تاثیر اولیه و ۱۷ روش طلایی که باید هنگام ملاقات ها از خود برجای بگذارید

ما در این مقاله ۱۷ روش قدرتمند و کلیدی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید تاثیر اولیه مثبتی بر روی افرادی که با آن ها ملاقات می کنید برجای بگذارید. با وای آره همراه باشید: 

 

 

نکته طلایی ۱ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: به ظاهرتان توجه کنید 

 

واقعیت این است که اولین چیزی که مردم به آن توجه می کنند ظاهر شما است مگر اینکه قبلا از طریق تلفن یا ایمیل با آنها ارتباط برقرار کرده باشید. در اینصورت مخاطبان شما از قبل، پیش زمینه ای از شخصیت شما در ذهنشان خواهند داشت؛ اما در بیشتر مواقع، ظاهر شماست که ابتدا آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

حتما تابحال این جمله را شنیده اید که یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید اما در دنیای تاثیر اولیه، این جمله اکثر اوقات نادیده گرفته می شود. وقتی به دنبال این هستید که تاثیر اولیه خوبی از خود برجای بگذارید، داشتن سر و وضعی شبیه به افراد بی خانمان، شخصیت شما را در ذهن فرد مقابل تضعیف خواهد کرد.

 

 

متاسفانه این یک واقعیت تلخ است و نباید اینطور باشد اما به هر حال واکنش طبیعی اکثر مردم اینگونه است. شما ممکن است فرد فوق العاده ای باشید؛ فردی پر از انگیزه و سرشار از دانش اما بدون داشتن ظاهر خوب، مردم ممکن است به درون فوق العاده شما نگاه نکنند. بنابراین مطمئن شوید که لباس و سرو و مناسبی دارید مانند اینکه لباس رسمی پوشیده باشید.

 

 

ما در مورد لباس مناسب، کفش های جلا داده شده، مو و ریش اصلاح شده، دکمه سر دست و سایر موارد صحبت می کنیم.

 

 

نکته طلایی ۲ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: زبان بدن قدرتمندی داشته باشید

 

خب؛ همانطور که گفتیم اولین چیزی که مردم به آن توجه می کنند ظاهر شما و دومین عامل قطعا زبان بدن شماست. اینکه چطور وارد اتاق می شوید، یا نحوه نشستن شما هنگام صحبت با فرد مقابل، تاثیر زیادی روی تصور فرد مقابل از شما خواهد داشت. برای مثال وقتی روی صندلی نشته اید و با موها یا دستان خود بازی می کنید این نشان می دهد که نمی توانید تمرکز خود را یکجا متمرکز کنید.

 

 

زمانیکه وارد اتاق می شوید، شانه های خود را عقب دهید، سر خود را بالا بگیرید، دست هایتان را پایین آورده و آزاد نگه دارید. مردم در اینصورت بیشتر به شما توجه خواهند کرد تا اینکه بسرعت وارد اتاق شوید و درحالیکه دست هایتان در جیبتان است به زمین خیره شوید. بنابراین وقتی وارد اتاق می شوید، با افتخار بنشینید نه با یک حرکت تند و سریع بلکه با افتخار و با اعتماد به نفس.

 

 

نکته طلایی ۳ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: ارتباط چشمی 

 

در حال حاضر همه میدانیم که ارتباط چشمی، برای بر جای گذاشتن یک تاثیر اولیه خوب امری ضروری است اما هنوز هم برخی از مردم برای ایجاد ارتباط چشمی تلاش نمی کنند یا نمیخواهند این کار را انجام دهند. اگر داخل اتاق شوید و فرد مقابل شروع به صحبت با شما بکند اما شما به زمین یا اطراف نگاه کنید، او را ناامید خواهید کرد.  

 

 

اگر به مخاطبتان نگاه نکنید، او یا تصور خواهد کرد به او گوش نمیدهید، یا از او خوشتان نمی‌آید یا فردی نیستید که آن ها می خواهند افکارشان را با وی به اشتراک بگذارند. هیچ کس دوست ندارد وقتی فرد مقابل به وی توجه نمیکند دانش و اشتیاق خود را نشان دهد.

 

 

۴۲ جمله و عکس نوشته بسیار رمانتیک برای تعریف از همسر

 

 

نکته طلایی ۴ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: اشتیاق خود را نشان دهید

 

همه، افراد پر اشتیاق را دوست دارند. اشتیاق شما را از یک فرد وراج معمولی متمایز می کند. علاوه بر این؛ اشتیاق، سطح علاقه شما به یک موضوع خاص را به فرد مقابل منتقل می کند و مخاطبان به احتمال زیاد از صحبت با شما لذت می برند.

