جنگل خودکشی آئوکیگاهارا : چگونه یک جنگل باعث خودکشی می شود؟ 

جنگل خودکشی آئوکیگاهارا

 

ژاپن به خاطر نرخ بالای خودکشی، در آسیا بسیار مشهور است. دلایل اصلی خودکشی ژاپنی‌ها عبارتند از فشار کاری زیاد و باور های فرهنگی.

 

 

در رابطه با باور فرهنگی بصورت خلاصه می توان چنین نتیجه گیری کرد که به دلیل اینکه ژاپنی‌ها ترجیح میدهند تا مشکلات و مسائل خود را با دیگران مطرح نکنند و بار زندگیشان را به تنهایی بر دوش بکشند، این امر اغلب اوقات منجر به خودکشی آن ها می شود. پشت چهره آرام و خونسرد ژاپنی ها، استرس بسیار زیادی نهفته است.

 

 

خودکشی در ژاپن به یک مشکل اجتماعی و ملی تبدیل شده است. خودکشی در این کشور، در سال های اخیر مقداری کاهش داشته است اما پس از به اوج رسیدن خودکشی ها در سال ۲۰۰۷، میزان خودکشی در ژاپن در سال ۲۰۱۴، حدودا به ۷۰ نفر در روز رسید. این رقم، بسیار تکان دهنده و هشدار دهنده است.

 

میزان کشته های جنگل خودکشی آئوکیگاهارا

 

مسئله هشدار دهنده این است که اکثر این خودکشی ها هیچ نشانه‌ای ندارند. قربانیان هرگز دنبال کمک نیستند و اطرافیان این افراد نمی توانند کمک زیادی به این افراد بکنند.

 

 

فاصله بین مردم، مشکلات زیادی را بوجود آورده است. برخی از افرادی که فاصله بسیار زیادی از مردم گرفته اند، به سادگی به این جنگل می روند و خود را تسلیم مرگ میکنند به این ترتیب، جنازه‌ای از آن ها در آپارتمانشان باقی نمی ماند چرا که نمی خواهند جسدی متعفن از آن ها برجای بماند.

 

 

 از بین تمام مکان هایی که به نقاط خودکشی مشهور هستند، جنگل خودکشی آئوکیگاهارا یکی از مشهورترین نقاط خودکشی برای تمام افراد مسن و کسانی است که کسی را ندارند تا به وی پناه ببرند. 

 

 

جنگل خودکشی آئوکیگاهارا 

 

جنگل آئوکیگاهارا که عموما با نام دریای درختان شناخته می شود، در شمالی ترین بخش کوه فوجی واقع شده و وسعت آن، ۱۴ مایل مربع است. در افسانه های ژاپنی آمده است که اشباح و ارواح در بین درختان این جنگل ساکن هستند؛ این ارواح شامل ارواح کسانیکه که در آن جا خودکشی کرده اند نیز می شود. 

 

 

جنگل آئوکیگاهارا یکی از مشهورترین مکان های خودکشی در جهان است. تابلوهایی در ورودی این جنگل قرار گرفته‌اند و به افرادی که قصد خودکشی دارند و به اصطلاح «جستجوگران مرگ» نامیده می شوند، توصیه میکنند تا به دنبال کمک حرفه ای باشند.

 

 

در سال ۲۰۰۳، جمعا ۱۰۵ جنازه در این جنگل پیدا شد که در مقایسه با سال ۲۰۰۲ (۷۸ نفر) تعداد قربانیان افزایش یافته بود. در سال ۲۰۱۰، پلیس مرگ حداقل ۲۰۰ نفر را در این جنگل اعلام کرد. 

 

 

هر ساله، گروه بزرگی از محققان که شامل پلیس، روزنامه نگاران، و داوطلبان هستند، به دنبال اجساد میگردد و از مقامات مسئول درخواست می کنند تا تابلوهای بیشتر و بیشتری را در ورودی های جنگل قرار دهند و افرادی را که قصد خودکشی دارند، مجبور کنند تا به جای خودکشی در این جنگل، به دنبال کمک حرفه‌ای باشند. پلیس در سال های اخیر، تعداد کشته‌های این جنگل را اعلام نکرده است تا نام جنگل خودکشی، بیش از این معروف نشود. 

 

حقایق بسیار جالب در مورد جنگل خودکشی ژاپنی ها

 

این جنگل بسیار انبوه، پوشیده از درختان بلند است و پیدا کردن مسیر در آن، حتی برای افراد آموزش دیده نیز مشکل است. برخی از افرادی که عمدا وارد این جنگل می شوند، گم می شوند و اجازه می دهند تا طبیعت آن ها را از بین ببرد درحالیکه برخی دیگر، به خاطر مسیر پیچیده جنگل، در آن گم می شوند.

