لباس مصاحبه شغلی : برای مصاحبه کاری چه لباسی بپوشم؟

لباس مصاحبه شغلی: طبق تحقیقات انجام شده، هنگامی که در مصاحبه شغلی حاضر میشوید، مصاحبه کننده در ۳۰ ثانیه اول تصمیم میگیرد که شما را استخدام کند یا خیر. مصاحبه کننده ها، در این زمان کوتاه، حالت ‌و ظاهر مراجعه کننده را ارزیابی می کنند. این بدین معنی است که لباس شما نقش تعیین کننده‌ای در استخدام شما ایفاء می کند.

 

 

 اکثر مردم می دانند که کارفرما از نامرتب بودن و بد سلیقه بودن، خوشش نمی آید و لباس، آشکار کننده بسیاری از چیز هاست. اما گاهی اوقات قضیه به همین سادگی نیست و نیاز است تا جزئیات بیشتری در رابطه با نحوه لباس پوشیدن برای مصاحبه شغلی بدانید.

 

 

با وای آره همراه باشید تا در مورد اینکه مصاحبه کننده ها در مورد لباس مراجعه کنندگان چگونه فکر می کنند و اینکه چگونه می توانید روی تصمیم نهایی آن ها تاثیر بگذارید، صحبت کنیم : 

 

 

لباس مصاحبه شغلی : رنگ لباس شما روی درک مردم از شما تاثیر می گذارد 

تاثیر رنگ لباس در مصاحیه شغلی

بزرگترین وب سایت شغلی بنام CareerBuilder، مطالعه‌ای را بین استخدام کنندگان ترتیب داد تا پی ببرد که رنگی که کارجویان برای مصاحبه شغلی انتخاب می کنند، چه تاثیری روی تصمیم استخدام کنند دارد. نتایج تحقیق نشان داد که رنگ خاکستری نشان دهنده حرفه ای و منطقی بودن کارجو است. افرادی که لباس سفید پوشیده بودند، افراد سازمان یافته تری به نظر میرسیدند. آن دسته از کارجویانی که رنگ مشکی پوشیده بودند، به نظر می رسید که توانایی رهبری بیشتری دارند.

 

 

رنگ بنفش و سبز، از نظر مصاحبه کنندگان، اعتماد به نفس و خلاقیت بیشتر را نشان می داد. رنگ نارنجی نیز بیانگر بیشترین میزان غیر حرفه‌ای بودن و بی تجربگی کارجو بود.

 

 

طبق تحقیق انجام شده، مصاحبه کنندگان به سرعت از رنگ زرد و قرمز خسته می شدند. رنگ آبی، عکس العمل های خوبی به همراه داشت: مصاحبه کنندگان معتقد بودند که افرادی که رنگ آبی می پوشند افراد تیم گرایی بوده و اهل همکاری هستند. 

 

 

لباس مصاحبه شغلی: لباس هایی که بیش از حد روشن هستند، ممکن است مانند یک هشدار به نظر برسند

 

تاثیر رنگ لباس در مصاحبه شغلی 

لباس هایی که بیش از حد روشن و پر زرق و برق هستند، ممکن است بدین معنی باشند که شما به هر قیمتی می خواهید جلب توجه کنید. این موضوع می تواند روی تصمیم نهایی مصاحبه کننده، تاثیر منفی بگذارد.

 

 

لباس پر زرق و برق، می توانند تردید هایی را در رابطه با شخصیت واقعی کارجویان بوجود بیاورند. حتی اگر خواستار یک جایگاه شغلی هستید و مطمئن هستید که کارفرما از خلاقیت، هوش و توانایی حل مسئله شما خوشش خواهد آمد بهتر است بیش از حد، پر زرق و برق جلوه نکنید.

 

 

 کارفرمایان توصیه می کنند تا ویژگی های خود را با اکسسوری های خاصی همچون یک سنجاق کراوات، یک ساعت یا یک عینک جذاب، برجسته کنید اما در این کار زیاده روی نکنید.