 

 

اگر فقط با یک تن صدای خسته کننده صحبت کنید و به نظر برسد که از قبل برای این گفتگو خودتان را آماده نکرده اید در اینصورت ادامه دادن به گفتگو برای فرد مقابل مشکل خواهد بود چرا که آنان متوجه می شوند به موضوع بحث علاقمند نیستید. حتی اگر گفتگو به بحث متفاوتی کشیده شود که علاقه ای به آن موضوع ندارید سعی کنید خود را مشتاق نشان دهید.

 

 

نکته طلایی ۵ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: گفتگو را یکطرفه نکنید 

 

اگر بصورت مداوم با فرد مقابل صحبت کنید و به او اجازه ندهید هیچ صحبتی بکند در اینصورت بنظر میرسد تنها به فکر خودتان هستید یا به آنچه او خواهد گفت علاقه ای ندارید یا هر دو مورد. 

 

 

در هر دو صورت شما تاثیر اولیه خوبی از خود بر جای نمیگذارید. هنگامیکه مکالمه بین دو نفر از سمت یک فرد به فرد دیگری هدایت می شود، در این صورت گفتگوی جذاب تر و سودمندتری شکل میگیرد. وقتی به تازگی با یک فرد ملاقات میکنید و او سوالی در مورد کار یا علایق شما می پرسد و شما پاسخ او را در سه جمله می دهید یا در جواب دادن ۵ دقیقه تاخیر می کنید شانس شما برای ادامه گفتگو و به دست آوردن اطلاعات بیشتر از این شخص بسیار پایین می‌آید.

 

با این حال وقتی با فردی ملاقات می کنید و از او سوالی می پرسید و وی پاسخ شما را مشتاقانه می دهد، سوال دیگری مطرح می شود. در این صورت، نه تنها مجبور به پاسخ گویی می شوید بلکه پاسخ دادن را نیز دوست خواهید داشت. در این شرایط شما قادر خواهید بود فرد مقابل را بخوبی بشناسید.

 

 

نکته طلایی ۶ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: احترام بگذارید 

 

زیاد از خودتان تعریف نکنید یا کاری نکنید که به احساسات فرد مقابل لطمه بزنید. بسیاری از افرادی که با آنها ملاقات می کنید درست مانند شما سعی می کنند از خودشان تعریف کنند و چیزی خوب از خود ارائه کنند. این افراد احتمالا بسیار سخت کوش هستند و اگر هنوز به خاطر کارهایشان مورد تقدیر قرار نگرفته باشند، نیاز زیادی به تحسین و تشویق خواهند داشت.

 

 

همه به خاطر کاری که انجام می دهند دوست دارند مورد تحسین قرار بگیرند. اگر فردی شما را تحسین می کند شما نیز او را تحسین کنید. همواره به افرادی که با آن ها صحبت می کنید احترام بگذارید تا بتوانید به اهداف و دستاوردهایشان پی ببرید.

 

 

نکته طلایی ۷ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: هدف خود را بدانید 

 

وقتی اهداف کلی خود را می شناسید، در لحظه ملاقات با شخصی جدید، اعتماد به نفس کافی برای کشیدن بحث به موضوعی که می خواهید را خواهید داشت و می توانید آنچه را که می خواهید از گفتگو بدست بیاورید. شما در این شرایط، نظم و ترتیب بیشتری به موضوع بحث خواهید داد. اگر میخواهید تاثیر اولیه خوبی از برجای بگذارید نباید همه چیز را کاملا پیچیده کنید.

 

 

قبل از رفتن به جلسه، مصاحبه یا قرار ملاقات با شخصی جدید، ابتدا از خود بپرسید که میخواهید چه نتیجه ای از این دیدار ها بدست بیاورید.

 

 

 آیا می خواهید با آن ها همکاری تجاری مشترکی داشته باشید؟ آیا می خواهید با آنها بیشتر آشنا شوید تا بعدا بتوانند به شما کمک کنند؟ آیا می خواهید که آنها  شما را استخدام کنند، یا رابطه ای شخصی به آن ها برقرار کنید؟ 

 

 

هر تصمیمی که بگیرید وقتی بدانید از شرایط موجود چه می خواهید، ایده بیشتری در مورد پیشبرد این فرایند بدست خواهید آورد.