 

 

اخیرا افرادی که قصد گشت و گذار در این جنگل را دارند با بردن نوار های پلاستیکی و وصل کردن آن به درختان، از این روش برای بازگشت راحت تر خود و پیدا کردن مسیر، استفاده می کنند. 

 

راز های بسیار جالب در مورد جنگل خودکشی

 

بدلیل اینکه پلیس، آماری رسمی از تعداد کشته های این جنگل منتشر نمی کند و مردم ممکن است هرگز از میزان افزایش یا کاهش خودکشی ها در این جنگل اطلاع پیدا نکنند اما چیزی که در این میان جلب توجه می کند، این است که جنگل خودکشی تنها به خاطر نام راز آلود خود، سالانه چندین هزار توریست از سراسر دنیا به خود جلب می کند. 

 

 

جنگل خودکشی: کانون توجه مردم 

 

جنگل خودکشی چندین قرن است که بین مردن ژاپن شناخته شده است اما تنها چندین سال است که نام آن در سراسر جهان مشهور شده است. مردم به چیزهای مرموز و اغلب، چیزهای منفی جذب می شوند. این جنگل، یک معادله عالی را برای دوستداران چیزهای مرموز، تاریخ قدیمی آن، چیدمان شبح وار و تعداد ناشناخته مرگ ها تدوین می کند.

 

 

 هیچ کس نمی داند که دقیقا در این جنگل چه میگذرد که آن را تبدیل به مکانی مشهور برای خود کشی کرده است و درست به همین دلیل است که این جنگل، توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. 

 

 

لوگان پل و جنگل خودکشی

 

لوگان پل (Logan Paul) یکی از پردرآمدترین یوتیوبر های جهان است که در این شبکه اجتماعی نزدیک به ۲۴ میلیون دنبال کننده دارد. او به خاطر شوخی های زننده با عموم مردم و فیلم های بحث برانگیز و بعضا شوکه کننده خود مشهور است. 

 

 

در سال ۲۰۱۷، پل فیلمی از گشت و گذار خود و دوستانش در جنگل آئوکیگاهارا منتشر کرد. او در این ویدئو به تماشاگران خود گفت که این جنگل به دلیل تعداد بالای خود کشی های صورت گرفته در آن، تسخیر شده ترین مکان ها در ژاپن است و آن ها میخواهند تا آنچه را که واقعا در این جنگل میگذرد به بینندگانشان نشان دهند. 

 

 

با اینکه به نظر نمی رسید پل و دوستانش بتوانند چیزی در این جنگل پیدا کنند یا عمدا دنبال چیزی باشند اما طولی نکشید که این گروه جسدی را پیدا کردند که روی درخت به دار آویخته شده بود.

 

 

پل و دوستانش در ابتدا شوکه شدند اما پس از آن، لوگان با مسخره کردن دوستش که ترسیده بود، رو به جسد کرد و با تکرار مکرر جمله «این واقعیه؟ تو زنده‌ای؟» این موضوع را به شوخی گرفت. آن ها چندین تصویر بسته از این قربانی گرفتند و چهره  او را تار کردند. 

 

 

همانطور که انتظار میرفت، این ویدئو واکنش های زیادی به همراه داشت؛ بطوریکه انتقادات زیادی از لوگان به دلیل نادانی و نگرش مسخره آمیز او نسبت به این قربانی شد.

 

 

بسیاری از سلبریتی ها، متخصصان سلامت روان و حتی دوستان پاول به خاطر رفتار او از وی انتقاد کردند. پاول پس از مدتی از مردم عذرخواهی کرد و گفت که مانند هر کس دیگری که ممکن است اشتباه کند، او نیز اشتباه کرده است. 

 

 

نکته جالب اینجاست که پس از انتشار این ویدئو، نه تنها از شهرت لوگان چیزی کم نشد و کسب و کار خود را در یوتیوب از دست نداد بلکه حتی دنبال کننده های بیشتری هم به دست آورد و بسیاری از برند ها شروع به همکاری با وی کردند.

 

 

 بسیاری از منتقدان به این موضوع که چگونه اینگونه اتفاقات منفی، روحیه مردم جهان را آشکار می کند و‌ اینکه چگونه بسیاری از مردم تصور می کنند که مکان های خودکشی، نوعی سرگرمی بحساب می آیند و چنین چیزهایی را قبول می کنند، واکنش تندی نشان دادند. 

