هیفا وهبی: روزه میگیرم- بیوگرافی کامل ملکه ی فریبندگی + عکس های جذاب

هیفا وهبی با نام کامل هیفا محمد وهبی؛ خواننده، مدل و بازیگر جذاب دنیای عرب و یکی از جذابترین خوانندگان جهان است که با نام ملکه ی فریبندگی شناخته می شود.

در این مطلب قصد داریم تا به بیوگرافی کامل، روابط خصوصی و حواشی هیفا وهبی بپردازیم. با وای آره همراه باشید:

 

خانواده و ورود به عرصه ی خوانندگی

هیفا وهبی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۵۴ شمسی در شهر محرونای لبنان و در خانواده‌ای نسبتا فقیر بدنیا آمد. ندیم، پدر هیفا یک شیعه ی لبنانی بوده و مادرش اهل مصر است. او به غیر از خود سه خواهر دارد.

خانواده و تحصیلات هیفا وهبی

او کار خود را با حرفه ی مدلینگ آغاز کرد و در ۱۶ سالگی توانست برنده جایزه دختر شایسته ی جنوب لبنان شود و در سال ۱۹۹۵ با شرکت در مسابقات دختر شایسته ی لبنان، توانست مقام دوم این مسابقات را بدست آورد اما پس از این که مشخص شد وی ازدواج کرده و یک فرزند دارد، این عنوان از او پس گرفته شد.

هیفا وهبی قبل از عمل پلاستیک
چهره هیفا وهبی قبل و بعد از عمل جراحی پلاستیک

با وجود این اتفاق، در سال ۱۹۹۶ عکس هیفا در صفحه اول بیش از ۱۰۰ مجله به نمایش در آمد و زمینه ی شهرت وی فراهم شد.   

هیفا وهبی بدون آرایش
چهره هیفا وهبی بدون گریم

هیفا وهبی تا به امروز ۷ آلبوم استدیویی منتشر کرده است. او اولین آلبوم خود بنام هوالزمان را در سال ۲۰۰۲ منتشر کرد و پس از سه سال یعنی در سال ۲۰۰۵ دومین آلبوم خود بنام بدی أعیش را روانه ی بازار کرد.

اهنگ ها و آلبوم های هیفا وهبی

او سومین آلبوم استدیویی خود بنام حبیبی انا را در سال ۲۰۰۸ منتشر ساخت. هیفا در سال ۲۰۰۹ شروع به ضبط چهارمین آلبوم خود بنام بیبی هیفا کرد و آن را در سال ۲۰۱۰ منتشر ساخت. آلبوم اخیر وی بنام حوا در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.

 

جوایز و عناوین هیفا وهبی

هیفا در سال ۲۰۰۵، موفق به دریافت جایزه Murex dOr برای عنوان بهترین هنرمند سال شد. او در سال ۲۰۰۶ نیز بصورت مجدد موفق به دریافت این جایزه شد و در همین سال توسط مجله People، جزو ۵۰ زن زیبای جهان شناخته شد. او یکی از پر نفوذترین زنان دنیای عرب نیز بشمار می رود بطوریکه در سال ۲۰۱۷ توانست رتبه ی ۵۳ را در بین پر نفوذترین زنان جهان بدست آورد.

 

هیفا وهبی و نجات از حادثه ی رانندگی 

هیفا وهبی در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۷ و هنگام ضبط موزیک ویدئوی هاسا مابنا از حادثه ی رانندگی جان سالم بدر برد. با اینکه این تصادف، تصادف نسبتا شدیدی بود اما وی تنها چند خراشیدگی و کبودی را تجربه کرد.

 

تصادف توسط هواپیمای تک موتوره‌ای اتفاق افتاد که خودرو هیفا را دنبال می کرد. با برخورد این هواپیما به خودرو، شیشه جلو خودرو خرد شده بود.

هیفا وهبی و نجات از حادثه ی رانندگی 

ورود به عرصه ی بازیگری

هیفا وهبی اولین تجربه ی خود در زمینه ی بازیگری را با فیلم بحر النجوم که اسپانسری آن را شرکت پپسی بر عهده داشت آغاز کرد. از بازیگران این فیلم می توان به کارول سماحه، احمد الشریف، وائل کفوری، بریجیت یاغی و رویدا المحروقی اشاره کرد.