 

 

نکته طلایی ۸ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: اعتماد به نفس داشته باشید 

 

اعتماد به نفس، کلید حل بسیاری از مسائل زندگی است. داشتن اعتماد به نفس درهای بیشتری را به روی شما باز می کند تا خجالتی بودن و نگران بودن و در مورد هر اقدام. چون اگر از چیزی بترسید احتمال اینکه آن کار را انجام دهید بسیار پایین می آید. حتی اگر آن کار را انجام دهید قادر نخواهید بود تمام توانایی خود را بکار ببندید و بهترین نتیجه را بدست بیاورید.

 

 

تعامل با سایر افراد یکی از عوامل اساسی است که بر روی اعتماد به نفس شما تاثیر میگذارد؛ در صورت نداشتن اعتماد به نفس کافی، از پرسیدن سوال های خاص اجتناب خواهید کرد یا قادر به متقاعد کردن فرد مقابل نخواهید بود.

 

 

در این حالت آن ها تصور خواهند کرد که به خودتان یا سوالی که خواهید پرسید اطمینان ندارید. 

 

 

بنابراین جسارت گفتن آنچه را که میخواهید داشته باشید.

 

 

نکته طلایی ۹ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: جدی باشید 

 

این مورد به معنی مغرور بودن نیست و اینطور نیست که به مردم نشان دهید با چه کسی طرف هستند یا اینکه شما چه قدر آدم فوق العاده ای هستید بلکه بدین معنی است که موضوع چقدر برایتان مهم است.

 

 

 این یک تعامل واقعی است و شما نمی خواهید فردی باشید که ناامید می شود یا توسط فردی دیگر تحت تاثیر قرار میگیرد و دچار ناامیدی میشود. این بدین معنی است که شما به موقع و با اعتماد به نفس سر جلسات، قرار ملاقات ها و دیدار ها حاضر می شوید.

 

 

وقتی یک فرد از شما در مورد اهدافتان سؤال می کند و شما با اعتماد به نفس، پاسخ وی را می دهید، او ۱۰۰ درصد گفته شما باور می کند؛ نه اینکه احساس کند تنها سوالی پرسیده و شما پاسخی داده اید.

 

 

اگر وقتی در حال توضیح اهدافتان هستید دچار شک و تردید شوید آیا می توانید هدفتان از ملاقات را با قاطعیت توضیح دهید؟ جدی بودن و داشتن قاطعیت چیزهایی هستند که باید به آنها دست پیدا کنید و تا به آن ها نرسید نمی توانید به نتیجه برسید.

 

 

نکته طلایی ۱۰ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: ترس را کنار بگذارید

 

ملاقات با افراد جدید اغلب می تواند کار ترسناکی باشد بخصوص اگر فردی که با وی ملاقات میکنید بصورت بالقوه تاثیر زیادی روی بخشی از زندگی مانند کارتان داشته باشد. اما در نهایت باید گفت که ترس، واقعی نیست چرا که ترس تنها، محصول تصورات شماست.

 

 

شما می توانید ترس را هنگام ملاقات با مردم از بین ببرید و پس از آن اجازه دهید همه چیز جریان پیدا کند و اجازه ندهید فکرتان بصورت مداوم درگیر ترس باشد. این عامل تاثیر زیادی روی روابط طبیعی افراد دارد.

 

 

نکته طلایی ۱۱ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: بر روی دیگران تمرکز کنید 

 

وقتی تمرکز خود را روی افراد دیگر قرار می دهید فورا به یک شخص دوست داشتنی تبدیل میشوید. مردم دوست دارند درباره خودشان صحبت کنند و اگر شما بتوانید تمرکز خود را بر روی آنچه آن ها می گویند قرار دهید این باعث می شوند آنان باور کنند که به آنچه میگویند علاقمند هستید.

 

این کار بصورت طبیعی به آنان کمک می کند تا به شما اعتماد کنند و بیشتر دوستتان داشته باشند .اگر همواره از خودتان صحبت کنید، آن ها را کسل می کنید. اگر در ابتدا تمرکز خود را روی فردی که با او صحبت می کنید قرار دهید وی در نهایت تمرکز خود را بر روی شما قرار خواهد داد.

