آسی) کوزجو اوغلو

 

۲۰۰۹- سریال Beni w Benak – خودش ( بازیگر میهمان)

 

۲۰۱۰- سریال Gönülçelen (دختر گل فروش) در نقش حسرت

 

۲۰۱۳- سریال ۲۰ Dakika در نقش ملک هالاسکار

 

۲۰۱۴- سریال Kara Para Ask (پول کثیف، عشق) در نقش الیف دنیزر

 

۲۰۱۶- سریال Cesur ve Guzel (جسور و زیبا) در نقش سوهان کورلوداغ

 

۲۰۲۰- سریال Rise Of Empires Ottoman (ظهور امپراتوری ها عثمان) در نقش مارا هاتون

 

۲۰۲۱- سریال Sefirin Kızı ( دختر سفیر ) در نقش ماوی چینار / افه اوغلو

 

۲۰۲۲- سریال Another Self ( خود دیگری ) در نقش آدا

 

 

 تبلیغاتی که طوبا بویوک اوستون در آن ها بازی کرده است :

 

 ۲۰۰۰- تبلیغ تلویزیونی برند ‌Colin’s

 

۲۰۰۱- تبلیغ تلویزیونی برند Kremini ‌ترکیه

 

‌۲۰۰۱- تبلیغ تلویزیونی برند Molped ترکیه

 

۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳- تبلیغ تلویزیونی برند Pantane ترکیه

 

۲۰۰۸- تبلیغ تلویزیونی برند Lamees Mohannad  Perfume – خاور میانه

 

۲۰۱۰- تبلیغ تلویزیونی برند Maximum Card – ترکیه

 

۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴- تبلیغ تلویزیونی برند Pantane – خاورمیانه

 

‌۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳- تبلیغ تلویزیونی برند ‌- Pantane آذربایجان

 

‌۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵- تبلیغ تلویزیونی برند Molfix ‌- خاورمیانه

 

‌۲۰۲۱- برند Eti Browni Intense – ترکیه 

 

۲۰۲۱- برند MegaFon – روسیه 

 

از دست ندهید