ورود هیفا وهبی به عرصه ی بازیگری

هیفا در سال ۲۰۰۹ برای دومین بار حضور در سینما را تجربه کرد و با فیلم دکان شحاته جلوی دوربین رفت. او در سال ۲۰۱۴ در سومین فیلم خود بنام حلاوه روح به ایفای نقش پرداخت.

 

آخرین بازی هیفا در سال ۲۰۱۸ و مربوط به سریال درام و مصری لعنت کارما است. او در این سریال بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است.  

 

هیفا وهبی، طرفدار سر سخت حزب الله 

هیفا وهبی بدون در نظر گرفتن لباس و شغل خود، یکی از طرفداران حزب الله است و همواره از این حزب طرفداری کرده است. او در طی جنگ ۳۴ روزه، با وجود درخواست های زیاد برای اجرای کنسرت، از این کار امتناع کرد.

 

هیفا وهبی پس از جنگ سال ۲۰۰۶ در لبنان، برای اولین بار طرفداری خود را از حزب الله لبنان چنین اعلام کرد: “این گروه اسلامی حزب الله بود که در برابر اسرائیل ایستادگی کرد و موجب پیروزی کشور شد.” او در مصاحبه ای دیگر چنین گفته است: “هیچ جنگی بدون دلیل روی نمیدهد. کسی که جنگ را شروع می کند متجاوز است و من فکر نمیکنم ما جنگ را شروع کرده باشیم.” 

هیفا وهبی، طرفدار سر سخت حزب الله 

شاید بخشی از طرفداری هیفا از حزب الله به این دلیل باشد که وی برادر خود را در طی حمله اسرائیل در دهه ی ۱۹۸۰ به جنوب لبنان از دست داده است.

 

او در سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که تحت فرمان سید حسن نصر الله است و در همین سال  آمادگی خود را برای همسفر شدن با گروه کوچکی که به غزه میرفتند اعلام کرد اما مسئولان اجازه ی این کار را به او ندادند. طبق گفته مسئولان در صورتیکه اجازه ی این کار داده می شد ممکن بود ظاهر نامناسب و بی حجاب هیفا بر روی زنان اعزام شده تاثیر بگذارد.

 

ممنوعیت اجرای کنسرت هیفا وهبی در بحرین

در سال ۲۰۰۸، مجلس بحرین اجرای کنسرت توسط هیفا وهبی را در این کشور ممنوع کرد. طبق گفته ی یکی از اعضای پارلمان بحرین، هیفا وهبی یکی از خوانندگانی است که از جاذبه جنسی زیادی برخوردار است و بجای زبان، با بدن خود سخن می گوید.

هیفا وهبی و ممنوعیت اجرا ی کنسرت

هیفا پس از این ممنوعیت چنین عنوان کرد: “من یک هنرمند هستم نه یک سیاستمدار. من سیاست را به سیاستمداران واگذار میکنم و اجازه می دهم رئیس جمهور کشورم در مورد سیاست صحبت کند.” پس از این سخنرانی، هیفا با نادیده گرفتن قانون اعلام شده، با لباسی بلند و پوشیده در بحرین حضور پیدا کرد و به اجرای کنسرت پرداخت.

 

نژاد پرست خواندن هیفا توسط الجزایری ها

در سال ۲۰۰۹ و پس از انتشار آهنگ بابا فین که هیفا در آن از جمله ی “خرس تدی من و میمون نوبیایی من کجاست؟” استفاده کرده بود، نوبیایی های مصر این جمله را به معنی شبیه بودن نوبیایی ها به میمون تعبیر کردند.  

 

پس از این اتفاق، هیفا وهبی اعلام کرد که دیگر در الجزیره، کنسرت برگزار نمیکند زیرا آن ها آهنگ او را نمیفهمند. وزیر فرهنگ الجزیره نیز اجرا وهبی را در الجزیره ممنوع کرد و شرط بخشش او را معذرت خواهی هیفا از مردم الجزیره دانست. در پی این اتفاق، آن ها از هیفا بسیار عصبی شدند و او را نژاد پرست نامیدند. 

 

ربودن هیفا وهبی توسط اعضای داعش

هیفا در سال ۲۰۱۶ و پس از سفر به فرانسه توانست از دست راننده تاکسی که قصد ربودن او را داشت جان سالم به در ببرد. هیفا قبلا به خاطر پوشیدن لباس بدن نمای خود در یکی از کنسرت هایش مورد تهدید اعضای داعش قرار گرفته بود.

