چگونه زندگی طولانی تری داشته باشیم؟

شاید برای شما هم این سوال مطرح است که برخی افراد چگونه بیشتر از ۱۰۰ سال عمر می کنند! باید این را بدانید، در هر سنی که هستید با انجام دادن کارهای کوچک و ساده ای می توانید ساعت زیستی بدنتان را تنظیم کرده و عمر خود را افزایش دهید. پس اگر جوان هستید یا حتی پیر شده اید در این مطلب با ما همراه شوید.

 

استفاده از رژیم مدیترانه ای

 

رژیم مدیترانه ای به Seventh Day Adventist diet معروف است. این رژیم کلسترول مضر یا همان LDL را کاهش می دهد که از گرفتگی عروق اصلی جلوگیری می کند. همچنین با کنترل متابولیسم از دیابت نیز پیشگیری می کند. ناگفته نماند خطر ابتلا به سرطان، ابتلا به پارکینسون، مرگ و میر به دلیل مشکلات قلبی عروقی و آلزایمر را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

 

 

مصرف نمک و روغن را به حداقل برسانید

 

ادویه های مختلف و گیاهان طعم خوشایندی به غذا ها می دهند و غنی از مواد مواد مفید و مقوی برای بدن هستند. بهتر است عادت کنید به جای نمک از ادویه جات و گیاهانی همچون سیر، ریحان، نعنا، رزماری، مریم گلی، درخت جوز، دارچین، فلفل و… در غذا ها استفاده کنید.

 

مصرف روزانه سبزیجات

 

مصرف روزانه سبزیجات

میزان مصرفی سبزیجات را در وعده های غذایی خود افزایش داده و در روز ۷ تا ۱۰ وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. سبزی‌ها، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها، حبوبات، سیب زمینی، گیاهان، ادویه جات، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون را به مقدار زیاد استفاده کرده و با کنار گذاشتن نان و غلات تصفیه شده، از نوع کامل و سبوس دار آنها میل نمایید.

 

 

مصرف مرغ و ماهی

 

پیشنهاد می شود در هفته یک یا دوبار غذاهای دریایی و انواع ماهی را نوش جان کنید. ماهی هایی مانند: ماهی تن، ماهی خال مخالی، قزل آلا، سالمون، میگو، ساردین، صدف خوراکی و…. انتخاب های عالی هستند. البته کباب دودی نیز طعم فوق العاده ای دارد. تنها نکته مهم این است که از سرخ کردن ماهی خودداری کنید. همچنین بهتر است مرغ به عنوان جایگزین برای گوشت قرمز محسوب شود.

 

 

فعالیت روزانه

 

در هر شرایطی تلاش کنید روزانه ۳۰ دقیقه ورزش ملایم انجام دهید. اینگونه فعالیت ها از افتادگی جسمانی در سنین بالا پیشگیری می کنند. این میزان فعالیت بدنی به طور متوسط افزایش عمر را به ۵ سال می رساند.

 

 

استفاده روزانه از مسواک و نخ دندان

 

ورود ترشحات باکتری های داخل دهان به خون باعث گرفتگی عروق می شود. استفاده منظم از مسواک و نخ دندان باکتری ها را کنترل کرده و از حملات قلبی ناگهانی جلوگیری می کند.

 

 

عدم استفاده از دخانیات و الکل

 

سیگار از عوامل اصلی حملات قلبی، سرطان و سکته و کاملا مضر برای بدن است. مصرف الکل نیز آسیب جدی به کبد میزند و متابولیسم مرکزی بدن را بهم می ریزد. هر زمانی که استفاده از الکل و دخانیات را ترک کنید، فشار خون و گردش خون شما بهبود می یابد.

 

شاد زندگی کردن

 

شاد زندگی کردنروابط خوب یکی از چیز هایی است که برای داشتن عمر طولانی تر به آن نیاز دارید. داشتن روابط اجتماعی سالم باعث قوی شدن شما شده و احتمال افسردگی و حملات قلبی را در شما کاهش می دهد.

 

 

دوری از استرس

 

استرس و اضطراب کیفیت زندگی تان را کاهش می دهند و تاثیرات منفی روی بدن تان می گذارند. با فعالیت هایی مثل مدیتیشن، تلاش برای ایجاد آرامش و خاطره‌نویسی استرس را از خودتان دور نگه دارید.

 

همچنین سفر بهترین گزینه برای دوری از روزمرگی و درگیری های ذهنی دائمی افراد است، برای این منظور سواحل و زیبایی های تایلند می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد از همین رو می توانید جهت کسب اطلاعات در زمینه قیمت تور تایلند به سایت لحظه آخر که مرجعی قدیمی و معتبر در زمینه اجرای تورهای گردشگری می باشد مراجعه کنید.

 

 

انجام بازی های فکری

 

یادگرفتن فعالیت های جدید این امکان را به ما می دهد تا از کارکرد سالم مغز اطمینان پیدا کنیم. فعال نگه داشتن ذهن در سنین بالا اهمیت بسیار زیادی دارد و برای همین هر روز باید ذهن را به چالش های جدید تری دعوت کرد. انجام بازی های فکری متنوع علاوه بر افزایش طول عمر بسیار سرگرم کننده هستند.

از دست ندهید