 

 

فیلم ساخته شده از جنگل خودکشی

 

فیلم جنگل ( The Forest)، محصول سال ۲۰۱۶ آمریکا، یک فیلم ترسناک ماوراء طبیعی به کارگردانی جیسون زادا و بازی ناتالی دورمر و تیلور کینی است.

 

 

ماجرای این فیلم مربوط به دختری بنام سارا است که به دنبال یافتن خواهر گمشده دوقلوی خود، به جنگل آئوکیگاهارا سفر می کند و با اینکه اطرافیانش ادعا می کنند که خواهرش بر اثر خودکشی مرده است اما وی معتقد است که خواهرش زنده است.

 

 

این فیلم شامل عناصری همچون حضور یک شیطان، مسائل مربوط به مشکلات روانی، و همچنین چالش های فیزیکی مربوط به قرار گیری در یک زمین ناهموار است. 

 

 

در این فیلم، سارا از بودن در این جنگل خسته و گیج شده و پیش رفتن تقریبا برای او غیر ممکن می شود. خستگی فیزیکی سارا باعث توهم وی می شود و در نهایت مشخص می شود که یک روح شیطانی در جنگل حکم فرماست. 

 

 

فیلم هایی شبیه به این، بسیار مورد توجه قرار گرفتند چرا که مردم عاشق یک فیلم ترسناک خوب بر اساس مکان های واقعی یا رویدادهای واقعی هستند. این موضوع، توجهات بیشتری را به جنگل آوکیگاهارا جلب می کند و بدین ترتیب افراد بیشتری با اشباح و ارواح علاقمند می‌شوند و بسیاری از سفرهایی که به این جنگل انجام میشود، تنها به خاطر یافتن شواهد شیطانی انجام می گیرد. 

 

 

طبق گفته منتقدان، فیلم هایی شبیه به این ممکن است در رابطه با مسئله خودکشی در این جنگل به مردم آگاهی ندهند بلکه کاملا برعکس، ممکن است حتی مردم را تشویق به خودکشی کنند و مردن در مکان ارواح را برای آنان باشکوه جلوه دهند.

 

 

هیچکدام از این فیلمهای محبوب یا حتی ویدئویی هایی مانند ویدئویی که لوگان پل منتشر کرد، در افزایش آگاهی مردم نقش نداشته اند بلکه حتی نمایش چنین مواردی ممکن است برای افرادی که با سلامت روانی روبرو هستند لکه ننگ باشد چرا که این افراد دیوانه یا ضعیف تلقی می شوند. 

 

 

تورگردی در جنگل آئوکیگاهارا

 

تورهای زیادی برای بازدید از جنگل خودکشی وجود دارند که می توانید آن ها را از طریق سایت Expedia، آژانس های مسافرتی و یا هتل ها رزرو کنید. بسیاری از مراکز، از این مکان به عنوان جنگل خودکشی یاد نمی کنند و آن را به عنوان یک تور معمولی به شما معرفی می کنند تا شما را نترسانند.

 

 

 راهنمای تور شما احتمالا به غیر از خودکشی، حقایق دیگری در مورد این جنگل بیان خواهد کرد تا روحیه شما را عوض کند. ژاپنی ها، احترام بسیار زیادی برای ارواح قائل هستند. حتی اگر این تور عمدا برای کشف مکان های خودکشی تشکیل شده باشد، واقعیاتی به غیر از خودکشی برای شما تعریف خواهد شد و شما فقط فرصت لذت بردن از چشم انداز ها را خواهید داشت نه اینکه یک دستگاه آشکارساز روح بدست بگیرید و سعی کنید با ارواح صحبت کنید!

 

 

اگر احیانا قصد سفر به ژاپن را داشتید و دوست داشتید به همراه تور، گشتی در جنگل خودکشی بزنید، آژانس های مسافرتی محلی گزینه هایی را در اختیارتان قرار خواهند داد.

 

 

کنجکاوی کار اشتباهی نیست، اما همیشه به یاد داشته باشید که باید به این جنگل احترام بگذارید. همانطور که قبلا نیز گفتیم، ژاپنی ها به ارواح اهمیت زیادی می دهند و دوست ندارند به آن ها توهین شود. حتی اگر در طول این سفر، چیزهایی مشاهده کردید یا شنیدید، سعی کنید از شوخی هایی مانند شوخی لوگان پاول خودداری کنید زیرا این کار از نظر ژاپنی ها بسیار نامناسب است. 

 

 

به علاوه، با توجه با زمین ناهموار جنگل آئوکیگاهارا، برای سفر خود از یک آژانس معتبر استفاده کنید تا احیانا در بین درختان سر به فلک کشیده جنگل گم نشوید.

 

از دست ندهید