ربودن هیفا وهبی توسط اعضای داعش

او پس از این اتفاق در خطاب به طرفدارانش نوشت که حالش خوب است و به آن ها توصیه کرد که در صورت سفر به فرانسه مواظب آدم ربایان باشند.

 

ثروت خالص هیفا وهبی

برآورد دقیقی از ثروت هیفا وهبی در دسترس نیست اما طبق گفته رسانه ها ثروت خالص او در سال ۲۰۲۳، حدود ۶۵ میلیون دلار است.

 

رنگ چشم، قد و وزن هیفا وهبی 

رنگ چشم هیفا قهوه ای روشن، قد او ۱.۶۳ سانتی متر و وزن او ۵۶ کیلوگرم است.

 

همسر و نامزد هیفا وهبی 

طبق گفته ی رسانه ها، هیفا در حال حاضر با کسی در رابطه نیست. او قبلا در سن ۱۸ سالگی با پسر عموی خود نصر فیاد ازدواج کرده بود. او بخاطر کار فیاد با وی به نیجریه سفر کرد و پس از باردار شدن در نیجریه به لبنان بازگشت و پس از بدنیا آوردن دخترش زینب (زازا)، از فییاد جدا شد. دختر هیفا وهبی متولد سال ۱۹۹۳ است.

هیفا وهبی و دخترش
هیفا وهبی و دخترش در یک قاب

هیفا در ۲۴ آوریل  ۲۰۰۹ پس از چند ماه رابطه عاشقانه  با تاجر بزرگ آهن آلات و فولاد مصری، یعنی احمد ابو هشیمه، در بیروت با وی ازدواج کرد. ابو هشیمه از سال ۲۰۱۰ مدیر عامل شرکت آهن آلات مصری Egyptian Steel group شده است.

 

افراد مشهوری همچون کیم کارداشیان، سین کامبز، گوگوش، نوال الزغبی، کارمن الکترا، آناستازیا، نجوا کرم، راغب علامه و شیرین نیز در این مراسم شرکت کرده بودند. زندگی این زوج، سه سال بیشتر دوام نداشت و در نوامبر ۲۰۱۲ این دو از یکدیگر جدا شدند.

 

 دلیل جدایی این زوج مشخص نشده است. برخی از رسانه ها اعلام کردند که فشار گروه اخوان المسلمین باعث این طلاق شده و آن ها حتی هزینه ی ۵ میلیون دلاری این طلاق را پرداخته‌اند.

همسر و دوست پسر هیفا وهبی
هیفا وهبی و احمد ابو هشیمه

برخی از رسانه های دیگر نیز اعلام کرده اند که تلاش ابوهشیمه برای گرفتن مقام های مهم در دولت مصر منجر به این طلاق شده است چرا که دولت مصر اعلام کرده، به دلیل این که همسر وی یک خواننده ی لبنانی است نمی تواند سمت های مهم این کشور را بر عهده بگیرد.

 

هیفا وهبی: روزه میگیرم 

پس از اینکه اعتقادات هیفا وهبی توسط برخی از افراد به سخره گرفته شد، وی در مصاحبه ای چنین عنوان کرد که : “من یک مسلمان هستم. من از زمانی که تنها یک بچه کوچک بودم روزه میگرفتم. هیچ کس حق ندارد در مورد رابطه بنده و خدا قضاوت کند.”

 

بیماری هیفا وهبی 

هیفا وهبی در سال ۲۰۱۹ بدلیل بیماری کبدی حدود یک ماه در بیمارستان بستری بود و در این مدت در شبکه های اجتماعی حضور نداشت است.

 

او پس از یک ماه اعلام کرد که به دلیل چهره بیمار خود دوست نداشته عکسی از خود منتشر کند. او از همه ی طرفدارانش که جویای حالش بوده اند تشکر کرده و از آن ها خواست تا برایش دعا کنند.

بیماری هیفا وهبی 

شبکه های اجتماعی هیفا وهبی 

هیفا در بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر فعال است. اینستاگرام هیفا وهبی در حال حاضر ۱۱.۴ میلیون دنبال کننده دارد.

 

شبکه های اجتماعی هیفا وهبی 

آلبوم های هیفا وهبی

۲۰۰۲- آلبوم هوالزمان

۲۰۰۵- آلبوم بدی أعیش

۲۰۰۸- آلبوم حبیبی انا

۲۰۱۰- آلبوم بیبی هیفا

۲۰۱۲- آلبوم ملکه جمال الکون

۲۰۱۸- آلبوم حوا

 

از دست ندهید