 

 

نکته طلایی ۱۲ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: مهارت های ارتباطی خودتان را بهتر کنید 

 

داشتن توانایی برقراری ارتباط تضمین می کند که موضوع مناسبی را برای گفتگو انتخاب خواهید کرد و از گفتگویی سطحی و بی اهمیت دور خواهید شد. همچنین این اطمینان را به شما میدهد که کلمات خارج شده از دهانتان، ضروری و تاثیر گذار هستند. شما با کمک این عامل میتوانید گفتگو را به سمت موضوعات بیشتری سوق دهید.

 

این مورد همچنین یکی از مهمترین نکات برای برجای گذاشتن یک تاثیر اولیه خوب بر روی فردی است که برای اولین بار با او ملاقات می کنید.

 

 

نکته طلایی ۱۳ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: یک مقدمه عالی برای خودتان آماده کنید

 

شما در اولین دقیقه ملاقات با یک فرد، فرصت این را دارید تا به او توضیح دهید چه کسی هستید. اگر در مورد این موضوع جدی هستید باید یک مقدمه عالی برای خودتان آماده کنید. طبق عادت همیشگی وقتی با فرد جدیدی ملاقات میکنید احتمالا بر حسب عادت، از همان حرف های همیشگی استفاده می کنید.

 

اما در صورت رعایت این مورد، حتی قبل از اینکه بخواهید برای ایجاد تاثیر اولیه تلاش کنید از قبل مقدمه ای کوتاه، پر انرژی، جالب و منحصر به فرد برای خودتان آماده کرده اید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید و آن را برای هر فرد جدیدی که با وی ملاقات می کنید بکار بگیرید در این صورت این کار هر بار بصورت مجدد در ذهنتان برنامه ریزی خواهد شد.

 

 

نکته طلایی ۱۴ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: یاد بگیرید از مردم بخوبی تعریف کنید 

 

قطعا همه مردم از تعریف و تمجید خوششان می آید. اگر یاد بگیرید بدون طعنه زدن، رفتار ها و حرکات زننده از کسی تعریف کنید، تاثیر اولیه خوبی از خود بر جای خواهید گذاشت. از مردم به خاطر کارشان، اهدافشان، لباس و ظاهرشان تعریف کنید. تعریف مناسب، به وضعیت و رابطه  بین شما و فردی که با او ملاقات می کنید بستگی دارد.

 

 

نکته طلایی ۱۵ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: بیشتر وقت خود را به مطالعه اختصاص دهید 

 

مطالعه، واژگان مورد استفاده و دانش شما را بهبود می بخشد و دست کم موضوعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در مورد آن ها گفتگو کنید. اگر می خواهید به یک فرد جالب تبدیل شوید، خواندن کتاب های بیشتر، احتمالا یک روش عالی برای بهبود واژگان و دانش کلی شما در رابطه با موضوعات خاص است. در این شرایط لازم نیست سعی کنید باهوش به نظر برسید بلکه بصورت طبیعی باهوش تر خواهید بود.

 

 

نکته طلایی ۱۶ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: به مردم توجه کامل داشته باشید

 

این بدین معنی است که هنگام ملاقات با یک فرد، به گوشیتان نگاه نکنید یا خود را پشت گوشی درگیر چیزهای بی اهمیت نکنید. اگر هنگام گفتگو چنین کار هایی انجام دهید فرد مقابل تصور خواهد کرد که میخواهید از بحث فرار کنید یا هیچ علاقه ای به گفته های او ندارید. بنابراین توجه داشته باشید که تمام توجهتان را به فرد مقابل اختصاص دهید.

 

 

نکته طلایی ۱۷ برای ایجاد تاثیر اولیه فوق العاده: منتظر نباشید تا آن ها گفتگو را شروع  کنند 

 

آغاز صحبت با غریبه ها نیاز به اعتماد به نفس دارد و اعتماد به نفس ارزشمند است. وقتی شما گفتگو را آغاز میکنید این نشان میدهد که جدی هستید و علاقه ای ندارید با فرد دیگری هم‌صحبت شوید.

 

اگر واقعا میخواهید تاثیر فوق العاده‌ای از خود برجای بگذارید باید بتوانید با دیگران وارد گفتگو شوید. این امر در مورد آغاز گفتگو با خانم ها نیز صدق می کند. دوست دارید پسر بی دست و پایی باشید که دو ساعت از فاصله دور به یک دختر زل می زند یا پسری باشید که به او نزدیک میشود و گفت و گو را شروع می کند؟ 

 

فراموش نکنید که گفتگو با دیگران را با اعتماد به نفس آغاز کنید.

از دست ندهید