کاهش وزن : چگونه بدون ورزش بسادگی لاغر شوم و لاغر بمانم + ۸ راهکار

کاهش وزن : شرکت کنندگان در یک مطالعه، پس از اصلاح مواد غذایی مصرفی و منظم کردن وعده های غذایی خود، پس از ۱۲ هفته توانستند بصورت متوسط، کاهش وزن ۳.۱ کیلوگرمی را تجربه کنند. چیزی که اهمیت دارد این است که آن ها توانستند ریسک دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهند.

 

 همه ما نیاز داریم تا بدون اینکه خود را به یک نوع غذای خاص محدود کنیم؛ وعده های غذایی خود را منظم کنیم و از برنامه غذایی سالمی پیروی کنیم. در این مطلب به ٨ نکته ای اشاره خواهیم کرد می توانید به کمک آن ها، وزن خود را مدیریت کنید و از اضافه وزن خلاص شوید.

 

 

۱. هر روز ۱۰ لیوان آب بنوشید

 

اول از همه، بایستی ٣۰ دقیقه قبل از غذایتان، یک لیوان آب بنوشید. طبق یکی از مطالعات، این کار در عرض ٣ ماه باعث کاهش ۴۴ درصدی اضافه وزن می شود.

 

 

دوم اینکه طبق توصیه ی متخصصان، مردان بایستی روزانه بین ۱٢ تا ۱٣ فنجان و زنان، ٩ فنجان آب خالص بنوشند. این عادت، بدن شما را هیدراته نگه می دارد و به شما کمک می کند تا از شر سمومی که هنگام کاهش وزن، دشمن بدن بحساب می آیند، خلاص شوید. علاوه بر این، این کار شما را کمتر گرسنه می کند.

 

 

٢. از آووکادو نترسید

 

لوبیای سیاه، جوانه کلم بروکلی، آووکادو، کلم بروکلی، سیب و هویج، همگی جزو عناصر خاصی هستند که حلال پذیر نامیده می شوند. این مواد غذایی نه تنها به خوش فرم ماندن بدنتان کمک می کنند، بلکه برای سلامتی تان نیز مفید هستند چرا که ریسک دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهند. یکی از مطالعات نشان داده است که با افزایش ۱۰ گرم از فیبر این مواد غذایی در بدن، چربی بدن شما ٣.٧ درصد کاهش پیدا می کند. توصیه متخصصان این است که هر روز ، ٢۵ تا ٣٨ گرم از این مواد غذایی مصرف شود.

 

 

٣. وقتی در رستوران و کافه نشسته اید، روی خود را به مواد غذایی نکنید

 

این کار ساده به نظر میرسد اما بسیاری از ما احتمالا این کار را تمرین نکرده ایم. اگر برای مدت طولانی در مقابل یک کیک خوشمزه بنشینید، انگیزه شما برای سفارش این کیک افزایش می‌یابد. بهتر است در بخشی از رستوران یا کافه بنشینید که چشمتان به ردیف خوشمزه خوراکی ها نخورد.

 

 

۴. به اندازه کافی ویتامین D دریافت کنید

 

نور خورشید، تاثیر مثبتی روی کاهش وزن دارد و این تاثیر به خاطر وجود ویتامین D است. طبق یکی از مطالعات، پس از بررسی ۴۶۵٩ زن در طی ۴ سال، مشخص شد که وجود سطوح بالایی از این ویتامین D، با کاهش اضافه وزن در ارتباط است. در صورتیکه به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنید، می توانید استفاده از مکمل ها را آغاز کنید. در غیر اینصورت می توانید هر صبح، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بیرون از منزل و جلوی نور خورشید بنشینید تا تاثیر بسیار خوب این کار را مشاهده کنید.

 

 

۴. تنوع غذایی داشته باشید

 

ما به امتحان کردن طعم های خاص علاقه زیادی داریم به همین دلیل حتی پس از صرف غذای زیاد با حجم بالا، هنوز برای دسر جا داریم. برای جلوگیری از پرخوری، بهتر است تا در وعده غذایی خود، انواع مختلف غذا ها را به میزان کم مصرف کنیم. در این صورت، از انواع مختلف غذاها لذت می برید و احساس سیری زیادی نمی کنید.

 

 

مورد دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که از بشقابی کوچک استفاده کنید. مثال خوبی که می توانیم در این زمینه بزنیم، صبحانه ترکی است؛ بشقاب های متعدد کوچک با غذاهای متنوع.

 

 

۷. به همراه چای، شیر نخورید

 

ممکن است شام خورده باشیم اما قبل از رفتن به رختخواب، احساس گرسنگی شدیدی داشته باشیم. برخی از ما ممکن است ترجیح دهیم تا برای رفع احساس گرسنگی، شیر چای بخوریم اما از نظر علمی، این ایده، ایده خوبی نیست.

 

 

طبق تحقیقات انجام شده، چای حاوی مقادیر بالایی از ترکیباتی است که به کاهش چربی کمک می کند. پروتئین موجود در شیر گاو، توانایی مبارزه با چربی را از چای میگیرد. پس اگر میخواهید هنگام شب، مقداری از گرسنگی خود را کاهش دهید، یک لیوان چای بدون شیر مصرف کنید.

 

 

٧. بین غذا، قاشقتان را کنار بگذارید

 

بدن شما می تواند احساس سیری را به سرعت درک کند اما در حالت عادی، ٢۰ دقیقه طول می کشد تا احساس سیری به مغز برسد. بنابراین سوالی که بوجود می آید این است که چگونه آرام تر غذا بخوریم؟

 

 

کافیست بین وعده غذایی تان، قاشق و چنگالتان را کنار بگذارید. این کار، طول غذا خوردن شما را کاهش داده و باعث می شود تا از خوردن غذای اضافی جلوگیری کنید.

 

 

٨. هنگامیکه غذا می خورید، غذای اصلیتان را با فرد دیگری تقسیم کنید

 

وقتی قصد دارید غذای کمتری بخورید، تقسیم کردن غذای اصلی با دوست یا پارتنرتان می تواند حقه خوبی باشد. اگر به همراه فردی دیگر به رستوران می روید، کافیست یک غذا و دو بشقاب سفارش دهید. با این کار پس از خوردن غذای اصلی، با سفارش یک دسر، دچار عذاب وجدان نخواهید شد و از آن لذت خواهید برد. 

از دست ندهید