 

 

بهتر است بیش از دو بخش از بدنتان بصورت همزمان، جلب توجه نکند. فراموش نکنید که خوش‌سبک بودن را نیز در این میان فراموش نکنید. برای مثال عینک آفتابی بر روی پیشانی، جلوه خوبی در مصاحبه شغلی ندارد. 

 

 

لباس مصاحبه شغلی : اگر لباستان مناسب نباشد، کارفرما ممکن است شما را به سرعت رد کند 

لباس مناسب برای مصاحبه شغلی

قبل از سر زدن به مصاحبه شغلی، از عرف پوشش و نحوه لباس پوشیدن محلی که قصد دارید در آن جا کار کنید، اطلاع پیدا کنید. علاوه بر این، در بسیاری از شغل ها یک عرف پوشش وجود دارد که حتما باید رعایت شود.

 

 

 برای مثال، پوشیدن کت و شلوار رسمی برای استخدام در بانک بسیار مناسب است. ظاهر شما بایستی این حس را در استخدام کننده به وجود بیاورد که می توانید با بقیه کارکنان هماهنگ باشید.

 

 

 اگر با کارکنان فعلی سازمان بیش از حد فرق داشته باشید، بصورت ناخودآگاه این حس در کارفرما به وجود می آید تا شما را استخدام نکند.

 

 

اگر یک شخص خلاق مانند عکاس، موزیسین، طراح، بازیگر یا یک روزنامه نگار هستید، بهتر است ظاهری را برای خودتان انتخاب کنید که سبک کاری خودتان را به نمایش بگذارد. این موضوع برای متخصصان جوانی که در استارت آپ ها مشغول فعالیت هستند و دوست ندارند درگیر لباس عرف شوند نیز صدق می کند. 

 

 

لباس مصاحبه شغلی : استخدام کننده همیشه متوجه لباس جدیدتان خواهد شد 

برای مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟

اگر برای مصاحبه شغلی، لباس جدیدی خریداری کرده باشید، بهتر است قبل از رفتن به مصاحبه شغلی، آن را حداقل یکبار بپوشید؛ در اینصورت متوجه خواهید شد که آیا در این لباس راحت هستید یا خیر و به اشکالات احتمالی لباستان پی خواهید برد.

 

 

 در غیر اینصورت، پوشیدن این لباس جدید ممکن است برایتان تبدیل به یک فاجعه شود. ممکن است فراموش کنید که از شر نخ های اضافی یا اتیکت لباس خلاص شوید. 

 

 

رایج ترین اشتباهاتی که در دوخت کت بوجود می آید، بسته دوخته شدن جیب و چاک پشت کت است. نخ استفاده شده در دوخت این بخش، اغلب با رنگ کت هماهنگ نیست. علاوه بر‌آن، این مشکل می تواند روی بد فرم ایستادن کت در تن تاثیر بگذارد و هنگام سوار شدن یا پیاده شدن از وسیله های حمل و نقل عمومی نیز گیر کرده و برایتان دردسرساز شود. بنابراین پس از خرید، مطمئن شوید که چنین نخ هایی را در آورده اید.

 

 

لباس مصاحبه شغلی : وقتی با لباستان راحت نیستید، استخدام کننده متوجه خواهد شد

تاثیر لباس راحت در مصاحبه شغلی-سایت وای آره

با اینکه باید به ظاهرتان اهمیت دهید اما اگر تصمیم بگیرید لباسی کاملا متفاوت بپوشید، استخدام کننده به این موضوع پی خواهد برد. این نوع لباس روی نحوه راه رفتن و اعتماد به نفس شما نیز تاثیر می گذارد.

 

 

به همین دلیل نبایستی لباس های بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد بپوشید. به لباس هایی که بیش از حد چروک می شوند، توجه داشته باشید. طبق تحقیقات انجام شده در زمینه لباس، لباس چروک بیشترین تاثیر را روی اعتماد به نفس ما برجای می گذارد.

 

 

هنگام مصاحبه شغلی، مدل مو یا آرایشی که در زندگی روزانه از آن استفاده نمی کنید را انتخاب نکنید. راحتی شما در اولویت است. در صورتیکه با لباستان راحت باشید، این به شما کمک می کند تا در حین مصاحبه، راحت و آزادانه صحبت کنید.

 

از دست ندهید